گوشی اوپو

پتنت گوشی منعطف اوپو تایید شد

پتنت گوشی منعطف اوپو دو ماه بعد از به ثبت رسیدن تایید شد. در این پتنت طراحی‌های مختلفی از گوشی انعطاف پذیر اوپو وجود داشته و شرکت در نهایت از یکی از آن‌ها برای ساخت اولین گوشی منعطف خود الگو خواهد گرفت.

سامسونگ در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان خود که حدود چند هفته پیش برگزار شد، از نمایشگر Infinity Flex رونمایی کرد. این صفحه نمایش در اولین گوشی منعطف این شرکت ملقب به گلکسی اف به کار خواهد رفت. البته پیش از این اتفاق، شرکت چینی Rouyu Technology با معرفی فلکس پای لقب تولیدکننده اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر دنیا را از آن خود کرد.

بر اساس اخبار، هواوی در تلاش است در سال 2019، با ادغام اولین گوشی هوشمند منعطف و پشتیبانی‌کننده از شبکه 5G خود، محصولی استثنایی ارائه کند. انتظار می‌رود سایر شرکت‌های گوشی‌ساز مطرح دنیا نیز طی سال‌های آتی، حداقل یک گوشی هوشمند انعطاف پذیر معرفی کنند. اوپو یکی از همین شرکت‌ها است.

تصویر پتنت گوشی منعطف اوپو

گوشی منعطف اوپو

پتنت گوشی منعطف اوپو حدود دو ماه قبل در دفتر مالکیت معنوی ملی چین (SIPO) به ثبت رسید و به تازگی تاییدیه گرفته است. تصاویر این پتنت نشان می‌دهند اوپو، چندین طراحی برای گوشی انعطاف پذیر خود به ثبت رسانده است. همه این نمونه‌ها از نظر باز و بسته کردن یکسان بوده و موقعیت قرارگیری دوربین درونشان متفاوت است.

در یکی از طراحی‌های گوشی منعطف اوپو دو دوربین در لبه کناری دستگاه، جایی که نمایشگر وجود ندارد، قرار گرفته است. در یک نوع طراحی دیگر، دو دوربین را می‌توان در بالای صفحه نمایش مشاهده کرد. دکمه‌های کنترل حجم صدا همچون همه گوشی های هوشمند در لبه کناری قرار دارند، اما دکمه پاور بر روی لبه بالایی تعبیه شده است. در لبه پایینی گوشی یک اسپیکر، درگاه جک صوتی و یک درگاه دیگر به منظور شارژ دستگاه وجود دارد.

بعد از باز کردن تای گوشی منعطف اوپو یک نمایشگر بزرگ در ابعاد تبلت‌های متداول در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. متاسفانه در حال حاضر،‌ ابعاد دقیق این صفحه نمایش مشخص نیست. در گوشی منعطف اوپو همانند نمونه اولیه سامسونگ خبری از نمایشگر سوم نیست و از آنجایی که گوشی به بیرون تا می‌شود، هر دو صفحه نمایش بعد از تا شدن در معرض دید خواهند بود، اما در این حالت فقط یکی از این قسمت‌ها قابل استفاده است. ایراد اساسی چنین طراحی را می‌توان لمس شدن مستمر نیمه پشتی نمایشگر در زمان بسته بودن گوشی دانست که سبب کثیف شدن آن می‌شود.

گوشی‌سازان به ثبت چندین پتنت مختلف درباره طراحی‌های گوناگون دستگاه‌های متفاوت شهرت دارند، چرا که همه آن‌ها تبدیل به محصولاتی تجاری نشده و تنها برخی الهام‌بخش طراحی و تولید یک دستگاه واقعی خواهند شد. اوپو پیش از این نیز پتننی درباره طراحی گوشی انعطاف پذیر خود به ثبت رسانده بود.

گوشی منعطف اوپو

اوپو، ویوو و وان پلاس هر سه متعلق به BBK Electronics هستند. وان پلاس به عنوان کوچک‌ترین عضو این خانواده، به قرض گرفتن سبک طراحی گوشی هوشمند از محصولات اوپو معروف است. به همین دلیل اگر گوشی منعطف اوپو معرفی و عرضه شود، می‌توان انتظار داشت وان پلاس نیز مدتی بعد برای رونمایی گوشی انعطاف پذیر خود دست به کار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*