خودروسازان داخلی

نماینده مجلس: خودروسازان داخلی باید تعطیل شوند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 عنوان کرد با توجه به وضعیت نامساعد صنعت خودرو باید خودروسازان داخلی تعطیل شوند و این موضوع قطعا به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

بهرام پارسایی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90 اظهار کرد در گذشته وقتی در زمینه‌های ساماندهی بازار خودرو، ایجاد فضای رقابتی و کاهش تعرفه‌های واردات اقدام‌هایی انجام می‌شد، خودروسازان داخلی به این فعالیت‌ها اعتراض می‌کردند و می‌گفتند به تولید داخلی آسیب می‌رسد. این در حالی است که اکنون نیز خودروسازان داخلی عنوان می‌کنند به دلیل مشکل‌ تامین قطعه، قادر به تولید خودرو نیستند. به همین دلیل با توجه به وضعیت نامساعد صنعت خودرو می‌بایست خودروسازان داخلی تعطیل شوند.

خودروسازان داخلی

خودروسازان داخلی به خارجی‌ها وابسته‌اند

بهرام پارسایی در ادامه افزود صنعت خودرو ایران در وضعیت بسیار بدی قرار دارد؛ چرا که بیشتر قطعات خودرو از خارج تامین می‌شوند و نمی‌توان به آن‌ها تولید داخلی گفت. علاوه بر آن، محصولات خودروسازان با نرخ آزاد تولید نمی‌شوند و به همین خاطر خودروسازان داخلی نباید بگویند هزینه تمام شده آن‌ها افزایش یافته است. از سوی دیگر، محصولات خودروسازان داخلی به نسبت خودروهای خارجی با قیمت بیشتری عرضه می‌شوند و کیفیت آن‌ها نیز پایین‌تر است.

خودروسازان داخلی

خودروسازان داخلی باید تعطیل شوند

بهرام پارسایی همچنین اظهار کرد با در نظر گرفتن شرایط فعلی، تولید خودرو به نفع اقتصاد کشور نخواهد بود؛ زیرا اگر قرار است خودرویی با چنین مصرف سوخت، درصد آلایندگی، کیفیت، خدمات و امکانات عرضه شود و بهای تمام شده آن نیز بسیار زیاد باشد، تولید نشود بهتر است. از طرفی خودروسازان داخلی طی 5 دهه گذشته از حمایت‌های مادی و معنوی، رانت‌های مختلف و فضای غیررقابتی برخوردار بوده‌اند و تا الان آن طور که باید موفق ظاهر نشده‌اند و حتی در حال حاضر خواستار افزایش قیمت تمام شده خودرو هستند که با این شرایط بهتر است تعطیل شوند.

مشکل تامین قطعه برای خودروسازان منطقی نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد اکنون خودروسازان‌ داخلی برای تامین قطعه مورد نیاز محصولات خود با مشکل مواجه شده‌اند و قادر به تولید نیستند که این موضوع اصلا قابل قبول نیست؛ زیرا در 5 دهه گذشته انواع حمایت‌های گسترده از آن‌ها صورت گرفته است. خودروسازان‌ داخلی در دنیا جزو تنها شرکت‌های خودروسازی محسوب می‌شوند که همواره محصولات خود را پیش فروش می‌کنند و همچنان مشکل دارند. آن‌ها به قطعه‌سازان حدود 15 هزار میلیارد تومان بدهکارند و برای قطعه‌سازان مشکلات زیادی را به وجود آورده‌اند. بدون شک مشکل اصلی صنعت خودروسازی کشور، نداشتن مدیریت صحیح است و خودروسازان‌ داخلی نتوانسته‌اند از حمایت‌های انجام شده، به درستی استفاده کنند و حتی حق سایر صنایع نیز به آن‌ها اختصاص داده شده است.

خودروسازان داخلی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. مثلا صنایع شیر یا تخم مرغ یا کشاورزی در برابر این تحریم ها مقاوم بودن که الان از خودروسازی انتظار معجزه دارید ؟
    واقعیت اینه که ما چیزی به نام معجزه در اقتصاد نداریم و نتیجه ی تحریم های بین المللی نابودی اقثصاد ما بوده…میبینید که امروز به وضعیت کره شمالی هم افتادیم و با این سیاستمدارهای نادان فردا به وضعیت شعب ابیطالب و روز بعد هم به وضعیت صحرای کربلا دچار خواهیم شد

  2. یکی میگه تلگرام فیلتر شه یکی میگه فالانی تعطیل شه
    یه راه حل درست ندارن بدن

  3. نماینده های مجلس یه امتحان املا ازشون بگیرن رد میشن
    چجوری میان تصمیم میگیرن برای یه مملکت

  4. معذرت میخام اینا روی هوا چی میگن /؟؟؟

  5. ان شالله تعطیل بشه که ملت یه نفس راحت از دست این حروم… ها بکشن
    بهونشون اشتغال مردمه ولی کارخونه هایی با تعداد پرسنل و نیروی کار بالاتر ورشکست شدن و عین خیالشون نبوده

  6. بالاخره یکی حرف درست زد

  7. بنده چندین سال هست که دارم گوشزد می کنم

    اما کی می فهمه!!!

    اگر مابه التفاوت مصرف سوخت پژو ۴۰۵ رو از روز اول تولید بیتیم از مصرف سوخت خودروهای هیبریدی مشابه مثل، تویوتا پریوس، کم کنیم، میبینیم اگر دولت ها میومدن تویوتا پریوس رو به قیمت پژو می فروختن، دقیقا با کاهش مصرف بنزین، ارز ناشی از واردات پریوس، جبران می شد

    و نه تنها مردم ایران به جای پژو ۴۰۵، تویوتا پریوس سوار می شدند، بلکه هوای کشور نیز اینچنین آلوده نمی شد.

    باید گریست

    با سپاس

  8. این بار یه حرف حساب

  9. چه عجب یه حرف حساب شنیدیم، موافقم باید خودروسازی کشور تعطیل شود.!!!

    • نباید تعطیل شن باید یه ادم درست حسابی کیفیتشونو ببره بالا

      • ببین درخت از ریشه خرابه!
        و از طرفی توبه گرگ مرگه…اینا یا باید باشن و به دزدی ادامه بدن ،یا باید محو بشن…هیچ راه دیگه ای نیست!بودنشون مساوی با ادامه روند خون مردمو توی شیشه کردن هست.
        تا ایران خودرو سایپا مشتری داشته باشن،و زنده باشن،همین آشو همین کاسه هسته!پس فکر ترمیم و اصلاح این بنیان مفسدو از سرت بیرون کن