محل فرود کاوشگر مارس 2020 ناسا

محل فرود کاوشگر مارس 2020 ناسا مشخص شد

ناسا محل فرود کاوشگر مارس 22 (Mars 22) را در سیاره مریخ مشخص کرد. این مریخ نورد قرار است در دشتی فرود آید که گفته می‌شود میلیاردها سال پیش، یک رودخانه در آنجا جاری بوده است.

مریخ نورد ناسا سال 2020 بار دیگر به مریخ فرستاده خواهد شد و این آژانس فضایی حالا محل دقیق فرود مریخ نورد خود را تایید کرده است. “Jezero Crater” نام محل دقیق فرود کاوشگر مارس 2020 است. این محل، پس از تحقیق پنج ساله به عنوان یک سایت فرود انتخاب شده است. در طول این تحقیقات، تمام جزئیات بیش از 60 محل ممکن برای فرود توسط تیم مأموریت و انجمن علمی سیاره‌ای ناسا بررسی و در مورد آن‌ها گفتگو شده است. ناسا می‌گوید این محل فرود، می‌تواند جایگاهی برای دهه‌ی بعدی اکتشاف مریخ باشد.

مأموریت بعدی کاوش ناسا در مریخ، سیاره سرخ (Red Planet) نام دارد. این مأموریت که برای ماه جولای سال 2020 میلادی زمانبندی شده است، با هدف کشف نشانه‌هایی از شرایط سکونت پذیری و هرگونه حیات میکروبی پیشین انجام خواهد گرفت. این کاوشگر همچنین نمونه‌هایی از سنگ و خاک موجود بر روی سطح سیاره‌ی مریخ را جمع آوری خواهد کرد. آژانس فضایی اروپا و ناسا در حال مطالعه‌ی مأموریت‌های مفهومی آینده برای بازیابی این نمونه‌ها و آوردن آن‌ها به زمین است.

چرا Jezero Crater برای فرود کاوشگر مارس 2020 انتخاب شده است؟

به گفته‌ی Thomas Zurbuchen، سرپرست معاونت بخش مأموریت علمی ناسا: «سایت فرود در Jezero Crater ارائه کننده‌ی زمین‌هایی با ارزش زمین شناسی زیاد، با شکل‌های جغرافیایی 3.6 میلیارد ساله است که می‌تواند به طور بالقوه به مسائل مهمی در تکامل سایره‌ای و اخترفیزیک پاسخ دهد.»

Jezero Crater روی مرز غربی دشت‌های Isidis Planitia، در شمال خط استوای مریخ قرار دارد. وسعت آن 45 کیلومتر بوده و اعتقاد بر این است که احتمالا در گذشته یک رودخانه‌ی باستانی بوده است. بنابراین در تار و پود آن می‌توان نشانه‌هایی از زندگی میکروبی احتمالی موجود در آب و رسوبات گذشته که مربوط به میلیاردها سال گذشته است را یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. درود با آرزوى موفقیت و پیروزى براى این سازمان فضایى فوق پیشرفته!!!
    🙂

  2. حالا با اینهمه سفر و ماموریت چی دستگیرشون شده چیش بدرد خورده اصا

  3. حالا رنگی نشون میده یا سیاه سفید