پردازنده اسنپدراگون 8150

افشای اطلاعاتی تازه در مورد پردازنده اسنپدراگون 8150

یکی از افشاگران مورد اعتماد، اطلاعات مربوط به پردازنده اسنپدراگون 8150 (Snapdragon 8150) را لو داد. ظاهرا تراشه پرچمدار کوالکام قرار است با ساختاری کاملا جدید، قدرت‌بخش پرچمداران آینده باشد.

کوالکام در حال توسعه اسنپدراگون 8150 به عنوان چیپست پرچمدار خود بوده و قصد دارد آن را در تاریخ 4 دسامبر (13 آذر) معرفی کند. این تراشه پیش‌تر در چندین بنچمارک مختلف از جمله آنتوتو، گیک‌بنچ و ai-benchmark رویت شده بود. حالا نیز Ice Universe با انتشار اطلاعاتی جالب، جزئیاتی بسیار خوب را فاش کرده است که در ادامه به تشریح آنها خواهیم پرداخت.

ساختار پردازنده اسنپدراگون 8150

بر این اساس، پردازنده اسنپدراگون 8150 از چهار هسته کم‌مصرف “Kryo Silver” با 128 کیلوبایت حافظه کش سطح 2 برای هر هسته و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز، مجموعه‌ای سه تایی از هسته‌های “Kryo Gold” با 256 کیلوبایت حافظه کش سطح 2 برای هر هسته و حداکثر فرکانس 2.419 گیگاهرتز و همین‌طور یک هسته “Kryo Gold” با 512 کیلوبایت حافظه کش سطح 2 و حداکثر کلاک 2.842 گیگاهرتز تشکیل شده است.

پردازنده اسنپدراگون 8150

با وجود این نام‌گذاری، متاسفانه Ice Universe اطلاعات کامل‌تری را منتشر نکرده است. با این حال، می‌توان گفت هسته‌های Gold و Silver احتمالا به تعدادی از هسته‌های سفارشی همچون Kyro 385 اشاره دارند: ARM Cortex-A75 برای هسته‌های Gold و ARM Cortex-A55 برای هسته‌های Silver.

ما این ادعا را بر پایه میزان حافظه کش هسته‌های پردازشی در تراشه اسنپدراگون 845 مطرح می‌کنیم زیرا میزان L2 هسته‌های پردازشی Gold و Silver در این چیپست، به ترتیب برابر 128 و 256 کیلوبایت است. هسته سفارشی دیگر که متاسفانه اطلاعات چندانی در مورد آن نداریم، در نوع خود جالب است زیرا سازندگان، میزان حافظه کش سطح 2 را در آن دوبرابر کرده‌اند.

پردازنده اسنپدراگون 8150

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد فناوری ساخت این چیپست، مودم LTE و همچنین قابلیت‌های آن در دست نیست. در سوی دیگر، ما می‌دانیم از آدرنو 640 به عنوان پردازشگر گرافیکی استفاده خواهد شد. اطلاعات ما در مورد GPU جدید آمریکایی‌ها و قدرت آن محدود است. با این وجود، عدد استفاده‌شده برای نام این پردازنده، به نوعی افزایش قدرت پردازشی را تایید می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*