سامسونگ

سامسونگ از کارکنان سابق خط تولید خود عذرخواهی کرد

سامسونگ سرانجام از کارکنان سابق خط تولید خود بابت مبتلا شدن برخی آنها به سرطان خون عذرخواهی کرد. مدیران سوگند خورده‌اند که تا سال 2028، خسارات وارده را جبران خواهند کرد.

به گزارش “Associated Press”، سامسونگ پس از 11 سال جنجال، بابت ایجاد محیط کاری ناامن که سبب شد تعدادی از کارکنان سابق آن به سرطان خون یا سایر سرطان‌ها مبتلا شوند، عذرخواهی کرد. رویترز در گزارشی گفت سامسونگ سوگند خورده است که تا سال 2028 جبران مافات کند. این خبر، درست چند هفته بعد از به نتیجه رسیدن Samsung با “Banolim” منتشر می‌شود؛ گروهی که نمایندهکارکنان سابق این شرکت کره‌ای و خانواده آنها است.

طی کنفرانسی خبری که در شهر سئول، برگزار شد، کینام کیم (Kinam Kim) به عنوان یکی از مدیران ارشد سامسونگ اذعان داشت که این شرکت در «مدیریت کافی تهدیدات بهداشتی» در کارخانه‌های تولید تراشه‌های نیمه‌هادی و نمایشگرهای کریستال مایع، ناموفق بوده است. شارپس (Sharps)، یک سازمان فعال کره‌ای، اطلاعات مربوط به بیش از 200 مورد از افرادی را که بعد از کار در کارخانه شرکت سامسونگ و مریض شدن آسیب دیدند، ثبت کرده است و می‌گوید تا به امروز حدود 70 نفر از آنها مرده‌اند.

ما در حالی شاهد عذرخواهی Samsung و پیمان برای جبران هستیم که بیش از یک دهه از نزاع میان شرکت و کارکنان سابق آن می‌گذرد. این مشاجره در سال 2007 و از جایی آغاز شد که یک راننده تاکسی به نام “Hwang Sang-gi”، از قبول توافق‌نامه‌ای از سوی این کمپانی برای مرگ دخترش که از کارکنان سابق سامسونگ بوده است، امتناع کرد. ظاهرا این دختر 23 ساله بعد از ابتلا به سرطان خون در کارخانه سامسونگ، جان خود را از دست داده است. سال 2014، سامسونگ اذعان داشت که نتوانسته به مشکلات مطرح‌شده در مورد کارخانه‌هایش پاسخ دهد و یک سال بعد، صندوقی با سرمایه 100 میلیارد وون (85.8 میلیون دلار) را راه‌اندازی کرد تا خسارات واردشده به افرادی را که در سال 2015 در شرایط کاری خطرناک قرار داشتند، جبران کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اینقدر شعور داره که عذر بخاد

  2. بعد از 21 سال عذر خاهی کرده میخام نکنه احمق

  3. این هرچقدرم عذر خاهی کنه کمه