معرفي OS X Mavericks در WWDC 2013

 کریگ فدریگی بر روی صحنه آمد تا دهمین نسخه از OS X را معرفی کند و یک شوخی جالب را شاهد بودیم که همه سالن را به خنده انداخت: Sea Lion (شیر دریایی)! نه، این موجود سبیلو نماد نسخه جدید سیستم عامل اپل نیست. نامگذاری و آیکون اصلی او اس 10، در این نسخه تغییر یافته تا اپل بعد از مدت ها قابل پیش بینی بودن، یک چشمه از غافلگیری های خود را نشان دهد: به Mavericks خوشامد بگویید.

اولین ویژگی جدید finder tabs است که یک سیستم مرورگر-گونه به شمار می رود. به راحتی با کلیک روی علامت + در یک پنجره می توانید به آن tab های جدید اضافه کنید. همچنین می توانید Finder را به صورت تمام صفحه مشاهده کنید.

قابلیت بعدی tagging است که با آن می توانید فایل ها را بر اساس مواردی نظیر محل قرارگیری یا سایر جزئیات، تگ یا برچسب بزنید و جستجوی شان را راحت تر کنید. یک نواری کناری برای استفاده از این ویژگی وجود دارد که امکان مشاهده کل تگ ها در یک جا را فراهم می کند.

امکان استفاده از چند نمایشگر نیز با تشویق بزرگ حضار همراه شد. حالا می توان منوها را در نمایشگرهای مختلف مشاهده کرد، برنامه های متنوع را در وضعیت تمام صفحه بر روی هر نمایشگر نشان داد و یا با تکیه بر AirPlay از یک HDTV به عنوان نمایشگر استفاده کرد.

ویژگی های دیگر Mavericks در حال معرفی است که در فرصت های بعدی به آنها خواهیم پرداخت.به روز رسانی: مَوریکس از امروز در دسترس توسعه دهندگان است و از پاییز برای مصرف کنندگان عرضه خواهد شد.


منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*