شهاب سنگ

شهاب سنگ غول‌پیکر به زمین برخورد می‌کند؟!

سازمان فضایی ناسا هشدار داده که یک شهاب سنگ غول‌پیکر با سرعت بسیار زیاد در حال حرکت به سمت زمین است و احتمال دارد به زمین برخورد کند. در ادامه، پیش‌بینی‌های Nasa از زمان برخورد این سیارک به زمین را بررسی می‌کنیم.

سازمان ناسا اعلام کرده یک شهاب سنگ غول‌پیکر (به طور عامیانه، به سیارک‌ها، شهاب سنگ می‌گویند) به بزرگی دو زمین فوتبال با طول بیش از 200 متر در آستانه‌ی برخورد به کره زمین قرار دارد. بر اساس اعلام Nasa، این سیارک که با نام LF16 2018 شناخته می‌شود، آخرین بار در تاریخ 16 ژوئن دیده شده و به نظر می‌رسد به سمت زمین حرکت می‌کند. گفته می‌شود در صورت برخورد این سیارک با زمین، انرژی معادل 1500 بمب هسته‌ای آزاد خواهد شد و زمین در معرض نابودی قرار می‌گیرد.

احتمال برخورد شهاب سنگ به زمین در سال 2023

مهندسان ناسا می‌گویند طبق محاسبات انجام شده، 62 مسیر فضایی وجود دارد که اگر این غول آسمانی در هر یک از آن‌ها قرار بگیرد، حداکثر تا صد سال آینده به زمین برخورد می‌کند. به عنوان مثال، در صورت قرار گرفتن این شهاب سنگ در یکی از 62 حالت موجود، سیارک مذکور در 8 آگوست 2023 میلادی (یعنی حدود 5 سال دیگر) به زمین برخورد خواهد کرد. 3 آگوست 2024 و 1 آگوست 2025، تاریخ‌های دیگری هستند که برای این اتفاق پیش‌بینی شده است. سیارک LF16 2018 با سرعت بیش از 33 هزار و 844 مایل بر ساعت (حدود 55 هزار کیلومتر بر ساعت) در حال حرکت در فضا است.

البته دانشمندان ابراز امیدواری کرده‌اند که این سیارک بزرگ تغییر مسیر دهد و به سمت زمین حرکت نکند. همچنین ناسا تلاش می‌کند تا آن زمان به دانشی دست پیدا کند که بتواند جلوی این حادثه را بگیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. دوستان عزیز مجموعه ناسا بزرگترین دروغگوهای روی کره زمین هستند .اطلاعاتشان کاملا دروغ و بر اساس منافع خودشان هست .فضای اطراف کره زمین در منطقه 51 آمریکا رصد میشه و به دست خودشان تفسیر و خبرگذاری میشه .اونها نهایت تلاششون را دارن میذارن که با موجودات فرا زمینی و داخل زمین که قرآن ،عرفا ی قدیم مثل مولانا و خیام و … حتی کتیبه های باستانی ازشون صحبت کردن و نشانه هایی دادن ارتباط برقرار کنن .من و شما هم نشستیم چرت و پرت های اونها رو سند می کنیم . اینقدر ساده نباشد .انحراف ذهن عموم کار اصلیشونه .راجع به نژاد صلح طلب آگارنا که مهم ترین موجودات روی کره زمین هستند و دارن از حیات کره زمین محافظت می کنند یه تحقیق کنین همه چی دستتون میاد .اخبار غلط و قولوت هم راجع به اینا زیاد میگن .حواستون رو جمع کنین و اخبار درست رو دریافت کنین .

  2. بلکم بخوره رو ماه 😕😕

  3. عزیز من اگه برخورد کند کل زمین نابود میشه

  4. بلکی مستقیم افغانستان هدف قرار بده، بعدن نسل جدید بیاد

  5. دوستان لطفا در مورد صحت خبر تحقیق کنید و بعدا در سایتتون قرارش بدید. کافیه اسم سیارک رو که در خبر گفته شده سرچ کنید که ببینید احتمال برخوردش 1 به سی میلیون هست اونم در قوی ترین حالتش. لطفا یا مترجم سایتتون رو عوض کنید یا شایعات رو منتشر نکنید.
    منبع :
    ویکی پدیا در مورد سیارک موردنظر

  6. دوستان لطف کنید اینقدر شایعات رو بدون تحقیق درست منتشر نفرمایید.
    خود ناسا فرموده احتمال برخورد 1 به 30 میلیون هست شما می فرمایید پس برخورد میکنه حتما…خواهشا یا مترجمتون رو عوض کنید یا خبر درست رو داخل سایت قرار بدین.
    منبع:
    1-https://www.express.co.uk/news/science/1050061/NASA-asteroid-warning-Earth-collision-risk-2023-Asteroid-LF16
    2-https://en.wikipedia.org/wiki/2018_LF16

  7. هرچند سال یکبار اینو میگه بعد میگه از کنار زمین عبور کرد کارشه همیشه

  8. کاش بخوره به ایران خلاص شیم

  9. یعنی میخوایم بمیریم ؟

  10. مرگ دسته جمعی، عروسی هستش، عزا نداره

    بعدش هیچ کس زنده نیست برامون گریه کنه

    پس نباید گریست

    با سپاس