ایلان ماسک

احتمالا ایلان ماسک در سفر بدون بازگشت مریخ حضور خواهد داشت!

ایلان ماسک طی مصاحبه‌ای با “Axios” در شبکه “HBO”، به تعدادی از سوالات پیرامون سفر بدون بازگشت مریخ پاسخ داد و اعلام کرد که 70 درصد احتمال دارد خود او نیز در این سفر در کنار سایرین باشد.

روز یکشنبه، ایلان ماسک طی مصاحبه‌ای در شبکه تلویزیونی “HBO”، از احتمال حضور در سفر یک‌طرفه مریخ صحبت کرد. مدیر ارشد اجرای کمپانی فضایی اسپیس ایکس در پاسخ به سوال کارشناس Axios در مورد احتمال حضور وی در سفر به سیاره سرخ، گفت «ما اخیرا پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم که من در مورد آنها هیجان‌زده شده‌ام. من در حال صحبت برای رفتن به آنجا هستم.»

افرادی که برای رفتن به مریخ برنامه‌ریزی می‌کنند، از همین حالا باید پول آن را کنار بگذارند زیرا رزرو یک صندلی در استارشیپ، «تقریبا چندصد هزار دلار» هزینه دارد. ظاهرا از این فضاپیما قرار است برای اولین سفر شخصی به ماه نیز استفاده شود.

هرچند، این سفر هم ریسک‌های خود را دارد. ماسک در پاسخ به اینکه سفر یک‌طرفه به مریخ به نوعی یک فرار است، گفت: «احتمال مردن شما در مریخ بسیار بالاتر از زمین است و شانس زیادی برای مردن وجود دارد.»

سفر به سیاره سرخ برای تفریح نیست؛ حتی اگر شما به سلامت به مریخ برسید، باید «بدون توقف» مشغول کار برای ساخت یک پایگاه بر روی مریخ شوید. مطابق با گفته‌های اخیر یکی از مهندسان اسپیس ایکس به نام “Paul Wooster”، افراد باید خارج از استارشیپ زندگی کنند. در نهایت، حتی اگر شما موفق به ایجاد پایگاه در مریخ شوید، در نهایت ممکن است به خاطر شرایط نامطلوب جان خود را از دست بدهید.

با این تفاسیر، ظاهرا ایلان ماسک برای رفتن مسر است:

افراد زیادی وجود دارند که کوهنوردی می‌کنند. [تعدادی از] مردم همیشه در کوه اورست می‌میرند. آنها دوست دارند این کار (کوهنوردی) را به خاطر چالش آن انجام دهند.

طی این مصاحبه، ماسک در مورد دیدگاه‌های خود پیرامون ادغام هوش مصنوعی با انسان‌ها و اینکه چگونه شرکت تسلا تا مرز ورشکست شدن نیز پیش رفت، صحبت کرد. مثل همیشه، طرفداران و مخالفان ایلان ماسک باز هم در توییتر حضور داشتند و نظرات خود را در مورد ماسک بیان می‌کردند:

در حال تماشای [مصاحبه] Axion با ایلان ماسک در شبکه HBO هستم. به نظر می‌رسد که مدتی‌ست نخوابیده؛ صورت خود را اصلاح نکرده است و دائما لکنت زبان می‌گیرد (بیشتر از 5 بار). با این حال، ایلان در خواب‌آلودترین وضعیت خود، بسیار هشیارتر از بسیاری از ماست. – Colin Heilbut

آیا او مشغول مصرف مواد در حین مصاحبه است؟ – Sistro Mondain

ایلان ماسک

ماسک همچنین در توییتر میزبان یک نظرسنجی در مورد توخالی یا تخت بودن زمین بود که 57 درصد از 640 هزار شرکت‌کننده در این نظرسنجی، به توخالی و تخت بودن زمین رای دادند!

ایلان ماسک

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. جذابه کاش پول داشتم منم میرفتم

  2. بابا این باز گل زده سر خودش نیست

  3. یعنی اونایی که برن می تونن بر گردن

  4. ان حتما میدونه شهاب میخاد بخوره زمین

  5. غلط املایی متن را اصلاح کنید مترجم عزیز

  6. این همه پول داره بشینه حال کنه واسه خودش

  7. از جونش سیر شده؟؟