هواوی MateBook 13

هواوی MateBook 13 ؛ نوت بوک فوق باریک با قدرت پردازشی و طراحی مثال‌زدنی

نوت بوک هواوی میت بوک 13 (Huawei MateBook 13) با وزن کم و ابعاد فوق باریک، صفحه نمایش Fullview و سخت افزار قدرتمند به بازار عرضه شده است. در ادامه با ویژگی‌های هواوی MateBook 13 بیشتر آشنا می‌شویم.

هواوی علاوه بر عرضه گوشی های هوشمند، در حوزه تولید لپ تاپ و اولترابوک هم سابقه قابل توجهی دارد. لپ تاپ های سری MateBook این شرکت با ظرافت و قدرت پردازشی فوق‌العاده خود نظر بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کرده است. این شرکت در حال حاضر پرچم دارانی از سری هواوی میت بوک ایکس (Huawei MateBook X) و هواوی میت بوک ایکس پرو (HUAWEI MateBook X Pro) را در کنار محصولات سری HUAWEI MateBook D و همچنین محصول خلاقانه و دو در یک HUAWEI MateBook E به بازار لپ تاپ عرضه کرده است. محصولاتی که طرز تفکر جدیدی را در قالب ارائه کامپیوترهایی مجهز به صفحه نمایش با حاشیه محدود، در قالب آنچه هواوی استاندارد FullView‌ نام‌گذاری کرده، به بازار ارائه داده است.

هواوی MateBook 13

هواوی مدتی پیش از میت بوک 13 (Huawei MateBook 13) به عنوان اولین دستگاه دارای استانداردهای فوق‌العاده برای جابه‌جایی راحت در مجموعه محصولات سری MateBook رونمایی کرد. هواوی MateBook 13 ، بازار مشتریان حرفه‌ای و البته جوان را هدف گرفته تا جدیدترین فناوری‌های این شرکت را برای استفاده طیف وسیع‌تری از مخاطبان آماده کند. با ترکیب صفحه نمایش FullView یا تمام صفحه با حاشیه محدود و راحتی فوق‌العاده در حمل و نقل در کنار کیفیت ساخت بالا، هواوی MateBook 13 جدید استانداردهای جدیدی را در بازار لپ تاپ تعیین کرده است. میت بوک جدید، راهکارهای تازه‌ای هم برای برقراری ارتباط میان نوت بوک و گوشی های هوشمند دارد تا فاصله میان دستگاه‌های الکترونیکی همراه با کامپیوترهای شخصی، کم‌رنگ‌تر از گذشته شود.

بهره‌وری بالا با هواوی MateBook 13

سری HUAWEI MateBook تجربه هواوی در ارائه نوآوری در حوزه دستگاه‌های الکترونیکی همراه و البته تعهد این شرکت به تولید محصولاتی با بالاترین کیفیت ممکن را به خوبی به تصویر می‌کشد. هواوی MateBook 13 از طراحی شاخص سری میت بوک در کنار صفحه نمایش FullView بهره می‌برد. این در حالی است که تجهیز به پردازنده نسل هشتم Core i7 شرکت اینتل و کارت گرافیکی NVIDIA® GeForce® MX 150 نیز قابل توجه است. سیستم خنک‌‌کننده این محصول نیز با الهام از باله‌های کوسه، از فن‌های با صدای کم و عملکرد بالا بهره می‌برد. در بخش مشخصات ظاهری هم میت بوک ۱۳ هواوی از صفحه نمایش FullView با نسبت ابعاد 3 به 5 و نسبت 88 درصدی صفحه نمایش به بدنه بهره می‌برد. هواوی MateBook 13 برای کاربرانی که به کیفیت زندگی و البته بهره‌وری بالا اهمیت می‌دهند گزینه‌ای ایده‌آل است تا زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

هواوی MateBook 13

وانگ ییفنگ، مدیر بخش کامپیوترهای شخصی و تبلت هواوی، در این باره می‌گوید:

ارتباط یکپارچه میان دستگاه‌های هوشمند و لپ تاپ‌ها امری ضروری است که به واسطه آن کاربران می‌توانند به تجربه‌ای یکپارچه و سریع دست پیدا کنند. کاربران نوت بوک‌ها نیز به سمت محصولاتی با کیفیت بالا متمایل شده‌اند. هواوی MateBook 13 تنها 14.9 میلی‌متر ضخامت و 1.28 کیلوگرم وزن دارد. این محصول، زیبایی ظاهری را با تجربه فراگیر در تماشای محتویات روی صفحه نمایش FullView و عملکرد بالا به منظور ارائه تجربه‌ای خالص، راحت، با قابلیت حمل و نقل آسان محصول و البته قدرت را در هم آمیخته است.

صفحه نمایش FullView و راحتی در حمل‌ونقل: طراحی فوق سبک با عملکرد باورنکردنی

نوت بوک‌های فوق سبک، گزینه‌های کاملا محبوبی هستند. بر اساس گزارش IDC، در سال 2017 میلادی چیزی حدود 160 میلیون دستگاه نوت بوک در سراسر جهان به فروش رسیده است که از این مجموع، نوت بوک‌های فوق سبک، چیزی حدود یک سوم از آمار را به خود اختصاص داده‌اند. پیش از این، هواوی، MateBook X Pro سیزده اینچی را هم به بازار عرضه کرده بود. با بهره‌مندی از نسبت قابل توجه صفحه نمایش به بدنه، صفحه نمایش FullView، کیفیت ساخت بالا و عملکرد قابل توجه، این لپ تاپ ثابت کرده محصولی کاملا محبوب در میان کاربران تجاری است.

هواوی MateBook 13 طراحی FullView  این شرکت را به سطح جدیدی رسانده که این امر به دلیل ارائه نسبت 88 درصدی صفحه نمایش به بدنه، میسر شده است. با کاهش حاشیه‌های کناری به مقدار 4.4 میلی‌متر، MateBook شرکت هواوی، صفحه نمایش بزرگی را در بدنه‌ای با ابعاد کوچک قرار داده تا حمل‌ونقل راحت را به همراه داشته باشد. بر خلاف اکثر لپ تاپ‌های 16 به 9 موجود در بازار، هواوی میت بوک 13 از صفحه نمایشی با نسبت 3 به 2 بهره می‌برد تا اپلیکیشن‌هایی نظیر مایکروسافت ورد (Microsoft Word) بتوانند محتوای بیشتری را برای راحتی کاربر، به نمایش بگذارند.

هواوی MateBook 13

رزولوشن صفحه نمایش در نوت بوک، نقشی کلیدی در ارائه تجربه با کیفیت بالا ایفا می‌کند. از همین رو، به‌کارگیری صفحه نمایشی با رزولوشن بالا، از ابتدا نکته‌ای مهم در تولید نوت بوک‌های هواوی بوده است.

هواوی MateBook 13 از صفحه نمایش 2K (با رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل و تعداد 200 پیکسل در هر اینچ) با نسبت کنتراست 1000 به 1 بهره می‌برد. این محصول، پشتیبانی 100 درصدی از طیف رنگی RGB را نیز به همراه دارد. با این تفاسیر، صفحه نمایش یاد شده می‌تواند جزئیات را به طور واضح، در هنگام پخش تصاویر HD یا پخش دیسک‌های بلوری در مقابل قرار داده و توانایی بیش از حد تصوری را در نمایش عکس‌ها و ویدئوها با سرعت و دقت مناسب، به نمایش بگذارد.

HUAWEI MateBook 13 از طراحی مینیمالیستی با جنس فلز بهره می‌برد. گوشه‌های دستگاه به طرز چشم‌نوازی خمیده شده‌اند که این امر در لبه‌های آلومینیومی با برش CNC به خوبی به چشم می‌آید. این محصول با ابعاد چشمگیر 286 در 211 در 14.9 و وزن 1.28 کیلوگرم، گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی است که همواره در حال جابه‌جایی هستند.

سخت افزار استثنایی برای ارائه عملکرد پایدار و قدرتمند

هواوی MateBook 13 در راستای سیاست هواوی به منظور تولید محصولاتی چندکاره با قابلیت ارتباط پیوسته، به مرحله تولید رسیده است. این محصول، شانس آن را ایجاد کرده تا هواوی نوآوری‌های ارائه شده در بازار گوشی های هوشمند را در بازار نوت‌ بوک‌ها نیز به نمایش بگذارد. به این ترتیب، HUAWEI Matebook 13 که برای برآورده کردن نیازهای طیف وسیع مشتریان به بازار عرضه شده را می‌توان نوت بوکی سبک‌وزن به حساب آورد که از صفحه نمایش FullView بهره‌مند شده و عملکرد سطح بالا را در کنار تجربه راحت و همراه با بهره‌وری بالا، در پکیجی چشم‌نواز به ارمغان می‌آورد.

هواوی MateBook 13

در بخش عملکرد نیز باید اشاره کرد که هواوی MateBook 13 به عنوان محصولی سطح بالا از پردازنده نسل هشتم (Whiskey Lake) اینتل Core i7 8565U بهره‌مند شده است که تا 40 درصد قدرتمندتر از نسل پیشین این پردازنده است. علاوه بر این، شاهد استفاده از PCIe SSD با سرعت بالا هستیم که سرعت پایین خواندن یا نوشتن اطلاعات را به فراموشی می‌سپارد. علاوه بر این، در HUAWEI MateBook 13 شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce MX 150 با دو گیگابایت حافظه GDDR5 هستیم. این پردازشگر گرافیکی، توان پردازشی لازم را برای پشتیبانی از ویرایش عکس و ویدئو یا ارائه تجربه مناسب در تعامل با محتویات چندرسانه‌ای به همراه خواهد داشت.

توان عملیاتی نوت بوک‌ها تا حد زیادی با مدیریت گرما در آن‌ها ارتباط دارد. هواوی MateBook 13 از HUAWEI Shark Fin Design 2.0 در بخش سیستم خنک‌کننده بهره می‌برد. همان‌طور که از عنوان این راهکار مشخص است، از فن‌های با سرعت بالا برای ایجاد جریان هوایی قوی استفاده شده است تا تبادل گرما در بالاترین سطح انجام شود. علاوه بر این، راهکار Intelligent Filtering هم امکان رهگیری لحظه‌ای تغییرات دما را فراهم کرده تا دست‌یابی به عملکرد پایدار، تضمین شود. سیستم متشکل از دو فن نیز دست‌یابی به عملکرد حداکثری خنک‌کنندگی را بدون نگرانی در خصوص ایجاد نویز ممکن می‌سازد.

تجربه کاربری فوق‌العاده

روزبه‌روز شاهد افزایش تقاضای کاربران برای دست‌یابی به راهکارهایی برای انتقال ساده فایل‌ها میان گوشی های هوشمند و نوت بوک‌ها هستیم. در این راستا، هواوی MateBook 13 از قابلیت HUAWEI Share 3.0 Touch پشتیبانی می‌کند که امکان انتقال آسان و سریع فایل‌ها را میان کامپیوتر شخصی و گوشی های هوشمند برند هواوی یا آنر فراهم می‌کند.

امروزه کاربران، قفل صفحه نمایش گوشی های هوشمند خود را تنها با لمس یک انگشت باز می‌کنند. به همین ترتیب، این دسته از کاربران خواستار آماده به کار شدن سریع نوت بوک‌ها هستند. هواوی زمان بالا آمدن را در سطح BIOS، بهینه کرده است. علاوه بر این، هواوی MateBook 13 از کلید روشن و خاموش One Touch بهره‌مند شده است که قابلیت خاموش و روشن، تشخیص اثرانگشت و ورود به سیستم را در یک کلید ادغام کرده است. این کلید امکان آماده به کار شدن سریع کامپیوتر شخصی را فراهم می‌کند.

هواوی MateBook 13

کاربران تجاری و حرفه‌ای معمولا چندین و چند دستگاه را از گوشی های هوشمند گرفته تا لپ تاپ‌ با خود حمل می‌کنند. این دستگاه‌ها معمولا به شارژرهایی متفاوت نیاز داشته و فضای زیادی را می‌طلبند. MateBook 13 از آداپتور توان 65 واتی بهره‌مند شده که سازگاری با ترکیب‌های ولتاژی/جریانی ، 20V/3.25A ، 15V/3A ، 12V/2A 9V/2A و 5V/2A را به عنوان خروجی به همراه خواهد داشت. این آداپتور، سبک بوده و از آن می‌توان برای طیف قابل توجهی از لپ تاپ‌ها و گوشی های هوشمند هواوی نیز استفاده کرد. آداپتور 65 واتی این محصول در مقابل اضافه گرما نیز محافظت شده است تا با خیال راحت از آن استفاده کنید. پشتیبانی از شارژ سریع نیز باعث خواهد شد با 15 دقیقه اتصال دستگاه به شارژر، امکان استفاده از آن را به مدت 2.5 ساعت داشته باشید.

کاربران نوت بوک‌های فوق سبک، به ندرت از ماوس‌های جانبی استفاده می‌کنند. از همین رو، هواوی میت بوک 13 به پد (Clickpad) بزرگی مجهز شده که امکان پیمایش راحت را برای کاربران فراهم می‌کند. ابعاد کلیدها و فاصله بین آن‌ها نیز برای ارائه تجربه مناسب، بهینه‌سازی شده است.

در کنار استفاده‌های تجاری، نوت بوک‌ها معمولا برای مقاصد تعامل با محتویات چندرسانه‌ای نیز استفاده می‌شوند. در این بخش، HUAWEI MateBook 13 از استاندارد Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند تا تجربه چندرسانه‌ای فراگیر را در کنار صدای فراگیر و افکت‌های صوتی قوی قرار دهد.

ارتباط یکپارچه

با ارائه MateBook 13، هواوی پلتفرمی را ایجاد کرده که به طور یکپارچه امکان ارتباط تمامی دستگاه‌های کاربر را فراهم می‌کند. با بهره‌گیری از پروتکل ارتباطی فوق سریع، HUAWEI Share این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر از استاندارد وای فای برای انتقال سریع، آسان و امن فایل‌ها بدون استفاده از داده‌های بی‌سیم، کابل یو‌اس‌بی یا نرم افزارهای طرف ثالث استفاده کند.

گوشی های هوشمند می‌توانند هزاران عکس را در خود ذخیره کنند اما مدیریت مواردی نظیر حذف تعداد زیاد یا انتقال محتویات می‌تواند روی محصولی با صفحه نمایش کوچک، سخت و دشوار باشد. در این خصوص، نوت بوک‌ها می‌توانند عملیات یادشده را با سرعت بالاتر و سهولت بیشتری انجام دهند. از همین رو، هواوی قابلیت‌های ارتباطی سرعت بالا را در کنار رابطی برای مدیریت محتویات به شکل کاربرپسند طراحی کرده است. Photo Gallery میت بوک 13 امکان همگام‌سازی را با جفت موبایلی خود داشته تا مدیریت راحت تصاویر، ممکن شود. این قابلیت، امکان همگام‌سازی خودکار محتویات نوت بوک و گوشی های هوشمند را تا زمانی که دستگاه‌ها در مجاورت هم باشند فراهم می‌کند.

با ارائه HUAWEI MateBook 13، هواوی در کنار ارائه محصولی با قابلیت‌های سطح بالا و قدرتمند که جابه‌جایی آسان و جذابیت ظاهری را در کنار تجربه کاربری قابل توجه به همراه دارد، تعهد خود را به ارائه راهکارهای ارتباطی یکپارچه نشان داده است.

هواوی MateBook 13 از اوایل دسامبر در بازارهای مهمی نظیر اروپا، آمریکای شما، آسیا اقیانوسیه و خاورمیانه عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. دمش گرم کی دیگ میشه هواوی همه رو تو کف میزاره

  2. هواوی هم خوب داره تولیداتشو گسترش میده

  3. بخوره تو سرشون همش جاسوسیسه

  4. هواوی مونده دیگه چی بسازه همه چی داره میسازه همشونم با کیفیت

  5. این دلار لعنتی نمیذاره ادم به هیچی دل خوش کنه