رندرهای سونی اکسپریا ایکس زد 4

رندرهای سونی اکسپریا ایکس زد 4 ، دوربین سه گانه پشتی را نشان می‌دهند

رندرهای جدیدی از گوشی سونی اکسپریا ایکس زد 4 (Sony Xperia XZ4) به بیرون درز پیدا کرده است. این گوشی ظاهرا به دوربین سه گانه پشتی مجهز خواهد بود.

سونی رقابت را در گوشی‌های مجهز به دوربین دوگانه به رقبا واگذار کرد، اما گوشی اکسپریا ایکس زد 4 می‌تواند این باخت را جبران کند. رتدرهای طراحی شده بر اساس فایل‌های CAD که از سوی یک افشاگر مشهور با نام کاربری OnLeaks در توییتر و سایت MySpartPrice به انتشار رسیده، یک ماژول دوربین سه گانه بر روی قاب پشتی و یک نمایشگر بسیار بزرگ در جلوی گوشی اکسپریا XZ4 را به نمایش می‌گذارد.

رندرهای سونی اکسپریا ایکس زد 4

آرایش این دوربین سه گانه مشخص نیست، اما این نخستین بار است که سونی از آن استفاده می‌کند. سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم، تنها گوشی مجهز به دوربین دوگانه سونی است که از یک سنسور اصلی 19 مگاپیکسلی اصلی و سنسور سیاه و سفید 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. البته یک گوشی دیگر سونی به نام سونی اکسپریا ایکس ای 2 اولترا نیز از دوربین دوگانه بهره می‌برد، اما این ماژول بر روی قاب جلویی گوشی است. در حالی که گوشی معرفی نشده‌ی اکسپریا ایکس زد 4 از دوربین پشتی سه گانه برخوردار خواهد بود، اما دوربین سلفی آن تک لنزی است و خبری از دوربین دوگانه در این بخش نخواهد بود.

تغییرات اکسپریا ایکس زد 4 نسبت به ایکس زد 3

یک نمایشگر 6.5 اینچی بر روی قاب جلویی این گوشی جای گرفته است که نسبت به نمایشگر 6 اینچی مدل XZ3، افزایش اندازه‌ی زیادی است. با این حال، عرض این گوشی با تغییری کم نسبت به 72.4 میلی‌متر، به 73 میلی‌متر رسیده است. به نظر می‌رسد این نمایشگر نسبت ابعاد بلندتری را نیز ارائه می‌کند. با توجه به تصاویر، ظاهرا این نسبت 19.5:9 است، اما خبری از قسمت ناچ نیست.

رندرهای سونی اکسپریا ایکس زد 4

این گوشی به معنای واقعی با ارتفاع 166.9 میلی‌متر قد بلند است. سونی اکسپریا ایکس زد 4 از بسیاری از گوشی‌هایی که در خاطر ما است، قد و قامت بلندتری دارد. در سمتی دیگر، ضخامت آن نیز نسبت به مدل کنونی کمتر خواهد شد. این ضخامت 8.2 میلی‌متر است که با محاسبه‌ی برآمدگی دوربین، به 9 میلی‌متر می‌رسد. بر روی قاب پشتی، خبری از اسکنر اثر انگشت نیست. طراحی کلید پاور نشان می‌دهد که سونی می‌خواهد به استفاده از اسکنر اثر انگشت به کار رفته در کناره‌های گوشی، بازگردد.

یکی دیگر از بازگشت‌ها به طراحی کلاسیک، یک اسپیکر در قسمت پایین دیوایس به جای زیر نمایشگر است. این می‌تواند چند درصد به نسبت ابعاد صفحه به بدنه بی‌افزاید،‌ ولی ما مطمئن نیستیم که طرفداران سونی با این تغییر خوشحال می‌شوند یا خیر! علاوه بر این، دیگر خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست؛ در قسمت پایین گوشی تنها حفره‌های اسپیکر و یک درگاه USB-C دیده می‌شود. انتظار می‌رود سونی این گوشی را در نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا معرفی کند.