تصاویر باورنکردنی

این عکاس نابغه با استفاده از پهپاد این تصاویر باورنکردنی را ثبت می‌کند

یک عکاس توانمند به نام «روبن وو»، با استفاده از پهپاد مجموعه‌ای از تصاویر باورنکردنی را ثبت می‌کند که در نگاه اول ممکن است بگویید مربوط به این جهان نیستند!

روبن وو (Reuben Wu)، موسیقی‌دان و عکاس انگلستانی اهل شیکاگو است که بیشتر با روش‌های پیشگامانه در استفاده از پهپادها به عنوان منبع نوری برای ایجاد تصاویر باورنکردنی و مناظری چشم‌نواز شناحته می‌شود؛ تصاویری که باعث می‌شود تصور کنید در دنیایی دیگر ثبت شده‌اند. عکس‌هایی که در انتهای این بخش مشاهده خواهید کرد، بخشی از پروژه‌ای به نام “Lux Noctis” هستند که از سال 2016 کلید خورده است.

روبن وو در گفتگویی با “Bored Panda” از سبک کاری خود و تصاویر باورنکردنی که ثبت می‌کند، سخن گفته است:

من اولین پهپاد خود را در سال 2014 خریدم. رویای کودکی من، داشتن یک دوربین پرنده بود تا با آن مناظر مختلف را از چشم‌اندازهای غیر ممکن تماشا کنم؛ به همین جهت، استفاده از دوربینی با امکان کنترل از راه دور، قدمی مهم در عکاسی من محسوب می‌شد. من در عین عکاسی و ساخت موزیک ویدیو با پهپاد خود، با استفاده از پروژکتورها به ایجاد الگوهای گرافیکی درخشان بر روی تپه‌ها هم پرداختم. مفهوم “Lux Noctis” از همان توسعه پیدا کرده است؛ استفاده از پهپاد به عنوان یک منبع نوری نه یک دوربین.

روبن ذاتا به این نوع عکاسی از بیابان‌ها و کوه‌ها علاقه‌مند است و طبیعت غنی این مناظر ضمن الهام‌بخشی به او، شانس تمرکز بیشتر بر روی کار را به او می‌دهد. اینکه او فقط شب را برای عکاسی انتخاب می‌کند هم خود موضوعی چالش برانگیز است. او می‌گوید این تصاویر با تکنیک لانگ اکسپوژر ثبت شده‌اند و نیازمند دقت بالا هستند. Reuben Wu از انواع مختلفی از دوربین‌ها در این پروژه استفاده کرده است، اما می‌گوید آخرین دوربین او، فوجی فیلم GFX50S بوده و پهپاد اصلاح‌شده DJI Phantom را در کنار خود دارد.

تصاویر باورنکردنی

مکان‌هایی که او برای عکاسی انتخاب می‌کند، نیازمند آمادگی کامل روبن برای ثبت تصاویر هستند:

تحقیقات بسیار زیادی وجود دارد که پیش از ثبت این تصاویر انجام می‌شود: مشاهده دقیق نقشه‌ها، چرخه‌های ماه، فصل‌ها و جریان توریست‌ها. من روز در نظر گرفته شده برای عکاسی را صرف برنامه‌ریزی، تعیین مکان، مسیر بالا رفتن از کوه و نشانگرهای GPS می‌کنم و منتظر می‌مانم تا خورشید غروب کند. من از وسایل قابل حمل استفاده می‌کنم تا رفتن به نقطه‌های سخت‌تر، امکان‌پذیر باشد. وقتی که بازدیدکنندگان دیگر هم هستند، هیچ‌وقت پرواز نمی‌کنم. این موضوع اهمیت بسیاری دارد که هنگام عکس گرفتن، موقعیت من بسیار دور بوده و تنها باشم.

او می‌گوید یکی از تصاویری که به صورت اتفاقی ثبت کرده، از آخرین مرحله آتش راکت فالکون هوی شرکت فضایی SpaceX است. اما آیا می‌توانید این عکس را از مجموعه پایین حدس بزنید؟

هنگامی که او برای زیباتر کردن کوه‌ها و مناظر مختلف از پهپاد استفاده می‌کرد، با لانگ اکسپوژر به ثبت مسیر نوری پهپاد نیز روی آورد و متوجه شد که این کار، یک عنصر دیگر را به تصاویرش اضافه می‌کند:

در مجموعه اول تصاویر، هرگونه نشانه‌ای از منبع نوری را به‌عمد حذف می‌کند تا منظره ایجاد شده در کانون توجه قرار گیرد. سری دوم این عکس‌ها همراه با مسیر نوری پهپاد و همچنین نور آن بر روی سوژه مورد نظر هستند. مدار نوری که [در یکی از تصاویر] وجود دارد هم عمدا ایجاد شده است.

در ادامه می‌توانید این مجموعه جذاب از تصاویر باورنکردنی را تماشا کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. دوربینش خیلی خوبه

  2. ببین از عکسای چقدر در میاره بعد ما ….

  3. مردم خلاقیت دارن