اینستاگرام

امکان استفاده از اینستاگرام برای کاربران دارای اختلالات بینایی فراهم شد

از این به بعد، افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند نیز قادر خواهند بود از شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام استفاده کنند. این امکان از طریق توسعه قابلیتی جدید در اینستاگرام فراهم شده است.

اینستاگرام به تازگی یک سری تغییر در شبکه اجتماعی خود اعمال کرده است که استفاده از این سرویس اشتراک تصویر و ویدیو را برای کاربران دارای اختلالات بینایی امکان‌پذیر می‌کنند. از نظر مسئولان این شبکه اجتماعی، با فراهم شدن امکان استفاده از اینستاگرام برای نزدیک به 285 میلیون نفر از ساکنان کره زمین که دارای یکی از انواع اختلالات بینایی هستند، قدم بزرگی برداشته خواهد شد.

اینستاگرام کاربران اختلالات بینایی

تشریح متنی درباره عکس برای کاربران دارای اختلالات بینایی

اینستاگرام قابلیت متن جانشین خودکار را برای دست پیدا کردن به این امکان در نظر گرفته است. به این ترتیب کاربران خواهند توانست در زمان مرور فید، دیدن صفحه پروفایل دیگران و یا گشت‌زنی درون قسمت‌های مختلف شبکه اجتماعی، از طریق یک صفحه‌خوان، توضیحات مربوط به تصویر را بشوند. در این قابلیت از تکنولوژی تشخیص اشیا استفاده شده است تا بتوان توضیحی درباره عکس به صفحه‌خوان ارائه کرد. به این ترتیب کاربر حین استفاده از اپلیکیشن، لیستی از آیتم‌های مختلف را خواهد شنید.

برای بهبود تجربه کار با اینستاگرام برای کاربران دارای اختلالات بینایی، چندین موتور ایجاد متن جانشین دیگر نیز ارائه شده است. کاربران به منظور دست پیدا کردن به توضیحاتی غنی‌تر درباره عکس‌های درون فید خود می‌توانند یکی از آن‌ها را آپلود کرده و از مزایایش بهره ببرند. کاربری که از صفحه‌خوان استفاده می‌کند، حین مرور اینستاگرام به توضیحاتی درباره هر عکس دست پیدا خواهد کرد. این نوع موتورهای دارای متن جایگزین اکنون به صورت گسترده در دنیای آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس اینستاگرام با قرار دادن آن‌ها به عنوان بخشی از شبکه اجتماعی خود، قدم بزرگی برداشته است.

این نخستین مرتبه‌ای است که چنین قابلیتی توسط اینستاگرام ارائه می‌شود. البته فیس بوک به عنوان شرکت مادر اینستاگرام، از سال‌ها قبل از فناوری تشخیص اشیا به منظور تشریح عکس‌ها به افراد دارای اختلالات بینایی استفاده می‌کند.