واتس اپ

واتس اپ در ایران فیلتر می‌شود؟

آیا فیلتر واتس اپ در دستور کار دولت قرار می‌گیرد؟ معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد پیام رسان WhatsApp بدون مجوز در ایران فعالیت دارد و باید مانند سایر پیام رسان‌ها مجوز فعالیت دریافت کند.

عباس آسوشه، معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در خصوص فعالیت پیام رسان WhatsApp در ایران اظهار کرد برخی پیام رسان‌های خارجی از جمله واتس اپ بدون دریافت مجوز رسمی در حال فعالیت هستند که می‌بایست همه‌ی آن‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی عمل کرده و از مراکز ذی‌ربط مجوز فعالیت دریافت کنند. از سویی هر پیام رسانی که در کشور فعالیت می‌کند به معنای این نیست که فعالیتش قانونی است. تمام پیام رسان‌ها باید مجوز فعالیت داشته باشند تا دستگا‌های ذی‌ربط برای آن‌ها قوانینی را تدوین کنند و تمامی اطلاعات مربوط به مردم حفظ شود. این نوع قوانین علاوه بر ایران از سال 2018 توسط اتحادیه اروپا نیز رعایت می‌شود و قوانینی را برای پیام رسان‌ها تعیین می‌کنند تا اطلاعات مردم در کشور خودشان نگهداری شود و اگر هر شرکتی این قوانین را به درستی رعایت نکند، با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

واتس اپ

فیلتر واتس اپ در صورت نداشتن مجوز

معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی در ادامه عنوان کرد اگر بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی اقدام می‌کردیم، مردم برای استفاده از پیام رسان‌های خود دچار مشکل نمی‌شدند. پس از فیلترینگ تلگرام بسیاری از کاربران ایرانی از پیام رسان های داخلی استفاده می‌کردند، اما با فعالیت نسخه‌های غیررسمی تلگرام و کند شدن روند فیلترینگ، کاربران ایرانی مجددا به شرایط قبل از فیلترینگ برگشتند. همان‌گونه که کسب و کارها طبق چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، پیام رسان‌های خارجی مانند واتس اپ نیز باید از قوانین مصوب ایران پیروی کنند. باید سازوکاری فراهم شود تا پیام رسان‌ها نیز مانند اپراتورهای همراه که با دریافت مجوز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، از قانون پیروی کرده و از مراجع قانونی پروانه کار و مجوزهای لازم را دریافت کنند و در غیر این صورت مانند سایر کشورها با آن‌ها برخورد شود.

واتس اپ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. واااای نه توروخدا این یکی رو بیخیالش شین😓😓

  2. قطعا فیلتر خواهد شد حالا که بحثش شروع شده.
    یه خاطره بگم :اونایی که تو مراسم شبیه خوانی دست اندر کارن شاید بدونن؛اسبایی که برا شبیه خوانی و تعزیه میارن قبل اینکه بیارن میدون می‌برن یه گوشه و جلوشون طبلو شیپور میزنن تا به صدای طبلو شیپور عادت کنن و وسط میدون رم نکنن و به مردم صدمه نزنن.الان من دقیقا اون حسو دارم الان دارن تو گوشمون زمزمه میکنن تا امادگی شو داششته باشیم بعد که فیلتر شد همه انتظار شو داشته باشن .این قضیه در مورد قیمت بنزین هم هست یهو دیدی بنزین شد خدا تومن

  3. دیگه شورشُ دراوردن

  4. حتما صاحب واتس اپ باید کپی کارت ملی و کپی شناسنامه وسفته و سند و شیرینی بده به حضرات تا بتونه تو ایران فعالیت کنه فکر کنم صاحبش نمی دونه تو ایران استفاده می کنن والا میبستش رو ایران از بس بد جلوه داده شدیم تو جهان

  5. به سلامتی
    دیگه هیچی نمونده فیلتر نکنن