سامسونگ 860 QVO

اس اس دی چند ترابایتی سامسونگ 860 QVO یک قیمت درایو قیمت‌شکن خواهد بود

در حال حاضر اگر کسی قصد خرید یک درایو اس اس دی چند ترابایتی داشته باشد،‌ می‌بایست قید حساب بانکی خود را زده و هزینه هنگفتی را صرف خرید آن کند. اما سامسونگ به زودی با اس اس دی چند ترابایتی سامسونگ 860 QVO وارد بازار می‌شود تا قیمت شکنی کند.

در حال حاضر سامسونگ پرفروش‌ترین برند حافظه‌های اس‌اس‌دی در دنیاست و گویا قصد دارد با عرضه درایوهای سامسونگ 860 QVO جایگاه خود را بیش از پیش تثبیت کند.

در حال حاضر اگر کسی قصد خرید اس‌اس‌دی چند ترابایتی داشته باشد می‌بایست بیش از هزار دلار خرج کند تا بتواند یک درایو اس‌اس‌دی با ظرفیتی مشابه هارددیسک‌ها داشته باشد. اس‌اس‌دی جدید سامسونگ قرار است با قیمتی پایین وارد بازر شود تا فاصله قیمتی بین اس‌اس‌دی و هارددیسک‌ها را تا حد امکان کمتر کند.

اس‌اس‌دی‌های 2.5 اینچی سامسونگ 860 QVO دارای حافظه V-NAND چهار سطحی است. این فناوری سبب می‌شود درایوهای جدید قیمتی کمتر از انتظار،‌ آنهم برای یک حافظه ساخت سامسونگ، داشته باشند.

این درایوهای جدید از 16 دسامبر (25 آذر) با قیمت تنها 150 دلار برای مدل یک ترابایتی، 300 دلار برای مدل دو ترابایتی و 600 دلار برای مدل چهار ترابایتی وارد بازار خواهند شد. بدین ترتیب خریداران می‌توانند بسته به نیازشان و بی‌نیاز به شبیخون زدن به حساب بانکی خود اقدام به خرید اس‌ اس دی‌های جدید سامسونگ کنند.

البته به این نکته نیز باید توجه داشت که سرعت خواندن ترتیبی برای اس اس دی‌های خانواده سامسونگ 860 QVO برابر با 550 مگابایت بر ثانیه است که با توجه به قیمت آن‌ها مناسب به نظر می‌رسد. اما سرعت 520 مگابایت بر ثانیه‌ای هنگام نوشتن ترتیبی اطلاعات زمانی میسر است که از حافظه کش استفاده شود. در درایوهای جدید سامسونگ نیز همچون دیگر اس‌اس‌دی‌های ظرفیت بالای ارزان قیمت، هنگامی که پای کش در میان نباشد، سرعت نوشتن ترتیبی به 80 مگابایت برای مدل یک ترابایتی و 160 مگابایت برای مدل دو و چهار ترابایتی کاهش می‌یابد. پس در این زمینه مدل قدیمی‌تر 860 EVO (و نه حتی مدل قوی‌تر 860 PRO) که تولید آن متوقف شده نیز سریع‌تر از خانواده QVO است.

ناگفته نماند به نظر قرار نیست قیمت اس اس دی‌های جدید سامسونگ همواره روی قیمت اعلام شده بماند و انتظار می‌رود با کاهش قیمت آن، عده بیشتری مایل به خرید آن‌ها باشند. افرادی که ترجیح می‌دهند به جای خرید یک اس‌اس‌دی بالا رده و پرسرعت، یک درایو همه کاره داشته باشند که نه‌تنها مسئولیت ذخیره اطلاعات، بلکه وظیفه بوت کردن کامپیوتر را نیز انجام دهد.