هواوی میت 20

بهترین گوشی های سال ۲۰۱۸ از نظر عمر باتری و شارژدهی

در این بخش با بهترین گوشی های سال ۲۰۱۸ آشنا خواهید شد که دارای بیشترین عمر باتری و طولانی‌ترین ماندگاری شارژ هستند. در صدر فهرست، نام پرچمدارانی از کمپانی‌های هواوی، اپل، شیائومی و وان پلاس دیده می‌شود.

اگر قصد خودداری از خرید گوشی هوشمندی با شارژدهی ضعیف را دارید و به دنبال دستگاهی هستید که شارژ آن در طولانی‌ترین روزها هم دوام بیاورد، می‌بایست از اعداد و ارقام مربوط به باتری آن‌ها اطلاع حاصل نمایید. البته در انتخاب بهترین گوشی های سال ۲۰۱۸ از سوی ‌سایت معتبر Phonearena، تست‌های انجام شده نشان داد که ظرفیت باتری تنها فاکتور تعیین کننده نیست؛ بلکه کیفیت صفحه نمایش، نرم افزار و سایر بهینه‌سازی‌ها نیز نقش مهمی در دوام شارژ ایفا می‌کنند.

قطعا سنجش عمر باتری گوشی های هوشمند، مقوله‌ای پیچیده است و تا حد زیادی به نحوه استفاده از آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال در دستگاه‌هایی با نمایشگرهای اولد، تک تک پیکسل‌ها تاثیرگذار هستند و نمایش تصویری که رنگ‌های روشن و سفید زیادی دارد، درصد بیشتری از شارژ باتری را نسبت به تصویری با رنگ‌های تیره کاهش می‌دهد. زیرا بر خلاف پنل‌های LCD که نور پس‌زمینه تمامی قسمت‌های آن‌ها را روشن می‌کند، در پنل‌های OLED هر پیکسل سهمی جداگانه در مصرف انرژی دارد.

در حالت آماده به کار (standby) نیز گوشی‌های مختلف، رفتار متفاوتی از خود نشان می‌دهند و مصرف انرژی آن‌ها در این حالت جای بحث دارد. با در نظر گرفتن نکات ذکر شده و بدون توجه به ادعای کمپانی‌های سازنده، دست‌اندرکاران این وب‌سایت به مقایسه مطرح‌ترین گوشی‌های سال در شرایط مساوی پرداختند که نتایج زیر حاصل شد.

بهترین گوشی های سال 2018 از لحاظ عمر باتری

بهترین گوشی های سال ۲۰۱۸ از لحاظ عمر باتری

هواوی میت 20 (Huawei Mate 20)

با دوام 14 ساعته و 26 دقیقه‌ای شارژ باتری در تست‌های صورت گرفته، هواوی میت 20 بالاترین جایگاه را به خود اختصاص داد. عمر باتری این پرچمدار، حدود 50 درصد بیشتر از برخی پرچمداران دیگر محاسبه شد و با توجه به این نتایج، حتی کاربران پرمصرف نیز می‌توانند تا دو روز روی ماندگاری شارژ این هیولا حساب باز کنند. میت 20 از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و درون جعبه فروش آن نیز، سوپر شارژر هواوی موجود است.

هواوی میت 20 (Huawei Mate 20)

اپل آیفون 10 آر (Apple iPhone XR)

هرچند که آیفون ایکس آر از لحاظ عمر باتری، به پای هواوی میت 20 نمی‌رسد؛ اما به راحتی بر سایر گوشی های اندرویدی غلبه می‌کند. ماندگاری شارژ دستگاه در این تست چیزی حدود 11 ساعت به طول انجامید که نشان می‌دهد سران اپل در تاکید روی این ویژگی محصول خود، پربیراه هم نمی‌گفتند. با این اوصاف در صورت عدم استفاده سنگین، شارژدهی دو روزه‌ی آن دور از ذهن نیست؛ اما قطعا باتری آیفون ایکس آر کاربران پرمصرف را هم راضی نگه خواهد داشت.

اپل آیفون ایکس آر

پوکوفون اف 1 (Pocophone F1) و وان پلاس 6 تی (OnePlus 6T)

در بین بهترین گوشی های سال ۲۰۱۸ از حیث عمر باتری، جایگاه سوم مشترک (با حدود 10 ساعت ماندگاری شارژ) به دو گوشی قدرتمندی می‌رسد که از قضا قیمت مناسبی هم دارند.

پوکوفون اف 1 & وان پلاس 6 تی

شیائومی پوکوفون اف 1 که همانند بسیاری از پرچمداران سال مجهز به تراشه اسنپدراگون 845 است، تنها 350 دلار قیمت دارد. باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی در تست انجام شده، عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشت. این موضوع در مورد باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی وان پلاس 6 تی نیز صادق است؛ گوشی هوشمندی پرسرعت با کاربری روان که در ازای مبلغ 550 دلار به فروش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. هوآوی نیومده ستاره شده به این میگن موفقیت

  2. پس چرا سامسونگ نیس؟ 😂😂 از بس باتری ترکونده ختخ

  3. یعنی هواوی بهتره؟