دوربین هواوی میت 20 پرو

نگاهی به لنزهای حرفه‌ای دوربین هواوی میت 20 پرو

گوشی هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) با برخورداری از دوربین سه‌گانه با لنزهای حرفه‌ای، انتخاب مناسبی برای عکاسان حرفه‌ای محسوب می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های لنزهای دوربین هواوی میت 20 پرو آشنا خواهیم شد.

زمانی زندگی یک عکاس در کوله پشتی‌اش خلاصه می‌شد، کیفی که یک دوربین اصلی در آن قرار گرفته بود و تعداد زیادی لنز در آن قرار داشت. اما مشکل با این کوله از زمانی شروع می‌شد که او، آن را بر دوشش قرار می‌داد و برای شکار تصاویر گشت زنی می‌کرد، چرا که بعد از چند ساعت یک عکاس مانده بود و یک کوله بار سنگین بر دوشش، مشکلی که در حال حاضر هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) آن را تبدیل به یک خاطره کرده است.

دوربین هواوی میت 20 پرو

دوربین سه گانه که هر کدام از لنزهایش کاربرد خاص خودشان را دارند. بزرگترین سنسوری که روی این گوشی در نظر گرفته شده 1/1.7 اینچی است که روی آن لنزی 27 میلی‌متری با F/1.8 در نظر گرفته شده است. این سنسور می‌تواند تصاویر را با وضوح 40 مگاپیکسل شکار کند. در حقیقت می‌توان این لنز را در دسته لنزهای واید قرار دارد.

دوربین دوم اما سنسوری 1/2.7 اینچی دارد و لنزی که روی آن قرار گرفته 16 میلی‌متری است و در دسته لنزهای اولترا واید قرار می‌گیرد. این سنسور می‌تواند تصاویر را با وضوحی 20 مگاپیکسلی به ثبت رساند. اندازه دهانه دیافراگم در دوربین دوم کمی بسته‌تر در نظر گرفته شده و F/2.2 است.

دوربین هواوی میت 20 پرو

اما ساختار تفنگدار سومی که روی دوربین هواوی میت 20 پرو در نظر گرفته شده با دو دوربین اول کمی متفاوت‌تر است. سنسور سوم 1/4 اینچی بوده و می‌تواند تصاویر را با وضوح هشت مگاپیکسل ثبت کند. لنزی که روی این سنسور به چشم می‌خورد 80 میلی‌متری با F/2.4 است. کاربر به‌وسیله دوربین سوم می‌تواند تا 5 برابر زوم اپتیکال داشته باشد، به علاوه شرکت سازنده برای اینکه بتواند لرزش‌های دست کاربر را در هنگام عکاسی به خوبی مهار کند، روی دوربین سوم از لرزش‌گیر اپتیکال استفاده کرده است.

استفاده از این سه لنز با فواصل کانونی مختلف این امکان را به کاربر می‌دهد تا بتواند در شرایط مختلف با توجه به سوژه عکاسی، لنز دلخواه و فاصله کانونی مورد نظر خود را انتخاب و تنظیمات دلخواهش را روی دوربین هواوی میت 20 پرو اعمال کند. به‌وسیله دوربین اول کاربر می‌تواند تصاویر عریض را ثبت کند و در محیط‌های کم‌نور با اندازه دیافراگم باز مشغول عکاسی شود.

دوربین هواوی میت 20 پرو

دوربین دوم زوایایی عرض‌تر از دوربین اول را در اختیار کاربر می‌گذارد، موضوعی که اهمیت آن در عکاسی Landscape چند برابر می‌شود و می‌تواند به کمک کاربر بشتابد. به علاوه دیافراگم F/2.2 در این دوربین باعث می‌شود که کاربر در محیط‌های کم نور عملکرد مناسبی داشته باشد.

دوربین سوم اما برای ثبت تصاویر با زوایایی بسته‌تر در نظر گرفته شده است. با توجه به این موضوع کاربر می‌تواند از سوژه‌هایی که در فواصل دورتر قرار گرفته‌اند، به خوبی عکاسی کند.

عکاسی حرفه‌ای با دوربین هواوی میت 20 پرو

هنگامی که این سه دوربین در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، تا اندازه زیادی به نیازهای یک عکاس پاسخ می‌دهند. زمانی برای عکاسی حرفه‌ای وجود چندین لنز، یک نیاز اساسی بود، چرا که عکاس در نظر داشت تا با توجه به سوژه مورد نظر خود احساسی خاص را به مخاطب القا کنند. وزن بالای لنزها و دوربین که در کوله‌پشتی قرار داشت بعد از مدتی بسیار آزاردهنده بود.

با توجه به اینکه هواوی میت 20 پرو دارای سه لنز با زوایای دید مختلف و فواصل کانونی متفاوت است، تا اندازه زیادی می‌تواند به نیازهای یک عکاس حرفه‌ای پاسخ دهد. در حقیقت می‌توان به Huawei Mate 20 Pro لقب یک کوله‌پشتی عکاسی توجیبی را داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. دمش گرم انصافا ترکونده

  2. اوووف مو به تنم سیخ شد