دوستان نزدیک در اینستاگرام

امکان مشخص کردن دوستان نزدیک در اینستاگرام فراهم شد

جدیدترین قابلیت شبکه اجتماعی اینستاگرام امکان مشخص کردن دوستان نزدیک (Close Friends) است. با تعیین دوستان نزدیک در اینستاگرام می‌توان استوری‌ها را فقط برای گروه مشخص و محدودی از دوستان خود قابل مشاهده کرد.

قابلیت تعیین دوستان نزدیک در اینستاگرام از حدود هجده ماه قبل به این شبکه اجتماعی اضافه شده است، اما تا امروز، به منظور تست کردن و دریافت بازخورد، تنها در اختیار تعداد محدودی از کاربران قرار داشت. Close Friends عنوانی است که کاربران فیس بوک بیشتر با آن آشنایی دارند، اما ویژگی دسته‌بندی کردن دوستان نزدیک در اینستاگرام ابتدا با عنوان Favorites شناخته می‌شد.

دوستان نزدیک در اینستاگرام

کاربرد لیست نزدیک در اینستاگرام

هدف از این قابلیت، تشویق کردن کاربران به اشتراک‌گذاری استوری‌های بیشتر است، چرا که به لطف ویژگی جدید می‌توان بدون دردسر، یک استوری خاص را فقط برای دوستان نزدیک در اینستاگرام قابل مشاهده کرد. افزایش Fiinstagramها (حساب‌های کاربری خصوصی که تنها توسط دوستان نزدیک یک کاربر دنبال می‌شوند)، سبب شد این شبکه اجتماعی، به منظور اشتراک‌گذاری پست‌ها به صورت خصوصی ابزارهای بیشتری در اختیار کاربرانش قرار بدهد.

بعد از هجده ماه تست، اینستاگرام نام این قابلیت را تغییر و همانند فیس بوک Close Friends قرار دارد. قابلیت ارسال پست برای دوستان نزدیک در اینستاگرام در حال حاضر منحصر به بخش استوری است. یعنی امکان دیده شدن یک پست عادی در فید تنها توسط عده‌ خاصی از کاربران مورد نظر ما، وجود ندارد.

به منظور استفاده از این قابلیت، وارد بخش استوری شده و یک عکس بگیرید یا ویدیویی ضبط کنید. در ادامه، متوجه حضور یک دایره سبز دارای ستاره خواهید شد. پیش از لمس آن وارد تنظیمات شده و لیست دوستان نزدیک خود را تکمیل کنید.

اینستاگرام بر اساس هوش مصنوعی خود، کاربرانی که بیشتر از همه با آن‌ها در تعامل هستید را در لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام نشان می‌دهد، اما می‌توان با جستجو از طریق باکس مخصوص نمایش داده شده، این لیست را کامل کرد. در کنار نام هر فرد عبارت Remove دیده می‌شود. اگر اینستاگرام کاربری را به اشتباه وارد لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام کرده است، با لمس این دکمه او را حذف کنید.

دوستان نزدیک در اینستاگرام

بعد از تکمیل کردن لیست، از این به بعد با لمس آیکون سبز رنگ نمایش داده شده به محض گرفتن یک استوری جدید، آن را فقط با کاربرانی که در لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام مشخص شده‌اند به اشتراک خواهید گذاشت. پیشتر اگر کاربری تمایل داشت استوری‌هایش فقط توسط کاربرانی خاص دیده شود، می‌بایست بعد از ورود به قسمت تنظیمات، نام تک تک فالوورهای غیر از دوستان نزدیک را لمس می‌کرد تا استوری برایشان مخفی شود! به عبارت دیگر، پیشتر تنها امکان درست کردن بلک لیست وجود داشت، اما اکنون می‌توان با ایجاد یک وایت لیست، فقط نام کسانی که قادر به دیدن استوری‌های شما هستند را مشخص کرد. در صورت عدم لمس دکمه سبز رنگ، استوری همانند همیشه توسط همه فالوورهایتان قابل دیدن خواهد بود.

نکته جالب اینجاست که ارسال خصوصی این استوری فقط برای برخی دوستان، با نمایش آیکونی سبز رنگ در کنار آن، به اطلاعانشان خواهد رسید. البته، کاربران هرگز از اضافه یا حذف شدنشان از لیست دوستان نزدیک در اینستاگرام باخبر نخواهند شد.

افزوده شدن این قابلیت، نیاز به ایجاد Fiinstagram را از بین می‌برد. کاربران از استوری، معمولا برای اشتراک‌گذاری لحظه‌های ناب زندگی خود با دیگران استفاده می‌کنند، اما همه آن‌ها نباید توسط همه دیده شوند! به همین دلیل اغلب مجبور به ساخت یک حساب کاربری خصوصی جدید می‌شدند تا بلکه در آن، فقط دوستان نزدیکشان را نگه دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. از این به بعد داریم دیگه

  2. خخخخ از صمیم قلب به اینستگرامیای عزیز تبریک میگم برید حالشو ببرید

  3. 😐😐😑 خب ک جی بشه مثلا دل خوشی دارینا

  4. دم خودم گرم که اینستا ندارم

  5. جالبه آپدیت کنم ببینم چجوریاس

  6. من ک خیلی وقته با استوری هام همچین کاری میکنم جدید نیس ک