موفقیت مالی

هشت روش طلایی برای دستیابی به موفقیت مالی

موفقیت مالی بیشتر از آنکه روشی برای رقابت با دیگران باشد، روشی برای ایجاد امنیت در زندگی شخصی است. زمانی می‌توانید احساس آرامش بیشتری داشته باشید که نگران مسائل ریز و درشت مالی زندگی‌تان نباشید و مدیریت کردن آن‌ها را یاد بگیرید و به روش‌های درست متعهد بمانید. در این مقاله با روش طلایی و کاملا کاربردی برای دستیابی به موفقیت مالی آشنا خواهید شد.

1. هدفتان را مشخص کنید

باور کنید اگر ندانید برنامه مالی‌تان برای آینده چیست، به جایی که باید نخواهید رسید. برای خودتان هدف‌گذاری کنید؛ اگر نمی‌دانید چطور با دانلود بهترین کتاب های روانشناسی و موفقیت این کار را یاد بگیرید و به خودتان انگیزه و برنامه دهید. در صورتی که اهداف کوتاه مدت (اهداف سه ماهه، شش ماهه و یک ساله) شما شامل چه چیزهایی است و قرار است در رسیدن شما به کدام یک از اهداف بلند مدت (سه ساله، پنج ساله یا 10 ساله) کمک کند، در حقیقت شبیه کسی می‌شوید که به جای انتخاب مقصد و استفاده از نقشه، صرفا می‌خواهد وقت بگذراند.

2. جز به جز بنویسید

مدت زیادی است که کار می‌کنید، اما پس‌انداز کردن برایتان سخت است؟ آخر هر ماه متوجه می‌شوید پول کم آورده‌اید؟ زیاد ولخرجی می‌کنید؟ اگر جوابتان به هر کدام از این سوال‌ها مثبت است، بهتر است با نوشتن تک‌تک خرج‌های روزمره داخل یک سررسید، یکی از مهم‌ترین قدم‌ها برای رسیدن به موفقیت مالی را بردارید. تک‌تک خرج‌های روزمره را که حتی شامل پول خرید یک بطری آب معدنی هم می‌شود، بنویسید و مجموع هزینه‌ای را که در هر روز خرج کرده‌اید، یادداشت کنید. در پایان ماه کل هزینه‌ها را محاسبه کنید. برای مثال ببینید به طور متوسط چقدر صرف خرید غذای بیرون کرده‌اید؟ هزینه رفت‌و‌آمدتان چقدر بوده، چقدر پول تلفن و اینترنت داده‌اید و چقدر شامل قبض‌های دیگر شده است. درسی که نوشتن ریزخرج‌ها به شما خواهد داد، به دست آوردن یک دید کلی درباره درستی یا نادرستی سبک زندگی خودتان است. وقتی نسبت به اینکه هر ماه چقدر پول خرج می‌کنید و آن را پای چه چیزهایی مصرف می‌کنید، آگاهی به دست آورید، بعد از مدتی به راحتی تفاوت هزینه‌های ضروری و هزینه‌های غیر ضروری را متوجه می‌شوید و می‌توانید آگاهانه‌تر خرج کنید؛ چون دیگر مسئله این نیست که هزینه روزی 20 هزار تومان برای غذا اندک به نظر می‌رسد؛ بلکه متوجه می‌شوید در طول یک ماه چیزی حدود 600 هزار تومان را بابت غذای آماده از دست داده‌اید.

3. یاد بگیرید

موفقیت مالی

از هیچ فرصتی برای یاد گرفتن استفاده نکنید. اگر بهانه‌تان این است که وقت تماشای فیلم، خواندن کتاب یا شرکت در کلاس‌های آموزشی را ندارید سراغ کتاب صوتی های تاریخی، روانشناسی و فلسفی و… بروید؛ ببینید کدام اطلاعات کدام حیطه به کسب و کارتان بیشتر کمک می‌کند. برای مثال اگر تجارت می‌کنید، گوش دادن به کتاب‌های صوتی حیطه مدیریت و روانشناسی نحوه ارتباط درست با شرکا و مشتری‌ها را به شما خواهد آموخت. به خاطر داشته باشید هزینه‌ای که برای پیشرفت در امور مالی می‌کنید، نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت است.

4. سخت کار کنید

اگر فکر می‌کنید رسیدن به موفقیت مالی بدون زحمت کشیدن امکان‌پذیر است، سخت در اشتباه هستید. شما به اندازه‌ای پاداش می‌گیرید که برایش زحمت کشیده باشید. بنابراین اگر هدفتان واقعا این است که در امور مالی موفق عمل کنید، برای این هدف تلاش کنید. زمان‌های هدر رفته‌تان را به حداقل برسانید؛ حداقلی که منجر به صدمه رسیدن به روحیه‌تان نشود. کمتر به مهمانی بروید و بیشتر روی ایده‌هایتان کار کنید. کمتر در اینترنت بچرخید و بیشتر مطالعه کنید. این کارهای به ظاهر کوچک، قدم‌های بزرگی برای شما خواهند بود.

5. طمع نکنید

یادتان باشد در شرایطی که نرخ سود بانکی حول درصد تقریبا مشخصی می‌گردد، ادعای پرداخت سود بیشتر مشکوک است؛ همان‌طور که در سال‌های گذشته چندین موسسه مالی که ادعای پرداخت سود بیشتر را داشتند، تعداد زیادی از مردم را دچار مشکل کردند. به همین دلیل جانب احتیاط را نگه دارید و به قول قدیمی‌ها از هول حلیم توی دیگ نیفتید! بهترین و امن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری را انتخاب کنید و روی آن برنامه‌‌ریزی انجام دهید.

6. وام؛ آری یا نه؟

سرمایه گذاری

واقعیت این است که وام گرفتن بستگی زیادی به شرایط شما دارد. ممکن است آنقدر به پول نیاز داشته باشید که مجبور شوید بازپرداخت‌های سنگین را متحمل شوید؛ اما اگر نیاز به پول زیادی ندارید، سعی کنید خودتان صندوق وام بزنید. بسیاری از خانواده‌ها و دوستان نزدیک و معتمد هم، با هم تصمیم می‌گیرند هر ماه مقدار مشخصی پول را به حساب کسی بریزند که اسم او در قرعه‌کشی در آمده است. برای مثال ممکن است 20 نفر باشید و تصمیم بگیرید ماهیانه 500 هزار تومان از درآمدتان را در صندوق بریزید. بعد از این توافق می‌توانید قرعه‌کشی انجام دهید و هر ماه به ترتیب لیست قرعه‌کشی 10 میلیون تومان به حساب یکی از افراد ریخته خواهد شد. در این شرایط، شما بازپرداخت سنگینی نخواهید پرداخت و می‌توانید مقداری پول پس‌انداز کنید.

7. کوچک زیباست!

یکی از طرز تفکرهای اشتباه در رسیدن به موفقیت مالی این است که پول‌های کوچک را به حساب نیاورید و مرتب منتظر پول‌های بزرگ باشید. این طرز فکر را همین الان دور بیندازید! اگر پول‌های کوچک را راحت و بدون نظارت خرج می‌کنید، چون فکر می‌کنید «این‌ها که چیزی نیستند»، بدانید که برای مدیریت امور مالی‌تان ارزشی قائل نیستید. از فرصت‌هایی مثل وام‌های کوچک و سبک و سرمایه‌گذاری جزئی اما امن برای بهبود اوضاع مالی‌تان استفاده کنید.

8. حتما مشورت کنید

برای رسیدن به موفقیت مالی حتما با مشاوران مالی یا افراد موفقی که اطرافتان می‌شناسید مشورت کنید. اگر متوجه نکته‌ای در حرف‌هایشان نشدید، سوال بپرسید و تا زمانی که دقیقا متوجه منظورشان نشده‌اید، تسلیم نشوید. افراد موفق تجربه‌های موفقی دارند که می‌توانند به کمک شما بیایند و راه درست را نشانتان دهند.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. دیگه اینو میدونستیم به خدا

  2. دیگه اینو میدونستیم

  3. اینو ک همه میدوسنتن

  4. من میگم چرا هی موفق نمیشم نگو هیچکدوماز این راها رو نرفتم😂😂

  5. اتفاقا رسیدن به موفقیت در گرو داشتن طمع و زیاده خواهیه

  6. دقیقا مردم کوته بین تر از اونی هستن که بشه باهاشون همفکری کرد

  7. اتفاقا برا موفقیت نباید با کسی مشورت کرد میرینن تو همه برنامه هات