نرم افزار Find My iPhone

با استفاده از نرم افزار Find My iPhone ، به دستگیری تبهکاران کمک کنید

نرم افزار Find My iPhone تنها برای پیدا کردن گوشی هوشمند سرقت یا مفقود شده شما مفید نیست! با استفاده از اپلیکیشن Find My iPhone که بر روی آیفون و تبلت نصب می‌شود، به دستگیری تبهکاران کمک زیادی خواهید کرد.

کاربران زیادی از وجود نرم افزار Find My iPhone برای دستگاه‌های آی او اسی و همچنین سرویس Find My Device گوگل برای گوشی‌های اندرویدی باخبر هستند، اما اغلب آن‌ها استفاده از این ابزارهای بسیار حیاتی را پشت گوشی می‌اندازند. اگر کاربری به امنیت خود و همچنین سلامت جامعه اهمیت بدهد، باید بلافاصله بعد از خرید یک گوشی هوشمند جدید، بسته به نوع پلتفرم، نرم افزار Find My Device یا Find My Device را راه‌اندازی کند.

کاربردهای نرم افزار Find My iPhone

با استفاده از این نرم افزار آی او اسی می‌توانید در صورت مفقود شدن یا حتی به سرقت رفتن گوشی، خیلی راحت موقعیت جغرافیایی آن را بر روی نقشه دیده و به سراغش بروید. علاوه بر آن، در صورت سرقت شدن گوشی، با کشف محل اختفای مجرم نه تنها دستگاه خود را مجددا به دست خواهید آورد، بلکه به یافتن دیوایس‌های سرقت شده دیگران نیز کمک می‌کنید.

نرم افزار Find My iPhone

اخیرا اتفاق مشابهی برای یک دختر 14 ساله افتاد و وی توانست در به دام انداخت یک مجرم تحت تعقیب نقشی اساسی ایفا کند. تنها کار مهمی که این کاربر کرده بود، نصب نرم افزار Find My iPhone و فعال‌سازی سرویس آن بر روی آیفون جدید خود محسوب می‌شد. کاربر، گوشی آیفون خود را در خودروی سرقتی راننده‌ای 32 ساله رها کرده بود. گفته می‌شود این فرد در تعداد زیادی از تصادفات خیابانی نقش داشته و همیشه از صحنه جرم گریخته است. یکی از خراب‌کاری‌های اخیر این مرد، به زخمی شدن یک فرد و آسیب دیدن سه خودرو منجر شده بود.

این دختر نوجوان توانسته بود به نحوی از خودروی راننده که در آن زمان در حالت مستی ناشی از مصرف الکل به سر می‌برد فرار کند. او بعد از فرار به یاد آورد پیشتر، یک نرم افزار نمایش موقعیت گوشی هوشمند را بر روی دستگاه آی او اسی خود نصب کرده است. این دختر، که برای کمک به حفظ امنیت جانی وی نامش فاش نشده است، از طریق نصب نرم افزار Find My iPhone توانست به پلیس کمک کند. پلیس از طریق گوشی یکی از دوستان کاربر توانست موقعیت خودروی سرقتی را پیدا کند. گوشی نیز در انتها به دست صاحبش بازگردانده شد!

اگرچه رخ دادن چنین اتفاقاتی نادر به نظر می‌رسد، اما حتی یک مرتبه درگیر شدن با چنین مسائلی برای انسان گران تمام خواهد شد. از آنجایی که استفاده از نرم افزارهای موقعیت‌یابی این چنین اغلب نیازمند متصل بودن گوشی به اینترنت است، توصیه می‌کنیم بعد از نصب برنامه، در زمان‌هایی که احتمال گم شدن یا به سرقت رفتن گوشی‌تان وجود دارد، پیش از قفل کردن صفحه نمایش، اتصال به اینترنت را فعال کنید.