کیا سول 2020

کیا سول 2020 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی شد

کیا سول 2020 (2020 Kia Soul) در نمایشگاه خودرو لس‌ آنجلس 2018 معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، امکانات و ویژگی‌های خودرو جدید شرکت کیا آشنا می‌شویم.

شرکت کیا، جدیدترین نسخه از خودرو سول را با ظاهری جدیدتر نسبت به نسخه‌های پیشین و به همراه امکانات و تجهیزات ایمنی پیشرفته در نمایشگاه خودروی لس‌ آنجلس 2018 معرفی کرد. خودرو کیا سول 2020 در نسخه‌های استاندارد احتراق داخلی در تریم‌های GT-Line ، X-Line و EX دیزاین کالکشن به بازارهای جهانی عرضه می‌شود که تریم X-Line این خودرو برای بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه لس آنجلس جذاب‌تر بوده است.

کیا سول 2020

مشخصات ظاهری کیا سول 2020

ظاهر بیرونی خودرو

شرکت کیا برای محصول جدید خود تغییرات ظاهری را نسبت به نسخه‌های پیشین در نظر گرفته است. به طور کلی در ظاهر کیا سول 2020 از عناصر آینده‌نگرانه‌ای نظیر یک جفت چراغ جلو نازک در بالای عناصر مشکی، جلوپنجره بزرگ تیره‌رنگ و دی‌لایت‌های جدید استفاده شده است. در قسمت عقب خودرو نیز چراغ‌های بسیار زیبایی قرار گرفته که تا روی ستون‌های C امتداد یافته است. ستون‌های C کیا سول 2020 همانند بال‌های هواپیما طراحی شده و روی آن نشان سول قرار دارد.

کیا سول 2020

ظاهر داخلی خودرو

شرکت کیا برای بخش کابین محصول جدید خود از طرح ویژه موسیقی استفاده کرده‌ است که با قرار دادن بافت‌ها و فرم‌های ویژه‌ای در داخل کابین، ویژگی منعکس‌‌کننده‌ی عناصر آکوستیک را برای پخش موسیقی فراهم می‌سازد. همچنین کابین کیا سول 2020 از نورپردازی موسیقیایی بهره می‌برد که این نورپردازی‌ها با پخش آهنگ هماهنگ می‌شوند. علاوه بر این، کابین خودرو از قابلیت شارژ بی‌سیم نیز بهره می‌برد.

مشخصات فنی کیا سول 2020

مدل‌های پایه خودرو کیا سول 2020 به موتور 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن‌متر مجهز شده است. قدرت موتور به وسیله گیربکس 6 سرعته دستی CVT هوشمند به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شرکت کیا برای علاقه‌مندانی که قصد دارند این خودرو را با عملکرد بیشتری خریداری کنند، نسخه‌ای را با موتور 1.6 لیتری توربو که قادر به تولید قدرت 201 اسب بخار و گشتاور 264 نیوتن‌متر است، به بازار عرضه می‌کند. همچنین این نسخه به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه مجهز است.

کیا سول 2020

مشخصات نسخه الکتریکی کیا سول 2020

شرکت کیا محصول جدید خود را در نسخه تمام الکتریکی نیز به بازار جهانی عرضه می‌کند. این نسخه به باتری 64 کیلووات ساعت مجهز است و از شارژ سریع DC پشتیبانی می‌کند. همچنین این خودرو از یک موتور الکتریکی بهره می‌برد که قادر است قدرت 201 اسب بخار و گشتاور 394 نیوتن‌متر تولید کند که مقدار قابل توجه‌ای به نظر می‌رسد. این نسخه از چهار حالت رانندگی کامفورت، اسپورت، اکو و اکو پلاس بهره می‌برد که با این حالت‌ها، قابلیت‌هایی نظیر ترمز‌های احیاشونده، خروجی پیشرانه، سیستم تهویه مطبوع و بخاری به صورت خودکار تنظیم می‌شوند و برای راندمان بیشتر نیز سرعت خودرو به صورت اتوماتیک کاهش می‌یابد.

نسخه تمام الکتریکی کیا سول 2020 به ترمز‌های احیاشونده هوشمند مجهز شده که در زمان کاهش سرعت، کار خود را به کمک پدال شیفتر‌ها شروع می‌کند تا برد خوردو را با جذب انرژی جنبشی افزایش دهد. ترمز‌های احیاشونده به سیستم ترمز و توقف هوشمندی مجهز هستند تا بر اساس فاصله خودروی جلویی، سطح ترمز را تنظیم کنند.

کیا سول 2020

تجهیزات و امکانات ایمنی

محصول جدید کیا از امکاناتی نظیر صفحه نمایش رنگی 10.25 اینچی، دوربین دنده عقب، بلوتوث، اندروید اتو و اپل کارپلی برخوردار است. علاوه بر امکانات استاندارد، مشتریان می‌توانند تجهیزاتی مانند هدآپ دیسپلی 8 اینچی، سیستم صوتی هارمن کاردون 640 واتی با آمپلی‌فایر، 10 بلندگو و یک ساب ووفر را سفارش دهند. کیا سول 2020 به سیستم‌های هوشمند ایمنی مثل هشدار برخورد از جلو، هشدار توجه راننده، هشدار نقاط کور، کروز کنترل هوشمند، دستیار نوربالا، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و هشدار برخورد از عقب مجهز است.

کیا سول 2020

مشخصات مدل X-Line 

همان‌طور که گفته شد، تریم X-Line این خودرو برای بسیاری از بازدیدکنندگان، جذابیت داشت. این نسخه نسبت به تریم‌های دیگر دارای ظاهر خشن‌تری بوده و از امکاناتی نظیر گلگیرهای عضلانی‌تر، رینگ‌های 18 اینچی سفارشی، مه‌شکن‌ها، بدنه‌ی دو رنگ، پوشش‌های حفاظتی بدنه و عناصر آفرود بهره می‌برد.

تصاویر کیا سول 2020

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. چه رنگیییییییییی!!!!!!!!

  2. چرا اینا اکثرا تمرکزشونو میزارن رو داخل ماشین…ظاهر بیرونیش هم مهمه بابا

  3. انصافا کسی هست از اینجور سبک ماشینی خوشش بیاد؟ با اینهمه مدلا خفنی ک هست