دستیار صوتی هوشمند هواوی

دستیار صوتی هوشمند هواوی برای کشورها و تجهیزات بیشتری ارائه می‌شود

برای اولین بار، امکان استفاده از دستیار صوتی هوشمند هواوی در سایر کشورها و برای تجهیزات هوشمند خانگی فراهم می‌شود. پیش از این، دستیار صوتی Huawei فقط در چین در دسترس بود.

پیش از این، دستیار صوتی هوشمند هواوی با نام شیاوای (Xiaoyi) در چین و تنها در دستگاه‌هایی مانند اسپیکر هوشمند و گوشی های هوشمند این شرکت قابل استفاده بود، اما به نظر می‌رسد این شرکت نقشه‌ای بسیار بزرگتر برای گسترش این تکنولوژی در نظر گرفته است.

چندی پیش نیز ریچارد یو، مدیرعامل شرکت هواوی در مصاحبه‌ای که در CNBC، یکی از بزرگ‌ترین رسانه‌های خبری چین برگزار شد، گفت:

شرکت هواوی در نظر دارد دستیار صوتی هوشمند خود را این بار در سایر کشورها در دسترس کاربران قرار دهد، اگر چه قابلیت پشتیبانی از زبان‌های متفاوت توسط این دستگاه هنوز مشخص نیست.

معرفی دستیار صوتی هوشمند هواوی

هواوی امسال از اسپیکر هوشمند خود در نمایشگاه بین‌المللی ایفا 2018 که در برلین آلمان برگزار شد، رونمایی کرد. پیش از تولید تکنولوژی دستیار صوتی هوشمند هواوی ، این شرکت ناچار بود برای کاربرانی که می‌خواهند از اسپیکر هوشمند هواوی در کشورهایی غیر از چین استفاده کنند از کمک Google’s Assistant و  Amazon’s Alexa بهره ببرند. اگر چه ریچارد یو در بخش دیگری از مصاحبه خود اضافه کرده هواوی قصد دارد به همکاری با Google’s Assistant و آمازون الکسا در استفاده از محصولات خود ادامه دهد.

مسلم است که هواوی قصد دارد به صورت جدی‌تر به بازار تجهیزات هوشمند خانگی وارد شود و این تنها آغازی برای این شرکت است. بر مبنای شنیده‌ها، در آینده نزدیک هواوی علاوه بر اسپیکرهای هوشمند، به سراغ تجهیزات هوشمند جدید خانگی دیگری نیز خواهد رفت.