دوربین 48 مگاپیکسلی در گوشی شیائومی

شیائومی یک گوشی با دوربین 48 مگاپیکسلی عرضه می‌کند

شیائومی قصد دارد یک گوشی مجهز به دوربین 48 مگاپیکسلی عرضه کند. در ادامه جزئیاتی از قبیل زمان معرفی گوشی جدید شیائومی را مشاهده کنید.

اوایل سال میلادی، شیائومی بخش توسعه‌ی دوربین‌های موبایلی را در شرکت خود راه اندازی کرد و برای آن هدف ارائه‌ی کیفیت تصاویر بالا را نیز در نظر گرفت. حال، بنیانگذار و مدیرعامل شیائومی، لین بین، خبر از عرضه‌ی یک غول عکاسی از سوی این شرکت داده است و این کار را با شکسته نفسی انجام داده است. وی تصویر نزدیکی از یک گوشی معرفی نشده‌ی برند شیائومی را منتشر کرده که قرار است ماه ژانویه معرفی شود و برچسب دوربین 48 مگاپیکسلی نیز بر روی آن توجه ما را جلب می‌کند. آقای بین این گوشی را به مدت چند هفته استفاده کرده و در توصیف آن از عبارت «بد نیست» استفاده کرده است!

دوربین 48 مگاپیکسلی در گوشی شیائومی

وقتی که دوربین گوشی شما از باکیفیت‌ترین سنسور موبایلی استفاده کند، دیگر ادعای شما از نظر دیگران لاف زدن نخواهد بود. گوشی قدرتمند نوکیا 808 پیور ویو دارای یک سنسور 41 مگاپیکسلی است. هواوی میت 20 پرو هم از یک سنسور 40 مگاپیکسلی با فیلتر Bayer بهره می‌برد. در واقع این‌ها سنسورهایی هستند که اگر بخواهیم به موارد استفاده‌ی آن‌ها اشاره کنیم، تنها نام این دو گوشی به ذهن ما می‌رسد.

Sony IMX586 یک دوربین 48 مگاپیکسلی Quad Bayer است که در جولای امسال معرفی شد. این یک سنسور 1/2 اینچی بزرگ است، اما از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده که اندازه‌ی هر یک تنها 0.8 میکرون پیکسل است. گزینه‌ی بعدی، دوربین 48 مگاپیکسلی Samsung Bright GM1 معرفی شده در ماه اکتبر است. آن نیز از پیکسل‌های 0.8 میکرون پیکسلی تشکیل شده است، با این حال صحبتی بر روی ساب پیکسل ماتریکس نیست.

آیا دوربین 48 مگاپیکسلی گوشی جدید شیائومی، تنها دوربین این گوشی است؟

این نوع سنسورها از روش ترکیب پیکسلی برای افزایش کیفیت تصاویر استفاده می‌کنند، اما میزان زیاد پیکسل‌های آن‌ها، زوم دیجیتالی با کیفیت بالا را نیز ممکن می‌سازد. با این حال، هواوی یک دوربین تله فوتو جداگانه را بر روی میت 20 پرو خود قرار داده بود. اگر شیائومی این روش را دنبال کند، یا دنباله رو گوگل مانترا باشد که یک دوربین خوب به لطف پردازش تصویر صحیح می‌تواند همه کار انجام دهد، خبر خوبی برای طرفدارانش است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بنظر من شیائومی حتی از هواوی هم بهتره

  2. شیائومی خیلی وقت بود ازش خبری نبود

  3. اسکی از روی اسکی اینا ک کردن دوربینو در حد ایفون قوی کنن خیلی خوب میشن