پیام رسان گوگل الو

پیام رسان گوگل الو در بهار پیش رو غیرفعال می‌شود!

پیام رسان گوگل الو (Google Allo) به کار خود پایان خواهد داد. گوگل هدف از این تصمیم را دستیابی به مسائل مهم‌تری در دنیای پیام رسان‌ها عنوان کرده است. اما این هدف بزرگ که گوگل الو را قربانی کرده است چیست؟

اگر می‌خواهید از پیام رسان گوگل الو استفاده کنید، شما احتمالا ناراحت خواهید شد وقتی بفهمید که پیام‌هایتان به خوبی از طریق آن منتقل نمی‌شوند و حتی دستیار گوگل که برای نخستین بار با آن معرفی شده بود هم نمی‌تواند به خوبی کار کند! این درحالیست که میلیون‌ها نفر ماهانه از این پیام رسان استفاده می‌کنند.

به دنبال یک گزارش از سوی سایت 9to5Google در مورد سرانجام بد پیام رسان گوگل الو ، شرکت گوگل یک پست وبلاگی را در مورد آینده‌ی سرویس‌های Allo، Duo و Android Messages منتشر کرده است:

ما می‌خواهیم هر دیوایس اندرویدی یک تجربه پیام رسان پیشفرض عالی داشته باشد. ما خیلی نزدیک در حال کار با صنعت موبایل هستیم تا SMS یا همان پیام کوتاه را بهبود ببخشیم، پس مردم سراسر جهان می‌توانند آسوده‌تر از چت گروهی لذت ببرند و عکس‌های باکیفیت را به اشتراک بگذارند.

پیام رسان گوگل الو قربانی چه سرویسی شد؟

سرویس الو طی ماه‌های گذشته با بی‌توجهی از سوی اپل مواجه شده است و گوگل تمرکز بخش توسعه‌ی خود را از الو و دو (Duo) به بهبود اپلیکیشن Android Messages قدرت گرفته از فناوری (RCS (Rich Communication Services برده است که نسل جدیدتر فناوری SMS (Short Message Service) در سرویس پیام رسان پیشفرض اندروید است.

در این راستا، ما گوگل الو را ساختیم، یک سرویس پیام رسان هوشمند،‌ تا به شما کمک کند در چت‌ها بهتر باشید و راحت‌تر حرف‌هایتان را بیان کنید. با پیروی از پیام‌ها، ما تصمیم به قطع پشتیبانی از الو به منظور متمرکز شدن بر روی Android Messages گرفتیم.

آخرین باری که پیام رسان گوگل الو به‌روزرسانی دریافت کرده، به ماه ژانویه بازمی‌گردد؛ آن به‌روزرسانی هم برای حل مشکل‌ها، باگ‌ها و همچنین ارتباط با گوگل درایو بوده است. با توجه به رقبای زیادی نظیر پیام رسان‌های فیسبوک، تلگرام، واتس اپ، وی‌چت و لاین که تنها چند نام از بین صدها پیام رسان موجود هستند، اینطور به نظر می‌رسد که گوگل موفقیتی در آینده‌ی الو ندیده است و می‌خواهد تمرکز خودش را بر روی چت اندرویدی با فناوری RCS بگذارد.

الو تا مارس 2019 به کار خود ادامه خواهد داد و تا آن زمان شما می‌توانید تاریخچه‌ی تمام مکالماتتان را از برنامه استخراج کنید. ما چیزهای زیادی از الو یاد گرفتیم، به خصوص امکان آوردن قابلیت‌های مبتنی بر یادگیری ماشین، نظیر دستیار گوگل به پیام‌ها.

همانطور که گوگل با پلتفرم‌های و سرویس‌های پیشین خود نشان داده است، زمانی که محصولی از گوگل شکست می‌خورد، از آن برای ساخت محصولی جدید می‌آموزند. در این مورد، بسیاری از ویژگی‌های الو به پیام رسان‌های Android Messages، اس ام اس پیشفرض و RCS که در آینده عرضه می‌شود، خواهند برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. RCS جالبه فقط نمیدونم اونم بر پایه اینترنت کار میکنه ؟ یا مثل sms به ازای هر پیام باید پول بدیم ؟

  2. چ کاری کرده مثلا