محافظ صفحه برای گوشی های منعطف

کورنینگ سخت مشغول ساخت محافظ صفحه برای گوشی های منعطف است

شرکت کورنینگ با تلاش زیاد به دنبال مهیا کردن یک محافظ صفحه برای گوشی های منعطف در سال آینده است. هم اکنون موج تولید گوشی های انعطاف پذیر در شرکت‌های سازنده به راه افتاده و کورنینگ می‌خواهد همچنان انتخاب نخست آن‌ها به عنوان تولیدکننده‌ی محافظ صفحه نمایش گوشی‌هایشان باشد.

ماه سپتامبر، ما در کنار خبر عرضه گوشی منعطف سامسونگ در سال 2019، به این نکته نیز اشاره کردیم که این گوشی فاقد محافظ صفحه گوریلا گلس است. از سال 2007 و همراه با نخستین نسل آیفون‌های اپل، گوریلا گلس شرکت کورنینگ در گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که کورنینگ به دنبال ارائه محافظی برای نمایشگرهای بزرگ‌تر است، اما ساخت یک محافظ صفحه برای گوشی های منعطف مشکل تازه‌ای برای آن‌ها است.

سایت Cnet گزارشی را منتشر کرده و در آن نوشته است که آن‌ها به کارخانجات شرکت کورنینگ رفته‌اند. آن‌ها موفق شده‌اند نگاه اولیه‌ای را به شیشه‌ی قابل انعطاف کورنینگ داشته باشند که ضخامت آن تنها 1 میلی‌متر است و می‌تواند به نصف یک قطعه کاغذی به شعاع 5 میلی‌متر خم شود. پلی چو، مدیر فناوری در کورنینگ می‌گوید شیشه‌ای که دارای شعاع خمیدگی کمی باشد، باید نازک‌تر از آنچه در گوشی‌های امروزی می‌بینیم باشد. چو خاطرنشان می‌کند که برخی از شیشه‌های آزمایش شده در آزمایشگاه کورنینگ، حتی از موی انسان هم نازکترند.

کورنینگ می‌خواهد پرچمدار سازندگان محافظ صفحه برای گوشی های منعطف باشد

این شرکت هنوز آماده‌ی فروش محافظ صفحه برای گوشی های منعطف نیست؛ این بدان معناست که گوشی منعطف Flexpai شرکت رویال که قرار است ماه جاری میلادی عرضه شود، به یک محافظ پلاستیکی به جای شیشه‌ای متکی است! پلاستیک نمی‌تواند برای محافظت از نمایشگر به خوبی یک شیشه عمل کند؛ زیرا پلاستیک خش پذیر است، در طول زمان تغییر رنگ می‌دهد و فرسوده می‌شود. این‌ها سه مشکلی هستند که شما با شیشه‌ی کورنینگ آن‌ها را تجربه نمی‌کنید.

اما در مورد سامسونگ، شایعه شده است که از یک ماده پلی آمید شفاف برای محافظت از نمایشگر گلکسی فلکس گوشی انعطاف پذیر سامسونگ استفاده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. محافظ ؟؟؟؟!!! جانم !!!!

  2. ما که دققده من چیزه دیگه ایه

  3. مگه این که هردو تا شون منطعق باشن

  4. محافظ صفحه اصلا باهاشون نمیسازه