اپل آیفون ایکس آر

آیفون ایکس آر اپل دارای بهترین دوربین تک سنسور است

بر اساس جدیدترین رده‌بندی وب سایت DxOMark، اپل آیفون ایکس آر در بین همه گوشی های هوشمند مجهز به دوربین تک سنسور، دارای بهترین دوربین است. امتیاز دوربین آیفون Xr در DxOMark از مرز 100 گذشته است.

وب سایت DxOMark بعد از بررسی گوشی اپل آیفون ایکس آر امتیاز 101 را به آن اعطا کرد! امتیاز دوربین این گوشی در بخش عکس برداری و فیلم برداری به صورت جداگانه به ترتیب 103 و 96 بوده است. به این ترتیب آیفون Xr را باید در بین تمامی گوشی های هوشمند مجهز به دوربین تک سنسور معرفی شده تا امروز، مالک بهترین دوربین دانست.

آیفون ایکس آر

نباید فراموش کرد امتیازهای دوربین دو گوشی گوگل پیکسل 3 و گوگل پیکسل 3 ایکس ال هنوز توسط DxOMark منتشر نشده است. بعید نیست یکی از این دو گوشی سال 2018 گوگل بتواند لقب بهترین دوربین موبایل تک سنسور را از چنگ آیفون ایکس آر بیرون بیاورد.

دوربین این گوشی با وجود عدم بهره بردن از سنسور ثانویه، به خوبی قادر به اعمال افکت بوکه و عکاسی پرتره است. آیفون ایکس آر به خاطر توانایی در اعمال نور مناسب در هر شرایط، داشتن محدوده دینامیکی پویای وسیع و عملکرد قوی در زمینه برقراری تعادل بین حذف نویز و ثبت جزییات، مورد ستایش قرار گرفته است. به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت دوربین گوشی اقتصادی سال 2018 اپل باید به فوکوس خودکار آن اشاره کرد.

امتیاز آیفون ایکس آر در DxOMark 

آیفون ایکس آر

در این بررسی به برخی از مشکلات دوربین آیفون Xr نیز اشاره شده است. به عنوان نمونه در زمان عکاسی در محیط بسته و عدم وجود نور کافی کمی نویز در عکس‌های به ثبت رسیده مشاهده شده و میزان محوشدگی (حین عکاسی پرتره) در برخی مواقع بیش از اندازه است.

دوربین آیفون ایکس آر در بخش فیلم برداری نیز توانمند ظاهر شده و محدوده دینامیکی بسیار بالایی ارائه می‌کند. فوکوس خودکار و توانایی کاهش تاثیر لرزش دست نیز بسیار قابل قبول است. در قسمت ضبط ویدیو، عدم توانایی برای مدیریت وایت بالانس در محیط‌های داخلی و وجود کمی نویز روشنایی، معایب دوربین آیفون Xr تلقی می‌شوند. می‌توانید با مراجعه به وب سایت DxOMark به طور کامل نقد این وب سایت بر دوربین آیفون ایکس آر را مطالعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. مه که تا حالاا متحان نکردیم

  2. مهم تک سنسوری یا دو سنوری نیست مهم اینه که کدوم در کل عکسو خوب در میاره
    که این گوشی نیست