آتش سوزی های طبیعی

حیوانات در برابر آتش سوزی های طبیعی چگونه زنده می‌مانند؟ (گجت تی وی)

آتش سوزی یکی از بلایای خطرناکی است که منشا آن می‌تواند طبیعی یا غیر طبیعی باشد. در صورت رخ دادن آتش سوزی، جان تمام وجودات به خطر می‌افتد؛ اما آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که در آتش سوزی های طبیعی ، حیوانات چگونه زنده می‌مانند؟

آتش سوزی یا حریق تنها به معنی آتش گرفتن یک خانه، ماشین یا ساختمان نبوده و ممکن است این اتفاق در مقیاسی بسیار بالاتر رخ دهد. اگر اخبار را دنبال کرده باشید، حتما از آتش‌ سوزی گسترده در ایالات متحده که سبب نابودی چندین هزار خانه و ده‌ها هزار هکتار از مناطق مختلف شد، باخبرید؛ در این صورت شاید بگویید در چنین موقعیتی یک حیوان چگونه می‌تواند جان سالم به در ببرد.

شاید باورش کمی سخت باشد، اما آتش سوزی های طبیعی هم فواید بسیاری دارند که به چشم نمی‌آیند. به عنوان مثال، زندگی‌های وحشی در آتش سوزی به حیات خود ادامه داده و حتی رشد می‌کنند. در برخی مواقع، این حیوانات با پخش کردن عمدی آتش شرایط را برای شکار طعمه خود مهیا می‌کنند. در سوی دیگر، خاکستر به جا مانده از آتش باعث حاصل‌خیزی خاک می‌شود.

این‌ها تنها بخشی از فواید این پدیده طبیعی و البته ترسناک هستند! در ویدیوی ضمیمه‌شده، به تفصیل در این باره سخن خواهیم گفت:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ویدیوی جالبی بود ولی کامل نبود

  2. چه باحال نمیدونستم ..مرسی گجت نیوز

  3. به سختی ولی راحت تر از آدما