درآمد اپراتورهای موبایل

درآمد اپراتورهای موبایل از سرویس‌های پیامکی به صفر نزدیک شد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد میزان درآمد اپراتورهای موبایل از سرویس‌های پیامک بسیار کاهش یافته و نزدیک به صفر است. به همین دلیل، اپراتورها باید خود را برای تغییر بزرگ آماده کنند.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار کرد در اقتصاد دیجیتال دنیا تحول بزرگی شکل گرفته است. از این رو درآمد اپراتورهای موبایل که سرویس‌های خود را ارتقا نداده‌اند حدود 50 تا 90 درصد کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل بسیاری از اپراتورها از سال 2012 تا 2013 برنامه‌ریزی‌هایی را برای توسعه فعالیت‌های دیجیتالی خود انجام دادند تا با شرایط جدید همگام شوند. همچنین کشور‌هایی که فعالیت‌های خود را بر پایه استراتژی تحول دیجیتال انجام می‌دهند، میزان درآمدشان حدود 9 درصد، میزان حجم بازارشان 12 درصد و میزان سودآوری آن‌ها بیش از 26 درصد افزایش داشته است.

درآمد اپراتورهای موبایل

کاهش قابل توجه درآمد اپراتورهای موبایل

جوشقانی در ادامه اظهار کرد درآمد اپراتورهای موبایل از بخش سرویس های پیامکی در دنیا کاهش یافته و نزدیک به صفر است. از این رو بحث تحول دیجیتال مطرح شد و به واسطه آن میزان سرعت ارائه خدمات و فرایند عملیاتی اپراتورها ارتقا یافت و هزینه اپراتورها نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. در واقع از سال 2016 موضوع تحول دیجیتالی در دستور کار اپراتورهای موبایل قرار گرفت و در همین سال میزان ارزش افزوده این صنعت 10 هزار میلیارد دلار بود که انتظار می‌رود در بخش محتوا و سرگرمی این مقدار حدود 700 میلیارد دلار باشد. البته تحول دیجیتال صرفا مخصوص این صنعت نیست و سایر صنعت‌ها نیز از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند. برای مثال در سال 2016 ارزش افزوده در برق با تحول دیجیتال به 1500 میلیارد دلار، در لجستیک 2100 میلیارد دلار، در حمل و نقل و اتومبیل 2600 میلیارد دلار و در الکترونیک به 3100 میلیارد دلار رسیده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود کاهش درآمد اپراتورهای موبایل در صنعت ICT همانند اهرمی است تا این شرکت‌ها از تحول دیجیتالی استفاده کنند؛ چرا که در صنعت ICT به واسطه تحول دیجیتال می‌توان به ارزش افزوده 2000 میلیارد دلاری دست یافت. همچنین رگولاتوری باید بر اساس تحول دیجیتال، مجددا طراحی شود تا با استفاده از رگولاتوری مشارکتی از نسل پنجم تلفن همراه استقبال کنیم. در واقع رگولاتوری با ساختار جدیدی شروع به کار می‌کند و در این ساختار معاونت کسب‌وکار و بازار وجود خواهد داشت تا برای قانون‌گذاری و رگولاتوری زمینه‌سازی کند و با تحول دیجیتال، این صنعت را متحول کنیم.

درآمد اپراتورهای موبایل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خدا خیر بده سازنده تلگرام اینستا واتس ام و بقیه اپلیکیشن هایی ک کارو برامون راحت کردن

  2. بازم خیلی خوبه انتظار میرفت زودتر از اینا ب صفر برسه

  3. 😂😂 کی دیگ الان اس ام اس میده اخه