خداحافظ سيمبيان : توقف فروش سيمبيان از تابستان امسال

اگر به خاطر داشته باشید، از تابستان ۱۳۹۰ نوکیا سیمبیان را در آمریکای شمالی بازنشسته کرد و پس از آن داستان ها در خصوص کنار گذاشتن کامل سیمبیان و حذف همیشگی این سیستم عامل قدیمی شروع شدند طوری که در بهمن ماه 91 شرکت نوکیا اعلام کرد۸۰۸ PureView آخرین محصول با این سیستم عامل است . اکنون این شرکت می گوید از تابستان امسال فروش تلفن های هوشمند مجهز به سیستم عامل سیمبیان را برای همیشه متوقف خواهد کرد و ابزارهای قدرتمندی چون Nokia 808 PureView هم به سرنوشت افسانه هایی مانند Nokia N9 مبتلا می گردند.

و این بدان معنی است که از این پس تمامی اسمارت فون های تولیدی توسط این غول فنلاندی تنها از سیستم عامل ویندوز فون نیرو خواهند گرفت.

نوکیا دوره بسیار طولانی توسعه ابزارهای سیمبیان را یکی از دلایل حذف این محصولات عنوان می کند. طبق اعلام این کارخانه، عرضه هر موبایل سیمبیانی به بازار تقریبا ۲۲ ماه وقت می برد، این در حالی است که یک اسمارت فون ویندوز فونی در کمتر از یک سال آماده عرضه به بازار است.

البته تعداد فروش و میزان استقبال بازار را هم باید در این تصمیم موثر بدانیم. نوکیا طی فصل اول سال جاری میلادی تنها موفق به فروش ۵۰۰ هزار دستگاه سیمبیانی شده است. در حالی که در همین مدت توانسته بیش از ۵.۶ میلیون موبایل لومیا به فروش برساند.


منبع : en.gadgetnews.net

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*