مدیر مالی هواوی

صدور حکم آزادی مدیر مالی هواوی تحت شرایطی خاص

مدیر مالی هواوی که چندی پیش در کانادا، به جرم نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران دستگیر شده بود، به قید وثیقه‌ای سنگین آزاد شد. برای آزادی مدیر مالی هواوی شرط دیگری نیز وضع شده است.

منگ وانژو (Meng Wanzhou) مدیر مالی هواوی، یکی هفته پیش در کشور کانادا بر اساس درخواست یکی از بخش‌های سه گانه سیستم عدالت کیفری آمریکا دستگیر شد. جرم وی کمک به هواوی به منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام شده است. این فرد در واقع با دروغ گفتن به بانک‌ها و ایجاد تراکنش‌های بانکی، تحریم‌های آمریکا را نادیده گرفته و آن‌ها را دور زده بود.

شرط آزادی مدیر مالی هواوی

بر اساس گزارش CNN، بعد از سه روز برگزاری جلسه‌های محاکمه قرار شد مدیر مالی هواوی با پرداخت 7.5 میلیون دلار وثیقه آزاد شود. این مدیر با تسلیم کردن پاسپورت خود و قرار دادن افرادی به عنوان محافظ برای خانه‌اش در ونکوور کانادا با هزینه شخصی، موافقت کرد.

هواوی

آزادی مدیر مالی هواوی علاوه بر پرداخت 7.5 میلیون دلار وثیقه، به شرط‌های دیگری نیز منوط شده است. او می‌بایست یک دستبند دارای جی پی اس به دست خود بسته و هر روز بین ساعت یازده شب تا شش صبح در منزل بماند!

وکیل منگ وانژو اعلام کرد او هرگز قصد فرار ندارد، چرا که نزدیک به پانزده سال در خانه‌اش در شهر ونکوور سکونت داشته و انجام چنین کاری، خانواده، خود خانم وانژو، شرکت هواوی و کشور چین را پست و حقیر خواهد کرد. از مبلغ تعییین شده برای آزادی مدیر هواوی، 2.2 میلیون دلار شامل سند یک منزل و پول نقد است.

چنین رفتارهایی فقط به افزایش تنش تجاری میان آمریکا و چین دامن می‌زند. دستگیری مدیر مالی هواوی، که دختر بنیان‌گذار این غول کره‌ای است، مدتی بعد از ممنوع شدن خرید لوازم مخابراتی از هواوی اتفاق افتاد. هواوی اکنون بالاتر اریکسون، بزرگترین فروشنده تجهیزات مخابراتی در دنیا تلقی می‌شود. دلیل ممنوعیت خرید لوازم از این شرکت توسط اپراتورهای آمریکایی، نگرانی‌ از بابت مسائل امنیتی اعلام شده است. این نگرانی از آنجایی ریشه می‌گیرد که بنیان‌گذار هواوی، سال‌ها قبل در ارتش چین به عنوان یک مهندس خدمت می‌کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بیچاره با اون همه ثروت باید اب خنک بخوره

  2. اصا ایران انقد نحصه نحصیش هم خودشو گرفته هم چینی های بدبختو

  3. مگ چکار کرده بود مدیرعاملش

  4. پاراگراف آخر غول کره ای رو اشتباه نوشتید؛ غول چینی صحیح است

    با سپاس