هاتگرام و طلاگرام

معاون وزیر ارتباطات: از هاتگرام و طلاگرام حمایت نکردیم

معاون وزیر ارتباطات به خبر حمایت هزار میلیاردی وزارت ارتباطات از پیام رسان‌های هاتگرام و طلاگرام واکنش نشان داد و گفت وزارت ارتباطات فقط از پیام رسان های داخلی حمایت می‌کند و نسخه‌های غیررسمی تلگرام تحت حمایت ما نیستند.

امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات در جمعی از خبرنگاران در خصوص شایعه حمایت وزارت ارتباطات از نسخه‌های غیررسمی تلگرام نظیر هاتگرام و طلاگرام و اعطای وام به آن‌ها واکنش نشان داده و عنوان کرد تاکنون هیچ حمایتی از پیام رسان‌های هاتگرام و طلاگرام انجام نشده و هیچ وامی نیز به آن‌‌ها تعلق نگرفته است. ما فقط از پیام رسان های داخلی حمایت کردیم که آن‌ هم بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی صورت گرفته است. از سویی لیست وام‌هایی که این وزارتخانه به پیام‌ رسان های داخلی پرداخت کرده، وجود دارد و به طور کامل شفاف است. البته هاتگرام و طلاگرام توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی طراحی شده که ممکن است برای برنامه‌های دیگر خود وام گرفته باشند، اما در خصوص توسعه این پیام‌ رسان‌ها وامی دریافت نکرده‌اند. هرچند این شرکت دانش‌بنیان برای برنامه توسعه سامانه اشتغال روستایی درخواست وام کرده است، اما وزارت ارتباطات برای تخصیص وام فرآیندهای مختلفی انجام می‌دهد.

هاتگرام و طلاگرام

ماجرای وام هزار میلیاردی به هاتگرام و طلاگرام

امیر ناظمی در ادامه اظهار کرد برخی افراد از اعطای وام هزار میلیاردی وزارت ارتباطات به پیام رسان‌های هاتگرام و طلاگرام سخن می‌گویند که باید در این خصوص به آن‌ها بگویم وزارت ارتباطات در سال گذشته فقط 600 میلیارد تومان درآمد داشته و با چنین درآمدی چگونه توانسته‌ایم وام هزار میلیارد تومانی به نسخه‌های فارسی تلگرام پرداخت کنیم. همچنین وزارت ارتبطات صرفا بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی از پیام رسان های داخلی حمایت می‌کند و از 4 پیام رسانی که به وزارت ارتباطات معرفی شده بودند، فقط 3 پیام رسان بومی ضمانت‌نامه ارائه کردند و ما نیز به آن‌ها وام 5 میلیارد تومانی و یک سری تجهیزات فنی و تخفیف‌های مربوط به دیتا اعطا کرده‌ایم، اما در این مصوبه در خصوص حمایت از پیام رسان‌های غیررسمی تلگرام هیچ سخنی گفته نشد است و ما نیز از آن‌ها حمایت نکرده‌ایم. لازم به ذکر است که پیام رسان‌های هاتگرام و طلاگرام تا پایان آذر 97 فرصت دارند تا از نسخه اصلی تلگرام مستقل شده و به یک پیام رسان داخلی تبدیل شوند.

هاتگرام و طلاگرام