بخش موبایل سونی

دویست نفر از کارمندان بخش موبایل سونی در سوئد اخراج می‌شوند

ضرردهی ادامه‌دار بخش موبایل سونی منجر به اجبار این شرکت برای اخراج تعدادی از کارمندان خود شد. سونی تصمیم دارد با استراتژی‌های کاهش، هزینه‌های بخش موبایل را به نصف برساند!

بخش موبایل سونی به صورت مستمر در حال از دست دادن سهم خود در بازار گوشی بوده و همینطور به ضرردهی ادامه می‌دهد. شرکت سونی به منظور مدیریت این وضعیت، تصمیم گرفته طی چند سال آتی، هزینه‌های بخش موبایل خود را به نصف کاهش بدهد.

استراتژی‌های کاهشی بخش موبایل سونی

کاهش هزینه‌های Sony Mobile از دفتر این شرکت در شهر لوند سوئد آغاز شد. این دفتر پیشتر هسته و مرکز بخش موبایل سونی تلقی می‌شد، اما شرکت، دفتر اصلی این قسمت را چند سال قبل به توکیوی ژاپن منتقل کرد. با این حال دفتر سونی در لوند سوئد همچنان هزار و دویست کارمند دارد.

درباره جزییات سیستم اداری دفتر بخش موبایل سونی در لوند سوئد اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، اما گفته می‌شود نزدیک به هشت‌صد نفر از کارمندان به طور مستقیم تحت فرمان Sony Mobile بوده و بقیه افراد، پیمان‌کاران یا کارمندان سایر قسمت‌های سونی هستند. این شرکت ژاپنی تصمیم دارد به منظور کاهش هزینه‌ها، از هشتصد نفر کارمند بخش موبایل سونی حدود دویست نفر را اخراج کند. این اتفاق تا مارس سال آینده میلادی (اسفند – فروردین) رخ خواهد داد.

بخش موبایل سونی

رییس بخش موبایل سونی در لوند سوئد اعلام کرد به نصف رساندن هزینه‌ها لزوما به معنی اخراج کردن نیمی از کارمندان نیست. به عقیده وی سونی با مرور کسب و کار خود، بهترین استراتژی ممکن را پیاده خواهد کرد.

سونی سال گذشته 13.5 میلیون گوشی موبایل به فروش رساند و پیش‌بینی شده میزان فروش کل این شرکت در بازار موبایل 2018، به ده میلیون دستگاه کاهش پیدا کند. Sony Mobile در نخستین مراحل پیاده‌سازی استراتژی‌های کاهش، ابتدا هزینه‌ها را به میزان 30 درصد کاهش داده و به مرور زمان این میزان را به 50 درصد افزایش خواهد داد.

سونی یکی از شرکت‌های قدیمی دنیای گوشی های هوشمند بوده و برندی محبوب در دنیای الکترونیک و دیجیتال محسوب می‌شود. این شرکت طرفداران پروپاقرص زیادی دارد، اما Sony Mobile همچنان در حال سقوط است. به نظر شما دلیل عدم استقبال از گوشی های سونی چیست؟