فروش آیفون در کشور چین

وضعیت فروش آیفون در کشور چین شدیدا بحرانی است

آمار فروش آیفون در کشور چین به زودی باز هم کاهش پیدا خواهد کرد. کوالکام توانست شکایت خود علیه اپل را به نتیجه رسانده و از فروش آیفون در کشور چین به صورت قانونی جلوگیری کند.

کوالکام بعد از موفقیت برای جلوگیری از ورود آیفون‌های مربوط به سال‌های قبل به چین، اکنون در تلاش است از فروش اپل آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر در این کشور نیز جلوگیری کند. دلیل این درخواست با شکایت پیشین یکسان بوده و همچنان از زیر پا گذاشته شدن حق مالکیت‌های معنوی کوالکام توسط اپل ریشه می‌گیرد.

تشدید ممنوعیت فروش آیفون در کشور چین

بعد از ممنوع شدن فروش آیفون‌های قدیمی در چین، طرح شکایت جدید، شدیدا سبب افزایش جنگ میان دو شرکت خواهد شد. اپل تا امروز رای دادگاه به منظور توقف فروش گوشی های آیفون در بازارهای چین را نادیده گرفته و عقیده دارد این ممنوعیت فقط دستگاه‌های دارای سیستم عامل آی او اس 11 و به قبل را شامل می‌شود. از آنجایی که اکنون از آیفون 5 اس (تولید سال 2013) و به بعد، همگی مجهز به آی او اس 12 هستند، اپل عقیده دارد فروش آیفون در کشور چین همچنان قانونی است.

فروش آیفون در کشور چین

اما بر اساس گزارش Financial Times، در رای دادگاه‌های چین اشاره‌ای به یک سیستم عامل و یا ورژن خاص از پلتفرم موبایل اپل نشده است. البته این موضوع به معنی ناحق بودن 100 درصدی اپل نیست، اما همچنان برخلاف تصمیم مقامات قضایی به فروش آیفون در کشور چین ادامه می‌دهد.

کوالکام پیشتر موفق شده بود به وسیله اثبات تخلف اپل و زیر پا گذاشته شدن پتنت‌های خود، به صورت قانونی از فروش آیفون 6 اس، آیفون 6 اس پلاس، آیفون 7 و 7 پلاس، آیفون 8 و 8 پلاس و همچنین آیفون ایکس در بازارهای چین جلوگیری کند و اکنون تصمیم دارد این قانون را برای شامل شدن محصولات جدید این شرکت نیز گسترش بدهد. اپل رای دادگاه را پذیرفته است، اما عقیده دارد این پتنت‌ها در جدیدترین سیستم عامل موبایل آن یعنی آی او اس 12 زیر پا گذاشته نشده‌اند.

شکایت کوالکام از اپل

Financial Times عقیده دارد افزایش فشارها از سوی کوالکام و پیروزی آن در چندین دادگاه، سبب خواهد شد اپل در نهایت برای راضی کردن این شرکت و پرداخت جریمه‌های خود اقدام کند. این دو شرکت از سال‌ها پیش در سطحی گسترده با یکدیگر مشکلات قضایی داشته و در بیشتر مواقع، کوالکام بازنده میدان به نظر می‌رسید. نه تنها اپل به عنوان یک شرکت، بلکه تعداد زیادی از دولت‌ها نیز به خاطر رفتارهای ضد رقابتی کوالکام در پی شکایت از آن هستند!

اما وضعیت برای اپل از همیشه وخیم‌تر شده، چرا که این شرکت به شدت در حال از دست دادن سهم فروش خود در بزرگترین بازار گوشی موبایل دنیا است. بعد از درگیری دولت آمریکا و چین بر سر دستگیری مدیر مالی هواوی در کانادا به خاطر زیر پا گذاشتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اپل باز هم متضرر شد. اکنون کارمندان چین حق خرید گوشی آیفون را ندارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. به امید نابودی این برند مضخرف و بیخود

  2. بیشترین بخش از درآمد شرکت اپل از فروش آیفون هاش هست…
    آیفون افت کنه فروشش دیگه اپلم افت میکنه

  3. تا انتقام خودشو نگیره ول کن نیستا بابا کوتا بیا خودتون ضرر میکنید

  4. ولی خوبه خوشم اومد اینجوری پیگیری میکنن حواسشون ب همه چیز هست

  5. ولی نامردیه دیگ در این حد همون جریمه افاقه میکرد

  6. پس اینا مشکلشون ریشه در گذشته داشته