رومینگ ملی

رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه اجرا شد

رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه برای صرفه‌جویی در توسعه شبکه موبایل اجرا شد. وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود نوشت قبل از این طرح 7 هزار منطقه در پوشش همراه اول قرار داشت و در حال حاضر ایرانسل نیز این مناطق را پوشش می‌دهد.

طرح رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه با هدف صرفه‌جویی در توسعه شبکه موبایل اجرا می‌شود تا اپرتورها از زیرساخت‌های یکدیگر استفاده کرده و ارتباطات بهتر، پایدار و مناسبی را برای نقاط مختلف کشور فراهم کنند. این اقدام از سوی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در دستور کار قرار گرفت. طرح رومینگ ملی برای اولین بار در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح شد و پس از بررسی در سال 90 به تصویب رسید. به واسطه این طرح، سایر اپراتورهای سیار وظیفه دارند در صورت درخواست یک اپراتور دیگر، خدمات رومینگ را در اختیار آن‌ها قرار دهند. سرانجام اجرای این طرح از سال 92 و در زمان دولت تدبیر و امید با جدیت بررسی و در سال 93 با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین اپراتورهای تلفن همراه اجرا شد. در مرحله اول این طرح، سایر اپراتورها در سراسر کشور به رایتل خدمات رومینگ ارائه کردند.

رومینگ ملی

اجرای مرحله دوم رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی خود در یک شبکه اجتماعی نوشت قبل از اجرای این طرح، بیش از 7 هزار منطقه تحت پوشش اپراتور همراه اول قرار داشت که در حال حاضر اپراتور ایرانسل نیز 6800 منطقه را پوشش می‌دهد. در واقع برای توسعه شبکه موبایلی کشور با طرح رومینگ ملی بین اپراتورهای تلفن همراه، به مقدار قابل توجه‌ای صرفه‌جویی کرده‌ایم.

رومینگ ملی