رویول فلکس پای

گوشی منعطف رویول فلکس پای در راه ورود به بازار با تراشه اسنپدراگون 855

رویول فلکس پای (Royole FlexPai) نه تنها لقب اولین گوشی هوشمند منعطف دنیا را به خود اختصاص داده است؛ بلکه ظاهرا به عنوان نخستین دستگاه مجهز به تراشه اسنپدراگون 855 نیز وارد بازار خواهد شد.

از مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت که سامسونگ، کمپانی پیشتاز در تولید و عرضه نخستین اسمارت فون قابل انعطاف در دنیا باشد. اما چندی پیش یک کمپانی ناشناخته چینی به نام رویول، صنعت موبایل را به شوک فرو برد؛ هنگامی که از مدل تجاری یک گوشی هوشمند خم‌شو در کشور چین پرده‌برداری کرد. رونمایی از رویول فلکس پای چندین روز پیش از آن اتفاق افتاد که سامسونگ، محصول مشابه خود را در کنفرانس توسعه‌دهندگان سان فرانسیسکو به نمایش بگذارد.

تراشه جدید کوالکام، قدرت‌بخش رویول فلکس پای

حالا که فروش این گوشی انعطاف پذیر در جریان است، کمپانی سازنده نام تراشه آن را نیز روی وب‌سایت خود درج کرده و مشخص شده که رویول فلکس پای به عنوان اولین دستگاه برخوردار از تراشه اسنپدراگون 855 در معرض فروش قرار گرفته است.

در مراسم رونمایی از این محصول، کمپانی چینی نام تراشه به کار رفته در آن را فاش نکرد؛ زیرا در آن مقطع هنوز اسنپدراگون 855 کوالکام به طور رسمی معرفی نشده بود. البته انتظار می‌رفت که فلکس پای از جدیدترین و قدرتمندترین چیپست کوالکام قدرت بگیرد؛ چرا که از آدرنو 640 به عنوان پردازنده گرافیکی آن یاد می‌شد.

رویول فلکس پای

گوشی منعطف رویول فلکس پای از یک پنل آمولد 7.8 اینچی و خم شونده بهره می‌برد که رزولوشن 1920 در 1440 پیکسل و نسبت تصویر 4 به 3 را ارائه می‌دهد. همچنین به دوربین‌های 16+20 مگاپیکسلی تجهیز شده است و انرژی این مجموعه را یک باتری 3800 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند.

این محصول بسته به ظرفیت حافظه داخلی و رم، در سه نسخه به فروش می‌رسد: نسخه 128+6 گیگابایتی با قیمتی حدود 1305 دلار، نسخه 256+8 گیگابایتی با قیمتی معادل 1450 دلار و نسخه 512+8 گیگابایتی در ازای مبلغ 1885 دلار. بر اساس اعلام کمپانی سازنده، روند عرضه گوشی رویول فلکس پای از اواخر ماه جاری میلادی آغاز خواهد شد.