خدمات پس از فروش لوازم خانگی خارجی

تکلیف خدمات پس از فروش لوازم خانگی خارجی در دوران تحریم چه می‌شود؟

پس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بسیاری از شرکت‌های خارجی از ایران خارج شدند. در این شرایط، تکلیف خدمات پس از فروش لوازم خانگی خارجی چه می‌شود؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

از ماه‌های گذشته، دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران شروع شد و به موجب آن بسیاری از شرکت‌های لوازم خانگی خارجی برای پیروی از آمریکا، فعالیت خود را در ایران متوقف کردند و به نوعی از بازار ایران خارج شدند. این اتفاق در شرایطی به وجود آمد که بسیاری از این شرکت‌ها محصولات خود را وارد بازار ایران کرده‌ بودند و مشتریان زیادی نیز کالای مورد نیاز خود را از طریق نمایندگی این شرکت‌ها خریداری کردند. در این شرایط اگر کالایی نیاز به خدمات پس از فروش داشته باشد، تکلیف خریداران چه خواهد بود؟ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این خصوص اعلام کرد بر اساس قرارداد، نمایندگی‌ها و شرکت‌های طرف حساب ایرانی وظیفه دارند به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه کنند.

سرنوشت خدمات پس از فروش لوازم خانگی خارجی

محمد طحان‌پور، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در این خصوص اظهار کرد با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا، شرکت‌های لوازم خانگی خارجی از ایران خارج نشده‌اند و فقط نمی‌توانند مثل قبل محصولات خود را به کشور وارد کنند. از این رو نمایندگی‌های عرضه‌کننده محصولات لوازم خانگی خارجی و شرکت‌های طرف حساب ایرانی بر اساس قرارداد وظیفه دارند به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه کنند. بنابراین مشتریان در خصوص خدمات پس از فروش لوازم خانگی خارجی نگران نباشند؛ چراکه تمامی محصولات وارداتی که از راه‌های قانونی وارد کشور شده‌اند، از خدمات پس از فروش 10 ساله برخوردارند و نمایندگان ایرانی این شرکت‌ها بر اساس قرارداد موظف به ارائه خدمات هستند.

محمد طحان‌پور در ادامه خاطرنشان کرد برخی از شرکت‌ها برای تامین قطعات و لوازم یدکی با مشکل روبه‌رو هستند و به همین دلیل با کمی تاخیر به تعهدات خود عمل می‌کنند. از سویی مشتریان هوشیار باشند که این شرکت‌ها به دلیل افزایش قیمت ارز، گرانی محصولات و نبود قطعات مورد نیاز حق ندارند برخلاف قرارداد خود عمل کنند و خدمات پس از فروش آن‌ها باید بر اساس قرارداد انجام شود. وی در پایان افزود در بازار با کمبود لوازم خانگی مواجه نیستم و فقط به دلیل تمایل نداشتن مردم به خرید این نوع کالاها، بازار در شرایط رکود قرار دارد.

خدمات پس از فروش لوازم خانگی خارجی