برج لوته

برج لوته کره جنوبی به سریع ترین آسانسور جهان مجهز است

برج یا اصطلاحا آسمان خراش‌های زیادی در سراسر جهان، علی‌الخصوص کشورهایی همانند چین ساخته می‌شوند. در این بخش قصد داریم برج لوته که در کشور کره جنوبی ساخته شده و جایزه سالانه امپوریس را دریافت کرده است، مورد بررسی قرار دهیم.

برج لوته (The Lotte World Tower) بلندترین آسمان خراش در کره جنوبی است و رتبه پنجم را در سطح جهان دارد؛ این برج اخیرا جایزه مشهور امپوریس (Emporis) برای بلندترین آسمان خراش را در میان برج‌هایی که سال گذشته تکمیل شده‌اند، کسب کرد. برج لوته توانسته رکوردهایی همانند انتقال افراد به وسیله آسانسور از طبقه یک به طبقه 121 را در یک دقیقه ثبت کند؛ همچنین توانایی مقاومت در برابر زلزله‌های 9 ریشتری یا بادهای قوی همانند طوفان کاترینا را دارد.

جهان شاهد رونق گسترده‌ای در زمینه ساخت آسمان خراش به رهبری کشورهای چین، عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا است؛ کشور چین فقط در سال جاری میلادی بیشتر از تمام کشورهای گفته شده موفق به ساخت آسمان خراش شد. در میان رقابت کشورها برای ساخت برج‌های بلند، کره جنوبی با ساخت برج لوته توانست از همه آن‌ها عبور کند.

طراحی براق برج لوته کره جنوبی و ثبت رکوردهایی همانند بلندترین برج شیشه‌ای جهان و سرعت بالای آسانسور را می‌توان نقاط مثبت آن دانست. در ادامه نگاهی به چگونگی ساخت آسمان خراش و آن چیزی که هم اکنون به نظر می‌رسد، خواهیم انداخت.

دانستنی‌هایی درباره برج لوته

1- ساخت برج لوته بیش از دو دهه پس از خرید زمین و در سال 2011 میلادی آغاز شد. مالک آن یعنی Lotte Corp به ساخت بزرگترین پارکینگ داخلی جهان هم نظارت داشت.

برج لوته

2- این آسمان خراش به گونه‌ای طراحی شده تا بتواند در برابر زلزله‌های 9 ریشتری هم مقاومت کند؛ همچنین تدابیری برای مقاومت در برابر طوفان‌های قوی همانند کاترینا که دارای سرعت 289 کیلومتر در ساعت است، در نظر گرفته و اجرا کرده‌اند.

برج لوته

3- برج لوته با ارتفاع بیشتر از 540 متر، بلندترین و پنجمین آسمان خراش در کره جنوبی و جهان است. این برج با 123 طبقه و 42 هزار پنجره در سال 2017 میلادی افتتاح شد؛ فقط برای ساخت سقف برج لوته نیاز به 3 هزار تن فولاد بود.

برج لوته

4- با این که طراحی برج لوته مدرن به حساب می‌آید، اما از هنر و معماری سنتی کره الهام گرفته است.

برج لوته

5- برج لوته تنها پس از گذشت 100 روز از افتتاح، توانست 10 میلیون بازدیدکننده (120 هزار بازدیدکننده به صورت روزانه) جذب کند. این ساختمان شامل دفتر کار، مغازه و گران‌ترین آپارتمان‌‌ها در کره جنوبی بوده و ارزش هر متر مربع آن معادل 5985 دلار است؛ همچنین دارای یک هتل لوکس با نام Signiel سئول است. ارتفاع پایین‌ترین طبقه برج لوته از ارتفاع دومین برج بلند شهر، بیشتر است.

برج لوته

6- ویژگی‌های برجسته برج را می‌توان عرشه شیشه‌ای و داشتن سریع‌ترین آسانسور جهان دانست. آسانسور دو طبقه برج لوته که با نام شاتل آسمان شناخته می‌شود، سرعتی معادل 35 کیلومتر در ساعت دارد؛ این آسانسور می‌تواند از طبقه یکم تا 121 را در مدت زمان یک دقیقه طی کند.

برج لوته

7- این برج در سال 2018 میلادی میزبان همایش دوندگی با نام به سمت آسمان (Sky Run) بود؛ این همایش مردم را به چالش برداشتن 2917 گام به سمت بالا دعوت می‌کرد. ماراتن‌های عمودی زیادی در سایر کشورها برگزار می‌شود، اما مسیر برج لوته طولانی است.

برج لوته

8- این برج می‌تواند برای کره جنوبی تاثیر اقتصادی 3.8 میلیارد دلاری داشته باشد. انتظار می‌رود که بلندترین برج کره بتواند 60 میلیون گردشگر به صورت سالانه جذب کند؛ هدفی که رسیدن به آن پس از معرفی شدن به عنوان بهترین برج ساخته‌شده در سال 2017 میلادی، نباید کار سختی باشد.

برج لوته

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. چ طراحی باحالی داره

  2. از همه چیش عکس هست بهجز اسانسورش

  3. چ رکوردهایی رو به اسم خودشون ثبت میکنن

  4. ادم حالت تهوع میگیره خب