تحویل خودروهای کارمانیا

وضعیت تحویل خودروهای کارمانیا ؛ تکلیف خریداران بی وای دی S7 چه می‌شود؟

وضعیت تحویل خودروهای کارمانیا معلوم نیست. در حالی که تعداد زیادی از مشتریان برای خرید خودروهای BYD از جمله بی وای دی اس 7 ثبت نام کرده‌اند، هنوز تکلیف خریداران این خودروهای چینی مشخص نشده است.

پس از شروع دور جدید تحریم‌های آمریکا و نوسان نرخ ارز، خودروسازان داخلی به خاطر مشکل تامین قطعه و تولید، دیگر قادر به انجام تعهدات خود نخواهند بود. از این رو تحویل خودروهای کارمانیا نیز به تعویق افتاده و بسیاری از مشتریان از بدقولی این شرکت ناراضی‌ هستند و توقع دارند شرکت کارمانیا زمان مشخصی را برای تحویل خودروهای ثبت نامی نظیر بی وای دی اس 7 اعلام کند. در ادامه از زبان مدیر روابط عمومی شرکت کارمانیا این موضوع را بررسی می‌کنیم.

تحویل خودروهای کارمانیا

علت تاخیر در تحویل خودروهای کارمانیا

علیرضا زرین‌فکر، مدیر روابط عمومی شرکت کارمانیا در خصوص شرایط فعلی این شرکت عنوان کرد در آذرماه سال گذشته و همزمان با نمایشگاه بین‌المللی تهران مرحله اول پیش فروش خودروی بی وای دی اس 7 را با موعد تحویل مرداد سال 97 انجام دادیم، اما به دلیل شروع دور جدید تحریم‌ها و نوسان نرخ ارز برای تامین قطعات با مشکل مواجه شدیم. دولت برای خودروسازان ارز 4200 تومانی در نظر گرفت، اما برای شرکت کارمانیا این ارز تخصیص داده نشد و ما برای تامین قطعات خودرو بی وای دی اس 6 بخشی را با ارز 4200 تومانی پرداخت کردیم که با نوسان ارزی، مبلغی را نیز به عنوان مابه‌التفاوت نرخ ارز هزینه کرده‌ایم و در مجموع برای هر خودرو حدود 100 میلیون تومان هزینه شد که بسیاری از مشتریان از موضوع ضرر شرکت کارمانیا مطلع نیستند.

علیرضا زرین‌فکر در خصوص اینکه خودرو بی وای دی اس 7 در سال گذشته پیش فروش شد، اما چرا در همان سال و قبل از شروع تحریم‌ها قطعات این خودرو از خارج کشور وارد نشد، گفت:

تجارت در صنعت خودرو با سایر تجارت‌ها متفاوت است و هیچ شرکتی دارایی در گردش خود را به سرعت به دارایی‌های ثابت تبدیل نمی‌کند. به همین دلیل نمی‌توان پس از پیش فروش خودرو، بلافاصله قطعات آن را وارد کنیم. از این رو هر شرکتی بر اساس برنامه‌های از پیش تعیین شده عمل می‌کند. شرکت کارمانیا پیش‌بینی کرده بود که مانند تجربیات گذشته می‌تواند در مدت 30 تا 40 روز قطعات CKD را وارد کند و تولید آن خودرو را انجام دهد، اما به دلیل مشکلاتی که صنعت خودرو با آن مواجه شد، برنامه‌های شرکت کارمانیا به درستی انجام نشد و هنوز این شرکت برای تحویل خودرو بی وای دی اس 7 آمادگی ندارد.

تحویل خودروهای کارمانیا

قیمت خودروهای بی وای دی افزایش پیدا می‌کند؟

آیا شرکت کارمانیا به صورت عمدی محصولات خود از جمله بی وای دی اس 7 را تحویل نمی‌دهد و آیا منتظر قیمت‌گذاری جدید از سوی وزارت صنعت و معدن است تا قیمت خودروهای خود را افزایش دهد؟ مدیر روابط عمومی شرکت خودروسازی کارمانیا در پاسخ به این سوال گفت من نمی‌توانم این موضوع را تایید یا رد کنم، اما چنین موضوعی را تاکنون نشنیده‌ام؛ زیرا تجربه نشان داده هر زمانی که شرکت کارمانیا محصولات خود را با فروش قطعی به مشتریان عرضه کرده، بر اساس همان قیمتی که در قرارداد درج شده است خودروها را به مشتریان تحویل داده است، اما لازم به ذکر است که خودرو بی وای دی اس 7 به صورت قطعی به فروش نرسیده و شرکت کارمانیا آن را به صورت مشارکت در تولید پیش فروش کرده است.

علیرضا زرین‌فکر در ادامه افزود می‌دانیم مشتریان نگران هستند و در شرایط اقتصادی فعلی، قیمت خودرو برای آن‌ها اهمیت دارد، اما موضوع قیمت خودرو در این شرایط متفاوت خواهد بود؛ زیرا به مشتریان اطلاع داده‌ایم که قیمت خودرو بی وای دی اس 7 بر اساس نرخ ارز آن زمان حدود 130 میلیون تومان بود. از این رو اگر هنوز قیمتی از سوی شرکت کارمانیا برای این خودرو اعلام نشده است، به این دلیل بوده که قصد داریم شرایطی را برای مشتریان فراهم کنیم تا هم ما و هم مشتریان راضی باشند.

تحویل خودروهای کارمانیا

چه تعداد خودرو BYD پیش فروش شده‌ است؟

علیرضا زرین‌فکر در ادامه عنوان کرد تاکنون فقط تعدادی از تعهدات مربوط به خودرو BYD S6 را انجام نداده‌ایم و متاسفانه به دلیل مشکلات تحریم هنوز نتوانسته‌ایم هیچ یک از تعهدات خودرو BYD S7 را انجام دهیم. این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که آیا پیش فروش 4 هزار خودرو بی وای دی اس 7 صحت دارد و چه زمانی این خودروها به مشتریان تحویل می‌شوند، اظهار کرد بدون شک شرکت کارمانیا قصد ندارد در تحویل خودروها تاخیر ایجاد کند. این تاخیرها برای خود شرکت نیز ضررهای زیادی را به دنبال دارد، اما مشکلات صنعت خودرو موجب به تعویق افتادن تعهدات شده است. هر چند شرکت کارمانیا قصد دارد تسهیلاتی با سود صفر درصد را برای برای مشتریان خودرو بی وای دی اس 7 فراهم کند تا به واسطه این کار قسمتی از افزایش قیمت جبران شود. البته طرح ارائه تسهیلات، پیش از این نیز توسط شرکت کارمانیا انجام شده و در گذشته به دلیل افزایش قیمت یک محصول، وام 10 میلیون تومانی با مهلت یک‌ساله به مشتریان ارائه شد.

تحویل خودروهای کارمانیا

نحوه قیمت گذاری خودروهای کارمانیا

مدیر روابط عمومی شرکت خودروسازی کارمانیا بیان کرد در شرایط کنونی، نرخ ارز نیمایی مشخص نشده و سامانه سفارش قطعات خودرو نیز مسدود است. از این رو انتظار داریم پس از رفع این مشکلات و قیمت‌گذاری دقیق بتوانیم خودروهای مشتریان را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن‌ها تحویل دهیم. از طرفی سعی داریم قیمت‌گذاری خودروهای کارمانیا بر اساس قیمت رقابتی و منصفانه انجام شود. بدون شک تا زمانی که مشکلی میان دولت ایران و چین به وجود نیاید، حتی با تحریم‌ها نیز می‌توانیم واردات قطعات را انجام دهیم، اما با توجه به محدودیت‌های حمل کالا، این فرایند زمان‌بر خواهد بود.

علیرضا زرین‌فکر درباره مشکلات مالی اظهار کرد مشکل نقل و انتقالات مالی همچنان برای ما وجود دارد و اگر حتی بانک کنلون چین نیز با ما همکاری کند باز هم نمی‌توانیم قطعات CKD را به راحتی وارد کنیم؛ زیرا بانک کنلون چین بر اساس کالاهایی که در لیست تحریم‌های آمریکا قرار ندارد، مبادلات مالی را انجام می‌دهد و قطعات CKD در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد. به طور کلی اگر شرایط تولید فراهم شود، فرایند تولید خودروهای بی وای دی اس 7 شروع می‌شود و می توانیم به تعهدات خود عمل کنیم. البته لازم به ذکر است آن دسته از مشتریانی که قصد دارند از خرید این خودرو انصراف دهند، میزان سود انصراف بر اساس درصدی که در قرارداد درج شده است، به مشتریان تعلق می‌گیرد.

تحویل خودروهای کارمانیا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. امیدوارم کارمانیان به وعدشون عمل کنند وازاخرتیر شروع به تحویل اس 7 باقیمت مناسب

  2. باسلام خداکنه کارمانیان به وعدشون عمل کنند واز اخرتیر شروع به تحویل اس7 باقیمت مناسب.

  3. تا کی به مشتریان خود ‌وعده ماه بعد میدین ۶ماهه که از تحویل ماشین گذشته چند ماه دیگه باید صبر کنیم

  4. خاک بر سرتان….
    از اینکه یک روزی باید حساب پس بدهید شک نکنید

  5. خاک بر سرتان….
    از اینکه یک روزی باید حساب پس بدهید شک نکنید

  6. سلام
    جناب زرین فکر روزی که شما ازخریداران اس7 ثبن نام کردند.
    دلار دربازار آزاد3500تومان بود.
    شما پول مشتری رو چه دربازار دلار یا املاک یاسکه هم سرمایه گذا ری
    کرده بودید به هیچ وجه ضرری متوجه شرکت نمیشد.
    لطفا بفرمایید اگد قطات بی وای دی خریدا ری نشده
    پول مستریها کجا سرمایه ءذاری شده؟

  7. چرا قیمتش اینجوریه

  8. اصلا نمیشه روش حساب کرد با این قیمت

  9. کارشون شده همین یه چیز دیگ جایگزین کنن تحویل بدن