قاب نوکیا ۹ پیور ویو

تصاویری تازه از قاب نوکیا ۹ پیور ویو و تایید دوباره‌‌ی دوربین پنج گانه گوشی

به تازگی عکس‌هایی از قاب نوکیا ۹ پیور ویو (Nokia 9 PureView) منتشر شده است که همسو با اطلاعات و تصاویر افشا شده‌ی پیشین، وجود دوربین پنج گانه در پرچمدار آتی کمپانی اچ ام دی گلوبال را تایید می‌کنند.

سامسونگ گلکسی A9 مدل 2018، اولین گوشی هوشمندی است که در پنل پشتی خود چهار دوربین دارد. هواوی پی 30 پرو نیز که اوایل سال آینده از راه خواهد رسید، می‌تواند دومین گوشی بهره‌مند از این ویژگی لقب بگیرد. اما در حالی که هنوز سایر کمپانی‌ها در گیر و دار تجهیز محصولات خود به دوربین چهارگانه هستند، گزارش می‌شود که اچ ام دی گلوبال قصد تعبیه پنج دوربین در پنل پشتی پرچمدار آینده‌ی خود را دارد. تازه‌ترین تصاویر انتشار یافته از قاب نوکیا ۹ پیور ویو هم، بار دیگر بر این موضوع صحه گذاشته‌اند.

عکس‌های تازه از قاب نوکیا ۹ پیور ویو

قاب نوکیا ۹ پیور ویو

این تصاویر، با رندرهایی که ماه گذشته از قاب نوکیا 9 دیده بودیم همخوانی دارند؛ ضمن اینکه مشابه قاب‌های موجود در وب‌سایت آمازون بریتانیا هستند. روی این قاب پلاستیکی، هفت برش وجود دارد که احتمالا پنج تای آن‌ها مربوط به سنسورهای مختلف دوربین از جمله: RGB، مونوکروم، سنجش عمق، لنز واید و لنز تله‌فوتو هستند. دو برش دیگر را نیز می‌توان متعلق به فلش LED دوگانه و سنسور مجاورت دانست.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، نوکیا ۹ پیور ویو نیز همانند نوکیا ۸ سیروکو فاقد جک 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد بود؛ بنابراین دو برش مدور کوچکی که در لبه بالایی و پایینی قاب دیده می‌شود، شاید برای میکروفون‌های گوشی باشد. همچنین وجود یک اسپیکر و درگاه USB-C در لبه پایینی دستگاه نیز دور از ذهن نیست.

برآمدگی مربوط به دکمه‌های کنترل صدا و پاور را در سمت راست قاب می‌توان دید و احتمالا خشاب سیم کارت در سمت چپ گوشی قرار خواهد داشت. روی این قاب محافظ، برشی را برای حسگر اثر انگشت نمی‌توان یافت و چه بسا نوکیا ۹ پیور ویو، اولین محصول کمپانی فنلاندی با حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای باشد.

از دیگر ویژگی‌های منتسب به این پرچمدار، باید به نمایشگر 5.99 اینچی اولد با وضوح +QHD و وجود تراشه اسنپدراگون 845 در آن اشاره کنیم. ظرفیت حافظه رم و باتری دستگاه نیز به ترتیب 8 گیگابایت و 4150 میلی‌آمپر ساعت توصیف شده است. گفته می‌شود این گوشی هوشمند، از شارژ وایرلس هم پشتیبانی می‌کند و با سیستم عامل پیش فرض اندروید 9 پای راه‌اندازی می‌شود.

با وجود اینکه برخی شایعات از تاخیر در معرفی نوکیا 9 پیور ویو حکایت دارند؛ اما همچنان انتظار می‌رود در ژانویه 2019 شاهد رونمایی از آن باشیم. حد فاصل برگزاری نمایشگاه CES و کنگره جهانی موبایل (MWC) را می‌توان زمان مناسبی برای این رویداد فرض کرد.