فروش گوشی موبایل

قبل از فروش گوشی موبایل چه کارهایی باید انجام دهید؟

قبل از فروش گوشی موبایل باید اقداماتی را انجام دهید تا به صورت صحیح اطلاعات شخصی خود را حذف کرده و از دسترسی دیگران به آن‌ها جلوگیری کنید. در این مقاله با 7 اقدام ضروری آماده‌سازی گوشی موبایل برای فروش آن آشنا می‌شوید.

بسیاری از افراد پس از مدتی تصمیم می‌گیرند گوشی قدیمی خود را بفروشند و یک تلفن همراه با امکانات و ظاهر جدید بخرند، اما بیشتر کاربران اقدامات مناسبی قبل از فروش گوشی قدیمی خود انجام نمی‌دهند و متاسفانه اطلاعات مهم و شخصی آن‌ها به دست دیگران می‌افتد. از این رو تصمیم داریم تا شما را با 7 اقدام مهم و ضروری که باید قبل از فروش گوشی موبایل خود انجام دهید، آشنا کنیم.

7 اقدام ضروری قبل از فروش گوشی موبایل

1.‌ کدهای تایید دومرحله‌ای

فروش گوشی موبایل

بسیاری از افراد برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری خود از کد تایید دو مرحله‌ای استفاده می‌کنند که به عنوان یکی از موثرترین روش‌های افزایش ایمنی شناخته می‌شود. این کدها معمولا مانند یک پیامک از مرکز حساب‌های کاربری یا از طریق اپلیکیشین‌های تولیدکننده‌ در اختیارتان قرار می‌گیرد. اگر کد تایید دو مرحله‌ای از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود، با سیم‌کارت خود می‌توانید در گوشی موبایل جدید نیز این کدها را مجددا دریافت کنید، اما اگر کد مذکور از طریق اپلیکیشن‌های تولیدکننده کد برایتان ارسال می‌شود، باید از دستورالعمل‌های این اپلیکیشن‌ها پیروی کنید تا این اطلاعات به گوشی جدید شما منتقل شود.

2. تاریخچه‌ی چت‌ها و گفتگوها

فروش گوشی موبایل

امروزه کاربران زیادی از پیام‌ رسان‌های مختلف برای ارتباط با سایر کاربران استفاده می‌کنند و زمانی که قصد دارند به گوشی موبایل جدید مهاجرت کنند، فرایند انتقال تاریخچه‌ی پیام‌ها و گفتگو‌ها خود را انجام نمی‌دهند و البته برای برخی از افراد نیز این موضوع اهمیت چندانی ندارد. هرچند اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام، پیام‌ها و گفتگو‌های کاربران را در فضای ابری ذخیره می‌کنند که حتی اگر به گوشی جدیدی مهاجرت کنید با وارد شدن به حساب کاربری خود می‌توانید تاریخچه پیام‌های خود را مشاهده کنید.

برای اینکه بتوانید از تاریخچه سایر پیام‌ رسان‌ها نظیر واتس اپ یک نسخه پشتیبان تهیه کنید، به بخش تنظیمات (Setting) وارد شوید و سپس از بخش چت‌ها (Chats) گزینه پشتیبانی چت (Chat backup) را انتخاب کنید تا نسخه پشتیبان از تاریخچه چت‌های شما تهیه شود و آن را در گوشی جدید خود منتقل کنید. البته فرایند انتقال پیام‌ها از گوشی قدیمی به گوشی جدید کار مشکلی و نسبتا زمان‌بری است. برای این کار در گوشی‌های iOS پیام‌های خود را در بخش آی‌کلاود یا در آیتونز ذخیره کنید. در گوشی‌های اندروید نیز از برنامه‌هایی چون +SMS Backup استفاده کنید.

3. تاریخچه مرورگر

فروش گوشی موبایل

بسیاری از کاربران تمایلی به انتقال تاریخچه مرورگر گوشی موبایل خود ندارند، اما برای برخی از کاربران این موضوع مهم است. بخش فایل‌های دانلودی یکی از مهم‌ترین بخش‌های تاریخچه مروگر گوشی محسوب می‌شود که می‌توانید با رفتن به بخش Storage Files و انتخاب گزینه‌ی Download به این فایل‌ها دسترسی پیدا کنید. البته مرورگرهای گوشی‌های iOS به غیر از عکس، سایر فایل‌ها را دانلود نمی‌کنند. آن دسته از افرادی که تصمیم دارند تمام اطلاعات گوشی‌ قدیمی خود را در گوشی جدید استفاده کنند، کافی است ویژگی سینک انواع داده‌ها مانند رمز عبورها و تاریخچه را فعال نمایند. برای فعال کردن این گزینه باید در مرورگرهای کروم و فایرفاکس یک حساب کاربری فعال داشته باشید.

4. فایل‌های ذخیره شده روی گوشی

فروش گوشی موبایل

با توجه به اینکه بسیاری از داده‌های گوشی های موبایل در فضای ابری ذخیره می‌شود، از این رو بسیاری از کاربران از حافظه گوشی موبایل خود غافل می‌شوند. البته در گوشی‌های اندروید و iOS برنامه‌های مدیریت فایل وجود دارد، اما به کمک آن‌ها نمی‌توان به راحتی به فایل‌ها و اطلاعات موجود در حافظه داخلی دسترسی پیدا کرد. برای دسترسی به فایل‌های حافظه داخلی در گوشی‌های iOS باید به برنامه Files بروید و از بخش تنظیمات به Storage رفته و پوشه Files را باز کنید. در این قسمت پوشه‌های متعددی که توسط اپلیکیشن‌های مختلف ساخته شده است را مشاهده می‌کنید.

5. رکوردهای بازی‌ها

فروش گوشی موبایل

معمولا بازی‌های موبایل به صورت خودکار رکوردهای شما را روی سرورهای خود ذخیره می‌کنند، اما این وضعیت در برخی از بازی‌هایی که از پلتفرم‌های گوگل و اپل پشتیبانی نمی‌کنند، اینگونه نخواهد بود. در این شرایط باید بخش پشتیبانی سایت شرکت سازنده بازی را بررسی کنید. البته برنامه‌هایی نظیر iExplorer و Helium برای دسترسی به رکوردهای بازی مفید هستند.

6. گجت‌های ثبت شده

فروش گوشی موبایل

برنامه‌هایی چون اسپاتیفای و Google Play Music برای استفاده همزمان یا دانلود از یک حساب کاربری محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنند که برای برطرف کردن چنین مشکلاتی بهتر است از حساب کاربری در گوشی قدیمی خود خارج شده و آن برنامه را حذف کنید. همچنین شرکت اپل به کاربران خود توصیه می‌کند برای مهاجرت از iOS به اندروید سرویس iMessage را غیرفعال کنند تا پیامک‌ها از گوشی قدیمی به گوشی جدید بدون هیچ مشکلی منتقل شود.

7. تنظیمات کنترل‌کننده گجت‌های خانگی هوشمند

فروش گوشی موبایل

برخی از افراد از گوشی موبایل خود به عنوان کنترل‌کننده گجت‌های هوشمند استفاده می‌کنند که بهتر است قبل از فروش گوشی قدیمی خود، تنظیمات آن را به گوشی جدید خود ارسال کنید. سازندگان گجت‌های هوشمند مراحل انتقال این تنظیمات را آسان کرده‌اند و اگر از اپلیکیشن‌هایی نظیر HomeKit یا Google Home app استفاده می‌کنید این فرایند ساده‌تر خواهد بود. اگر در حین انتقال تنظیمات با مشکلی مواجه شده‌اید، کافی است با بخش پشتیبانی سایت شرکت سازنده‌ی گجت هوشمند خود تماس بگیرید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اصا لزومی نداره گوشی قبلیمونو بفروشیم

  2. خودمونم بلد بودیم

  3. اووووف کی بره این همه راهو کی حوصلشو داره ی فرمت اجمالی کفایت میکنه

  4. چیزی برا از دست دادن نداریم