رجیستری گوشی های مسافری

علت توقف رجیستری گوشی های مسافری از زبان وزیر ارتباطات

مدتی است که فرایند رجیستری گوشی های مسافری متوقف شده است. اکنون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران دلایل این اتفاق را توضیح داده است. در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

مدتی است که طرح رجیستری اجرا شده تا از ورود غیرقانونی و قاچاق گوشی های موبایل توسط واردکنندگان جلوگیری شود، اما روند اجرای این طرح با مشکلاتی همراه بوده است. در روز‌های گذشته سامانه اطلاع‌رسانی طرح رجیستری تلفن همراه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تا اطلاع ثانوی هرگونه ثبت اطلاعات گوشی های مسافری در سامانه همتا متوقف شده است و فقط گوشی های موبایلی رجیستری می‌شوند که اطلاعات آن‌ها از سوی گمرک به سامانه همتا ارسال شود. از این رو وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران دلایل این اتفاق را توضیح داده است.

رجیستری گوشی های مسافری

علت توقف رجیستری گوشی های مسافری

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران عنوان کرد سامانه همتا یا گمرک قطع نشده است؛ در واقع قرار بود برای احراز هویت واردکنندگان گوشی های مسافری، سامانه نیروی انتظامی به گمرک متصل شود که این اتفاق تاکنون رخ نداده است. در شرایط فعلی فرآیند بار مسافر در حال راه‌اندازی است و برای عملی شدن این طرح مشکلی وجود ندارد، اما بعضی‌ها به دلیل این که کانال‌های اصلی واردات به درستی کار نمی‌کند، قصد دارند از واردات گوشی های مسافری جلوگیری کنند.

آذری جهرمی در خصوص مشکلات کاربران در خصوص رجیستری گوشی های قدیمی گفت:

پس از شروع طرح رجیستری برای افرای که گوشی قدیمی داشتند، مهلت سه ماهه در نظر گرفتیم تا گوشی قدیمی خود را روشن کرده و آن را در سامانه همتا ثبت کنند، اما برخی از کاربران از این مهلت استفاده نکردند و حالا با شرایط فعلی بازار تصمیم دارند از گوشی قدیمی خود استفاده کنند که برای رجیستری آن با مشکل مواجه شدند. از این رو مسئولان ارتباطی و اپراتورها در حال بررسی این موضوع هستند تا بتوانند متوجه شوند که آیا گوشی های قدیمی واقعا فعال بوده‌اند یا خیر.

وی در ادامه افزود برای رجیستری گوشی های موبایل از اتصال شماره تلفن و کد IMEI استفاده می‌شود که برخی از سودجویان با استفاده از کدهای IMEI گوشی های قدیمی برای فعال کردن گوشی های جدید استفاده می‌کنند و اظهار می‌کنند که گوشی آن‌ها در گذشته فعال بوده است و به همین دلیل سیستم رجیستری با مشکل مواجه شده است. البته تیم سامانه رجیستری در حال بررسی موضوع است و به زودی برای حل این مشکل راهی را در نظر خواهند گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. سلام هدف جلوگیری از قاچاق نیست هدفشان دلخوری مردم از انقلابه و وعده هایی که به کدخدا پشت پرده برجام دادن

  2. وزیر ارتباطات بلوف هرچی میگ برعکسه

  3. س از شروع طرح رجیستری برای افرای که گوشی قدیمی داشتند، مهلت سه ماهه در نظر گرفتیم تا گوشی قدیمی خود را روشن کرده و آن را در سامانه همتا ثبت کنند، اما برخی از کاربران از این مهلت استفاده نکردند و حالا با شرایط فعلی بازار تصمیم دارند از گوشی قدیمی خود استفاده کنند که برای رجیستری آن با مشکل مواجه شدند. از این رو مسئولان ارتباطی و اپراتورها در حال بررسی این موضوع هستند تا بتوانند متوجه شوند که آیا گوشی های قدیمی واقعا فعال بوده‌اند یا خیر. این همه ادمو معطل کردناخرشم هیچی به هیچی

  4. همیشه یه علتی میتراشن