مصرف ماری جوانا

مصرف ماری جوانا باعث عقیم شدن افراد می‌شود

مصرف ماری جوانا یا مصرف گل در برخی از کشورها قانونی شده است، اما این ماده مخدر به ژن‌های موجود در سلول‌های اسپرم آسیب می‌رساند و باعث عقیم شدن افراد می‌شود. در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

مدتی است که مصرف ماری جوانا یا مصرف گل در کشورهای مختلف از جمله کانادا قانونی شده است، اما بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد که مصرف این ماده مخدر عوارض زیادی را به همراه دارد و حتی باعث عقیم شدن افراد می‌شود. در واقع ماده شیمیایی تتراهیدروکانیابینول (THC) در ماری جوانا به ژن‌های موجود در سلول‌های اسپرم آسیب وارد می‌کند و توان بارداری فرد را کاهش می‌دهد.

مصرف ماری جوانا

عواقب مصرف ماری جوانا

محققان دانشگاه دوک (Duke) با بررسی روی مصرف ماری جوانا نتایج جدیدی را به‌دست آوردند. طبق این بررسی‌ها، ماده شیمیایی تتراهیدروکانیابینول (THC) بر قدرت باروری مردان تاثیر بدی می‌گذارد که نتیجه آن کاهش تعداد اسپرم خواهد بود. سوزان مورفی، یکی از محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک در کارولینای شمالی عنوان می‌کند میزان غلظت بالای ماده شیمایی THC در ادرار فرد مصرف‌کننده با کاهش تعداد اسپرم آن فرد ارتباط مستقیمی دارد. مصرف ماری جوانا یا مصرف گل تغییرات ژنتیکی در نمایه‌های اسپرم افراد ایجاد می‌کند که در خصوص رشد غیرطبیعی سلول‌ها و سرطان اثرگذار خواهد بود.

در گذشته نیز محققان به این نتیجه رسیده بودند که مصرف‌ ماری جوانا موجب کاهش تعداد اسپرم می‌شود، اما تحقیق‌های جدید برای نخستین بار نشان می‌دهد که غلظت ماده شیمایی THC در ادرار مردان با میزان اسپرم‌های زنده ارتباط مستقیم دارد. در واقع میزان اسپرم فعال در مایع منی کسانی که ماری جوانا مصرف نمی‌کنند، نسبت به کسانی که مصرف می‌کنند، تقریبا دو برابر است. THC حتی روی ژن‌های موجود در سلول‌های اسپرم نیز تاثیر منفی می‌گذارد.

مصرف ماری جوانا

ارتباط ماری جوانا با تغییر ژن افراد

بدن همه انسان‌ها از تعداد زیادی برچسب‌های شیمیایی به نام گروه‌های متیل برخوردار است که با اضافه شدن به دی ان ای (DNA) بیان ژن بدن را تنظیم می‌کنند. این مراحل یک فرایند طبیعی است، اما عوامل محیطی می‌تواند روی آن تاثیر بگذارد. محققان این تغییرات را به عنوان اپی‌ژنتیک در بدن کسانی که ماری جوانا مصرف می‌کنند مشاهده کرده‌اند. در واقع محققان به این نتیجه رسیده‌اند که ماده THC که از مصرف ماری‌ جوانا وارد بدن می‌شود، اثرات مهم اپی‌ژنتیک را به دنبال خواهد داشت.

مصرف ماری جوانا

مصرف ماری جوانا قبل از فرزندآوری ممنوع است

تاکنون محققان به یقین به این موضوع اشاره نکرده‌اند که آیا مصرف ماری‌ جوانا و تغییرات اسپرم مردان روی فرایند لقاح و سلامت فرزندان اثر می‌گذارد یا خیر، اما همه آن‌ها به این افراد توصیه می‌کنند که در این موضوع با احتیاط عمل کنند. سوزان مورفی، یکی از محققان مرکز پزشکی دانشگاه دوک در پایان تاکید کرد کسانی که قصد دارند بچه‌دار شوند، بهتر است تا 6 ماه قبل از فرزندآوری، ماری جوانا یا گل مصرف نکنند.

مصرف ماری جوانا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. الان همه هجوم میارن واسه ماری جوانا

  2. یه نصیحت برادرانه دارم براتون تا اونجا ک میتونید ماری جوانا مصرف کنید ک الان تو این بحران مالی ب نفعتونه😂😂

  3. یک درصد فک کن با این اوصاف مردم نرن سراغش خخخخ محاله

  4. این همه ادم کشیدن و عقیم نشدن چرا الکی حرف میزنید

  5. چ عجب یه چیز منفی پیدا شد از ماری جوانا

  6. آدم تو این وضعیت اقتصادی عقیم بشه بهتره:))