گوشی شیائومی پلی

گوشی شیائومی پلی با سخت افزار قوی و قیمت فقط 159 دلار معرفی شد

گوشی شیائومی پلی (Xiaomi Play) به عنوان یک موبایل رده پایین اما قدرتمند و با پشتیبانی از هوش مصنوعی از راه رسید. برای آشنایی با مشخصات فنی، امکانات و قیمت شیائومی Play، همراه گجت نیوز باشید.

ساعاتی پیش، کمپانی چینی شیائومی از خانواده‌ای جدید از محصولات باکیفیت و خوش‌قیمت با نام “Play” پرده برداشت. این تلفن هوشمند علی‌رغم قیمت پایین، با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است و تراشه 12 نانومتری هلیو P35 شرکت مدیاتک با پردازنده هشت هسته‌ای 2.3 گیگاهرتزی، مسئولیت مدیریت اطلاعات را در آن بر عهده دارد. این در حالی‌ست که شایعات قبلی از تجهیز دستگاه به تراشه‌های هلیو P70 یا P90 خبر داشتند. این چیپست، اولین بار در اواخر سال 2016 میلادی دیده شده بود و ما با برخی از مولفه‌های آن آشنایی داشتیم؛ اما اطلاعاتی که شیائومی در مورد پردازنده به‌کاررفته در گوشی جدید خود ارائه کرده، به نظر می‌رسد این تراشه توسط مدیاتک بازطراحی شده است.

گوشی شیائومی پلی

مشخصات فنی گوشی شیائومی پلی

موبایل جدید شیائومی به صفحه نمایشی 5.84 اینچی با وضوح +FHD، نرخ کنتراست 1500:1 و تراکم 443 پیکسل در هر اینچ مجهز شده است. سازندگان سه حالت مختلف را برای شدت روشنایی نمایشگر در نظر گرفته‌اند که خوشبختانه در میان آنها، حالتی برای مشاهده محتوا در زیر نور مستقیم خورشید و حالتی برای محافظت از چشم‌ها نیز دیده می‌شود. به علاوه، شیائومی پلی نخستین گوشی این کمپانی با صفحه نمایش ناچ قطره آب است.

گوشی شیائومی پلی

اگرچه علاقه‌مندان به خرید این گوشی باید مبلغی پایین را پرداخت کنند، اما دوربین دوربین پشتی 12 + 2 مگاپیکسلی با پشتیبانی از هوش مصنوعی در انتظار آنها خواهد بود. دوربین گوشی شیائومی پلی از حالت پرتره مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی کرده و با قابلیت‌هایی همچون تار کردن پس‌زمینه، کاهش نویز مالتی‌فریم و HDR خودکار به دست کاربران می‌رسد. برای ثبت تصاویر سلفی نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی با پشتیبانی از “Face Unlock” برای باز کردن قفل دستگاه با تشخیص چهره کاربر، در خدمت شما خواهد بود. البته اگر مایل باشید، برای باز کردن قفل موبایل از اسکنر اثر انگشت پشتی هم می‌توان استفاده کرد. در نهایت، یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی هم قدرت‌بخش دستگاه است.

گوشی شیائومی پلی

شیائومی برای اولین‌بار با استفاده از رنگ‌های سه‌بعدی تلاش کرده جلوه‌ای خاص به موبایل جدید خود ببخشد. در پروسه‌ای که سازندگان برای طراحی این گوشی در پیش گرفته‌اند، افکت gradient و اشباع رنگ، طبیعی‌تر از هر زمان دیگر بوده و باعث شده تا دستگاه، ظاهری بسیار جذاب داشته باشد. علاقه‌مندان می‌توانند یکی از رنگ‌های طلایی (Twilight Gold)، آبی (Fantasy Blue) و مشکی را انتخاب کنند.

گوشی شیائومی پلی

قیمت گوشی شیائومی پلی

در پایان مراسم، لین بین (Lin Bin) به عنوان یکی از بنیان‌گذاران شیائومی، محصولات فعلی شرکت را در سه خانواده مختلف دسته‌بندی و قیمت این گوشی تازه‌نفس را نیز اعلام کرد:

  1. موبایل های سری Mi Mix با قیمت بالاتر از 3 هزار یوان (435 دلار)
  2. موبایل های پرچمدار با قیمت 2 تا 3 هزار یوان (290 تا 435 دلار)
  3. موبایل های میان رده با قیمت 1400 تا 2 هزار یوان (203 تا 290 دلار)

با این تفاسیر، شیائومی Play را می‌توان جزو گوشی های رده پایین اما باکیفیتی در نظر گرفت که با قیمتی بین هزار تا 1300 یوان (145 تا 188 دلار) به فروش می‌رسند و “Play” به عنوان اولین عضو از این خانواده، با قیمت 1099 یوان (159 دلار) عرضه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. چه قیمت خوبی دارها

  2. اون صورتیش چقد جذاب و چشمگیره

  3. فقط ۱۵۹ دلار😊 فقططط اصلا چیزی نیستا

  4. میت ده لایت هواوی مخورش

  5. قیمتش عالیه!!!

    با سپاس