7 مورد از مزایای بازی کامپیوتر در برابر کنسول

افراد زیادی در سراسر جهان علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی هستند و از کنسول یا کامپیوتر استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم 7 علت مزایای بازی کامپیوتر در برابر کنسول را بررسی کنیم.

اگر شما به دنبال انجام بازی‌های ویدیویی هستید، یک کنسول می‌تواند انتخاب مناسبی باشد؛ آن‌ها به راحتی در دسترس هستند و بازی‌های جذابی دارند. در گذشته به بررسی مزایای کنسول بازی در برابر کامپیوترهای شخصی پرداخته‌ایم، اما بد نیست 7 علت مزایای بازی کامپیوتر در برابر کنسول‌ها را هم مورد بررسی قرار دهیم.

1: شما می‌توانید کامپیوتر خود را سفارشی کنید

مزایای بازی کامپیوتر

کنسول‌ها گزینه‌های زیادی ارائه نمی‌دهند. نسل فعلی کنسول‌ها در مقایسه با نسل‌های قبلی از قدرت بیشتری برخورداند (همانند برتری ایکس باکس وان ایکس در برابر ایکس باکس وان اس) و حتی این مسئله در فضای ذخیره‌سازی داخلی هم مشخص است.

شما هنگام بازی با کامپیوتر درباره انتخاب تمام قطعات دستگاه، آزادی کامل دارید. آیا شما پول زیادی ندارید و می‌خواهید یک سیستم قابل احترام داشته باشید؟ مشکلی نیست. آیا قصد دارید بهترین کارت گرافیک را خریداری کرده و بازی‌ها را با حداکثر قدرت انجام دهید؟ این امکان هم وجود دارد.

به جای این که شرکت‌های سازنده کنسول اقدام به تعیین قطعات مورد نیاز دستگاه کنند، شما می‌توانید سیستم کامپیوتر خود را مطابق با سلیقه و نیازتان مشخص کنید؛ همچنین بازی‌های کامپیوتر را می‌توان به آسانی Upgrade کرد. در صورتی که به فضای ذخیره‌سازی یا رم بیشتر و قدرتمندتر نیاز داشته باشید، تنها کافی‌ست کیس خود را باز کرده و قطعات مورد نیاز را نصب کنید. کنسول‌ها راه‌های کمی را برای بهبود سخت افزار ارائه می‌دهند.

2: شما می‌توانید بازی‌های آنلاین را رایگان تجربه کنید

یکی از هزینه‌های پنهان کنسول‌ها را می‌توان پرداخت حق اشتراک برای انجام بازی‌های آنلاین دانست. شما برای به دست آوردن نهایت عملکرد آنلاین کنسول‌ها نیاز به پلی استیشن پلاس (Play Station Plus) یا ایکس باکس لایو گلد (Xbox Live Gold) دارید که هر کدام 60 دلار به صورت سالانه هزینه دارند؛ حتی تمدید مجدد هم در سال 20 دلار خواهد بود و این در حالی‌ست که بازی‌های کامپیوتر چنین محدودیت‌هایی ندارند.

بازی‌های آنلاین برای کامپیوتر رایگان است، البته به غیر از بازی‌هایی همانند MMOs که حق اشتراک و پرداخت درون برنامه‌ای دارند. پولی که برای شما صرفه‌جویی می‌شود را می‌توانید برای خرید بازی‌های جدید یا ارتقا سیستم هزینه کنید.

3: گزینه‌های زیادی برای کنترل در PC دارید

مزایای بازی کامپیوتر

تنها یک نوع کنترل برای بازی با کنسول وجود دارد و این در حالی‌ست که کاربران PC به هر شکلی که بخواهند، می‌توانند بازی کنند. صفحه کلید و ماوس برای بازی‌های اول شخص و استراتژیک مناسب هستند، اما برای سایر سبک‌ها می‌توانید یک کنترل به PC متصل کرده و از آن استفاده کنید. امروزه اکثر لوازم‌های جانبی با هر نوع سیستم کامپیوتری سازگار هستند؛ شما می‌توانید یک فرمان یا جوی استیک را به ترتیب برای بازی‌های مسابقه‌ای یا مبارزه‌ای به کامپیوتر متصل کنید. با قاطعیت می‌توان یکی از مزایای بازی کامپیوتر را افزایش قدرت انتخاب کاربران عنوان کرد.

4: شما از بهترین گرافیک ممکن لذت خواهید برد

اگر می‌خواهید از بهترین گرافیک ممکن در بازی‌ها لذت ببرید، سیستم‌های کامپیوتری تنها انتخاب شما خواهند بود. یکی از مزایای بازی کامپیوتر را می‌توان کنترل دقیق‌تر روی سایه، نورپردازی و سایر عناصر گرافیکی دانست؛ البته با یک کامپیوتر قدرتمند و نمایشگر با کیفیت می‌توانید به مراتب بهتر از کنسول‌ها (حتی کنسول‌های قدرتمند نسل جدید) از گرافیک بازی لذت ببرید.

در صورتی که قصد دارید بهترین بازی‌های 4K را تجربه کنید یا سرعت بازی‌ها را بالا ببرید، می‌توانید این کار را با تهیه سخت افزار مناسب انجام دهید.

5: شما می‌توانید بازی‌ها را از هر جایی خریداری کنید

مزایای بازی کامپیوتر

کسانی که کنسول دارند، به غیر از تهیه نسخه‌های فیزیکی بازی، تنها گزینه دانلود آن‌ها از فروشگاه‌های رسمی همانند فروشگاه نینتندو یا پلی استیشن استور است. با این که موارد گفته‌شده می‌توانند سرویس خوبی ارائه دهند، اما کاربران کامپیوتر گزینه‌های زیادی برای خرید بازی دارند.

استیم (Steam) یکی از برترین توزیع‌کنندگان بازی‌های کامپیوتر بوده که هر ساله خبرهایی درباره فروش بالای آن به گوش می‌رسد. GOG بازی‌های رایگان را برای کسانی که هیچ محدودیتی نمی‌خواهند، ارائه می‌دهد. Green Man Gaming همواره تخفیف‌های خوبی برای فروش بازی‌های کامپیوتر اعلام می‌کند. Humble Bundle به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌های زیادی را با هزینه کم دریافت کنید، حتی در همان زمان مبالغی برای امور خیریه تعیین خواهد کرد.

اکثرا معاملات بازی‌های کامپیوتر دارای تنوع هستند و به همین علت کاربران PC گزینه‌های زیادی برای تهیه بازی دارند.

6: امکان تجربه بازی‌های قدیمی در کامپیوترهای مدرن

شما می‌توانید بازی‌های قدیمی را در سیستم‌های جدیدتر بازی کنید. این یک راه عالی برای افزایش ارزش PC در برابر کنسول است، زیرا شما نیازی به نگه‌داری سیستم قدیمی خود برای این کار ندارید.

شما می‌توانید بازی‌های قدیمی را بر روی سیستم‌های کامپیوتری جدید با حداقل مشکلات، بازی کنید. بازی‌های موجود در Steam که برای دستگاه‌های نسل قبل منتشر شده‌اند، به خوبی در سیستم‌های مدرن اجرا می‌شوند. بسیاری از بازی‌های قدیمی، تنظیماتی را دریافت کرده‌اند تا بر روی نسخه‌های جدید ویندوز اجرا شوند.

این امکان وجود دارد که برای اجرای بازی‌های قدیمی مجبور به انجام برخی راه‌حل‌ها شوید. ایکس باکس وان (Xbox One) سازگاری خوبی با بازی‌های گذشته دارد، اما این امکان برای تمام کنسول‌ها همانند پلی استیشن 4 (Play Station 4) وجود ندارد. یک سیستم که می‌تواند بازی‌هایی از سال‌های گذشته اجرا کند، سرمایه بزرگی به حساب می‌آید.

7: کامپیوتر کارهایی بیشتر از بازی انجام می‌دهد

شاید برای داشتن یک سیستم کامپیوتری هزینه زیادی کنید، اما کامپیوتر قدرتمند برای کارهایی غیر از بازی هم عالی خواهد بود. با سیستم‌هایی که بتوانند بازی‌های کیفیت بالا را اجرا کنند، می‌توان کارهایی نظیر ویرایش ویدیو انجام داد؛ ارزش آن‌ها با چک کردن ایمیل و کار با مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) بیشتر خواهد شد.

شما به جای خرید کنسول و یک کامپیوتر ارزان قیمت، بهتر است دستگاهی خریداری کنید که بتواند هر دو وظیفه را به خوبی انجام دهد.

ما برخی از دلایل عمده مزایای بازی کامپیوتر در برابر کنسول‌ها را ذکر کردیم و انتخاب با شما خواهد بود، اما یک کامپیوتر می‌تواند چند سال به شما خدمات متنوع ارائه دهد و تجربه خوبی را برایتان رقم بزند.