بررسی اولیه هواوی آنر وی 20

بررسی اولیه هواوی آنر وی 20 – Huawei Honor V20

گوشی Huawei Honor V20 جدیدترین پرچمدار اندرویدی چینی‌هاست که با نمایشگری کم‌حاشیه و دوربین سلفی درون صفحه‌ای، توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند. در بررسی اولیه هواوی آنر وی 20 نگاهی اجمالی به قابلیت‌ها و مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی خواهیم داشت.

دقایقی پیش، گوشی هواوی آنر وی 20 به صورت رسمی در دانشگاه فناوری پکن رونمایی شد. این تلفن هوشمند از بسیاری از جنبه‌ها منحصربه‌فرد بوده و برای اولین بار، برخی از فناوری ها مثل Link Turbo را معرفی می‌کند. گلکسی A8s سامسونگ اولین گوشی دنیا با دوربین سلفی درون صفحه‌ای است که در کلاس گوشی های میان رده جای می‌گیرد؛ اما هواوی با دو گوشی Nova 4 و Honor V20، موبایل هایی قدرتمند و متفاوت را با این طراحی پیش روی همگان قرار داده است.

آنر وی 20 در کنار بهره‌گیری از سخت افزار قدرتمند، با چند تکنولوژی بسیار جذاب همچون Link Turbo و GPS مبتنی بر هوش مصنوعی همراه شده است؛ فناوری های جذابی که می‌توانیم برای استفاده آنها در گوشی های خانواده P30 نیز امیدوار باشیم.

آیا این اسمارت فون می‌تواند نبض بازار پرچمداران اقتصادی را در دستان هواوی قرار دهد؟ آیا آنر وی 20 با استقبال کاربران روبه‌رو خواهد شد؟ در بررسی اولیه هواوی آنر وی 20 قصد داریم به این سوال‌ها، پاسخی روشن دهیم.

بررسی اولیه هواوی آنر وی 20

بررسی اولیه هواوی آنر وی 20

طراحی

شاید بهتر باشد بررسی اولیه هواوی آنر وی 20 را مهم‌ترین مشخصه دستگاه یعنی طراحی آن آغاز کنیم. تا به امروز، محصولات زیادی با دوربین سلفی درون صفحه‌ای عرضه نشده‌اند؛ ولی با توجه به شروع به‌کارگیری این زبان طراحی توسط بزرگترین سازندگان دنیا یعنی هواوی و سامسونگ، چندان عجیب نیست اگر در آینده نزدیک شاهد عرضه بیشتر این دست از محصولات باشیم.

بررسی اولیه هواوی آنر وی 20

یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی سازندگان در این طراحی، ایجاد حفره‌ای مناسب در نمایشگر است تا بتوانند دوربین سلفی را داخل آن تعبیه کرد. از طرفی، اندازه این سوراخ هم اهمیت بسیاری دارد. در همین راستا، آنر تمام تلاش خود را برای پایین آوردن اندازه دوربین سلفی داشته و از سوراخی با قطر فقط 4.5 میلی‌متر بهره برده است. با این طراحی، دوربین سلفی هنگام انجام بازی‌ها یا تماشای ویدیوها مزاحم شما نخواهد بود.

طراحی قاب پشتی در مقایسه با نسل قبلی، تا حد بسیاری متحول شده و به جای دوربین ثانوی 20 مگاپیکسلی، این‌بار شاهد به‌کارگیری دوربین ToF هستیم. این بخش هم‌چنان میزبان اسکنر اثر انگشت نیز هست.

چند وقتی‌ست که سازندگان از رنگ‌های سه‌بعدی برای گوشی های خود استفاده می‌کنند و خبری از رنگ‌های ساده مشکی و سفید نیست. در همین حال، آنر برای نخستین بار، بافت V شکل با بخش‌های تیره و روشن را معرفی کرده و قصد دارد موبایل جدید خود را در سه رنگ آبی، مشکی و قرمز به فروش برساند.

بررسی اولیه هواوی آنر وی 20

سخت افزار و نرم افزار

بخش جلویی میزبان صفحه نمایشی کم‌حاشیه و 6.4 اینچی، از نوع LTPS IPS LCD با وضوح 1080×2310 است و آنر می‌گوید نسبت صفحه به بدنه آن به بیش از 90 درصد می‌رسد. زیر قاب، کایرین 980 را داریم که با پردازنده هشت هسته‌ای و قابلیت‌های مصنوعی، پردازش هر نوع محتوایی را امکان‌پذیر می‌کند. آنر باز هم ادعا می‌کند که این تراشه، نخستین چیپست دنیا با فناوری ساخت 7 نانومتری است. کاربران همچنین می‌توانند از میان حافظه‌های 6 یا 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی، دستگاه را خریداری کنند.

بررسی اولیه هواوی آنر وی 20

آنر با به‌کارگیری تکنولوژی های مختلف تلاش کرده تا این اسمارت فون غول‌پیکر را از سایر گوشی ها متمایز کند. استفاده از نسل جدید GPS با گیرنده فرکانس دوگانه، یکی از همین فناوری هاست که می‌تواند سیگنال‌های L1 و L5 را به صورت هم‌زمان دریافت کنند. سازندگان همچنین هوش مصنوعی را چاشنی این تکنولوژی کرده‌اند تا موقعیت‌یابی با دقت بیشتری انجام شود.

Link Turbo که البته در گذشته نیز معرفی شده بود، اینجا حاضر است تا بتوانید به صورت هم‌زمان از وای فای و شبکه اینترنت استفاده کنید. با این فناوری، سرعت وب‌گردی افزایش پیدا کرده و در صورت ضعیف شدن شبکه وای فای، دستگاه به صورت خودکار روی 4G سوئیچ می‌کند و کاربران حتی متوجه افت سرعت نخواهند شد.

اگر با محصولات هواوی آشنایی داشته باشید، قطعا با GPU Turbo 2.0 و CPU Turbo بیگانه نیستید؛ فناوری هایی که اجرای روان‌تر بازی‌ها را امکان‌پذیر می‌کنند. سیستم خنک‌کننده مایع THE NINE که پیش‌تر در گوشی آنر نوت 10 نیز به کار گرفته شده بود، در خدمت شماست تا دمای دستگاه هنگام اجرای بازی‌ها، افزایش چندانی نداشته باشد. شما همچنین می‌توانید با وصل کردن ماوس و کیبورد به آنر وی 20، آن را به یک کامپیوتر رومیزی قدرتمند تبدیل کنید!

بررسی اولیه هواوی آنر وی 20

باتری

باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، یکی دیگر از مشخصه‌های دوست‌داشتنی آنر V20 است. سازندگان در حالی از این باتری بزرگ استفاده می‌کنند که نسل قبلی پرچمدار چینی‌ها با باتری 3750 میلی‌آمپری به فروش می‌رسید.

در بررسی اولیه هواوی آنر وی 20 نمی‌توان در مورد عملکرد باتری و مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل آن صحبت کرد؛ ولی قطعا خریداران از شارژ 22.5 وات استقبال خواهند کرد.

دوربین

همان‌طور که وعده داده شده بود، سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی با اندازه 1/2 اینچ برای ثبت تصاویر به خدمت گرفته شده است. یکی از بارزترین ویژگی‌های دوربین آنر وی 20، توانایی ثبت تصاویر با تکیه بر هوش مصنوعی است. آنر می‌گوید همراهی AI با دوربین 48 مگاپیکسلی V20 سبب شده تا توانایی عکاسی آن تا 138 درصد افزایش پیدا کند. چینی‌ها در کنفرانس خود در دانشگاه فناوری پکن، جزئیات مربوط به حالت مخصوص شب را نیز اعلام کردند. مشابه سیستم موجود در سایر پرچمداران اخیر هواوی، دوربین V20 با تکیه بر هوش مصنوعی، چهار پیکسل مجاور را با یکدیگر ترکیب کرده و یک پیکسل واحد ایجاد می‌کند تا میزان روشنایی تصویر افزایش یابد.

در بررسی اولیه هواوی آنر وی 20 ، سنجش عملکرد دوربین امکان‌پذیر نیست؛ اما به زودی شاهد انتشار نمونه‌های ثبت‌شده با این گوشی خواهیم بود. هرچند، پیش‌تر چند نمونه از عکس‌های ثبت‌شده با دوربین این پرچمدار منتشر شده است.

دوربین مدت پرواز یا “Time of Flight”، فاصله سوژه را بر اساس سرعت نور برای هر نقطه از تصویر، مشخص می‌کند. این دوربین با ثبت دقیق اطلاعات و به کمک موتور واقعیت افزوده آنر در کنار واحد پردازش عصبی دوگانه تراشه کایرین 980، به شما اجازه می‌دهد تا تصاویری سه‌بعدی را ثبت کنید. این قابلیت با توانایی شناسایی شکل بدن و امکان‌پذیر کردن ثبت بهترین عکس، می‌تواند تا حد زیادی توجه خانم‌ها را به خود جلب کند.

در این میان، سلفی‌بازان نیز فراموش نشده‌اند و دوربینی 25 مگاپیکسلی در انتظار آنها خواهد بود. برای لذت بیشتر از عکاسی، مهندسان هوش مصنوعی را هم برای دوربین جلویی در نظر گرفته‌اند که شاید مهم‌ترین قابلیت آن، زیباسازی چهره به کمک AI باشد.

قیمت هواوی آنر وی 20

قیمت هواوی آنر وی 20

در پایان بررسی اولیه هواوی آنر وی 20 ، بد نیست به قیمت این تلفن هوشمند نیز اشاره کنیم. به صورت کلی، دو نسخه مختلف از پرچمدار جدید آنر در نظر گرفته شده است که نسخه پایه با 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی و نسخه قوی‌تر با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، به ترتیب با قیمت‌های 435 و 507 دلار به فروش می‌رسند.

با این قیمت‌گذاری، باید منتظر ماند و دید که آنر وی 20 تا چه اندازه مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پردازندش (کایرین 980)، هم رده intel G2030 هستش!!!!!!

    برای یک گوشی، پردازنده انقلابی هستش!!!!!!

    با سپاس

  2. همین کافیه واسه اس ده سامسونگ