سفر انسان به مریخ

فضانورد سابق ناسا: سفر انسان به مریخ ایده خوبی نیست

ویلیام آندرس، یکی از فضانوردان فضاپیما آپولو 8 در خصوص سفر انسان به مریخ گفت برنامه‌های ناسا برای فرستادن انسان به چهارمین سیاره منظومه شمسی، ایده خوبی نخواهد بود و مسخره است.

ویلیام آندرس (William Anders)، خلبان ماژول قمری آپولو 8 بود که در صبح روز 21 دسامبر سال 1968 برای بررسی مدار کره ماه به فضا فرستاده شد و سرانجام پس از 10 بار گردش در مدار کره ماه و ثبت تصاویری خاطره‌انگیز به سلامت روی کره زمین فرود آمدند. ویلیام آندرس 85 ساله اخیرا در مصاحبه‌ای از برنامه‌ ناسا برای سفر انسان به مریخ انتقاد کرده است و فرستادن انسان به چهارمین سیاره منظومه شمسی را یک طرح مسخره می‌داند.

سفر انسان به مریخ

ویلیام آندرس در سن 85 سالگی

چرا سفر انسان به مریخ ایده خوبی نیست؟

ویلیام آندرس اظهار کرد بسیاری از مردم در خصوص ارسال چنین وسایل گرانی و آن‌ هم با هدف فرستادن انسان به کره مریخ موافق نیستند و از آن حمایت نمی‌کنند. از این رو چنین ایده‌ای مناسب نبوده و یک طرح مسخره است. از سویی ناسا قصد دارد با برنامه‌ای موسوم به آپولو 17 پس از 46 سال مجددا به کره ماه سفر کند، اما ویلیام آندرس در این خصوص عنوان می‌کند چنین طرحی به یک برنامه شغلی برای ناسا تبدیل شده و برنامه سفر به ماه نیز بسیار پیش پا افتاده محسوب می‌شود؛ زیرا ما در سال‌های گذشته چنین برنامه‌ای را انجام داده‌ایم. هرچند ناسا روی مدار زمین متمرکز شده که چنین کاری اشتباه است. حتی برنامه شاتل فضایی هم طبق برنامه پیش نرفت و فقط یک پرتاب هیجان‌انگیز را به دنبال داشت و در نهایت در سال 2011 از رده خارج شد.

همچنین فرانک بورمن به عنوان همکار آندرس و فرمانده آپولو 8 عنوان کرد باید به اکتشافات فضایی سرنشین‌دار دید بازتری داشته باشیم، هرچند برای عملی کردن چنین طرح‌هایی می‌بایست حمایت‌های میلیاردی از سوی افرادی همچون ایلان ماسک و جف بزوس صورت بگیرد، اما ساخت کلونی‌های انسانی در کره مریخ، رویاپردازی بوده و دور از انتظار است.

سفر انسان به مریخ

عکس طلوع زمین (Earthrise) که توسط فضانوردان آپولو 8 ثبت شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. هزینه بره ولی برای بقای بشر لازمه

  2. همه میگن خوبه چون این یکی میگه بده بده
    ؟؟

  3. بهتر اصلت خیلی مشتاق رفتنم نبودیم

  4. خب اینو ک ۱۰ بار گفتن فهمیدیم دیگ

  5. این دیگه مغزش پیر شده چرتو پرت میگه

  6. درود رفتن به مریخ الهام بخش نگران کننده و در نهایت گامى مهم براى انسان و همزمان شروع عصر تازه اى در علم است!!!
    🙂
    😉