آیفون انعطاف پذیر

اپل در حال توسعه آیفون انعطاف پذیر است

بنا بر اطلاعات مربوط به یکی از پتنت‌های جدید اپل، به نظر می‌رسد این شرکت در حال توسعه آیفون انعطاف پذیر بوده و می‌خواهد محصولی متفاوت را در اختیار کاربران قرار دهد.

همه ما می‌دانیم که سامسونگ در حال توسعه یک گوشی انعطاف پذیر بوده و قصد دارد آن را در آینده بسیار نزدیک (شاید سه ماهه نخست 2019) روانه بازار کند. پیش‌تر، بسیاری از منابع در مورد این محصول جدید صحبت کرده‌اند و حتی سامسونگ در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، کانسپت این موبایل منعطف را نمایش داد. اگرچه بسیاری از افراد از همین حالا مجذوب این طراحی شده‌اند، برخی دیگر بیشتر به نقاط قوت و ضعف این طراحی توجه داشته و سوالات بسیاری پیرامونی چگونگی خم شدن دستگاه دارند. آیا ما فقط با محصولی سرگرم‌کننده روبه‌رو هستیم یا آینده‌ای روشن پیش روی چنین گوشی هایی است؟ هرچند، ظاهرا سامسونگ تنها نیست و در کنار سازندگان دیگری مثل هواوی، ال جی و زد تی ای، اهالی کوپرتینو نیز در تدارک یک موبایل منعطف هستند! پتنت‌های ثبت‌شده از طریق USPTO، اطلاعات جالبی را در مورد آیفون انعطاف پذیر و طراحی احتمالی این اسمارت فون در اختیار ما قرار می‌دهد.

آیفون انعطاف پذیر

مطابق با پتنتی که مارس 2018 ثبت شده بود و حالا به صورت عمومی توسط USPTO منتشر شده است، اپل در مسیری کاملا متفاوت از سامسونگ در حرکت بوده و در حال آزمایش ایده‌های مختلف برای ساخت آیفون انعطاف پذیر است. در این طرح، سازندگان از پنلی OLED استفاده کرده‌اند؛ مدیران به آرامی در حال فاصله گرفتن از پنل‌های LCD و جایگزین کردن پنل‌های اولد با آنها هستند. برای اطمینان از مقاومت نمایشگر در برابر خم‌شدن‌های مکرر، اپل پوششی مخصوص از ترکیب پلیمر و لایه‌های رنگدارنه‌ای را اختراع کرده است که به محض اضافه کردن به پنل اولد (با روش‌هایی مثل اسپری کردن، غوطه‌ور کردن یا چاپ)، مقاومت آن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

آیفون انعطاف پذیر از هر دو طرف خم می‌شود!

مورد جذاب، نمایش دستگاهی است که هم در جهت داخل و هم خارج خم می‌شود. در حال حاضر، گوشی منعطف سامسونگ فقط از داخل خم می‌شود زیرا مطابق با گزارش‌ها، کره‌ای‌ها نمی‌توانند نمایشگری مقاوم را تولید کنند که از هر دو طرف خم شود؛ کاری که به نظر می‌رسد اپل به دنبال آن است.

اینکه ما چه زمانی با آیفون منعطف ملاقات خواهیم داشت، هنوز مشخص نشده است. به هر صورت، نباید فراموش کرد که ثبت یک پتنت هیچ‌گاه به این معنی تضمین صد درصدی برای پیاده‌سازی آن نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. اپل قبلنم گوشی منعطف تولید میکرد…یه نگاه به عکس بندازین!آیفون ۶ که خم میشد…
    اپل خیلی وقت پیش گوشی منعطف تولید کرده
    تازه ایپدشم منعطفه!

  2. در راهش موفقه مطمعنم

  3. مگه تو خواب بتونه درست کنه
    میزاره سامسونگ درست کنه و از روش یه کپی میکنه و باز منم منم میکنه