Thingsee One ، گجتی که همه چیز را به اینترنت متصل می کند !

Thingsee One نام دستگاه جدیدی است که می‌تواند همه چیز را – از صندوق پست گرفته تا اسنوموبیل – به یک دستگاه «اینترنت اشیاء» تبدیل کند و احتمالاً نحوه‌ی کاربری و برخورد افراد را با وسایل روزمره تغییر دهد. Thingsee One که توسط شرکت Haltian طراحی شده، نخستین بار به عنوان یک پروژه‌ی ردیابی مرسولات توسط نوکیا ایجاد شد، اما چندی نگذشت که مشخص شد کاربرد آن بسیار بیشتر از ردیابی بسته‌هاست.

Thingsee-One-3

Thingsee-One-2یکی از بنیان‌گذاران Haltian می‌گوید که اینترنت اشیاء را می‌توان «تب طلا» در عصر دیجیتال نام گذاشت؛ هر روز اخباری از آغاز پروژه‌های جدید به گوش می‌رسد اما مشکل اصلی در بخش سخت‌افزار است. داشتن سیستم یکپارچه‌ی شتاب‌سنج، دماسنج، مغناطیس‌سنج، ژیروسکوپ، حسگرهای نور و فشار و جی‌پی‌اس به همراه وای‌فای، بلوتوث و قابلیت ارتباط سلولی به این معناست که Thingsee One دارای اپلیکیشن‌های نامحدود است و طراحی جمع و جور با استفاده از مواد ضد آب و ضد برق نشان می‌دهد که با وجود این که هنوز رسماً آغاز به کار نکرده اما در زمینه‌های مختلفی از جمله اسنوموبیل‌ها، سگ‌های شکاری، قایق‌ها و صندوق‌های پست مورد استفاده قرار گرفته است.

این دستگاه طراحی بسیار ساده‌ای دارد تا با کاهش موانع سر راه ورود به اینترنت اشیاء، همه‌ی افراد – فارغ از پیشینه و دانش تکنولوژیک خود – بتوانند از آن استفاده نمایند. اینترنت اشیاء را می‌توان از طریق نرم‌افزارهای مرتبطِ نصب شده در گوشی‌های هوشمند، یا با تلفن‌های همراه معمولی و از طریق قابلیت‌های ارتباط سلولی استفاده کرد. راه‌های بسیاری برای استفاده از این تکنولوژی وجود دارد و سازندگان، مردم را دعوت می‌کنند تا اینترنت اشیاء را برای مواردی که مورد نیازشان است، به کار گیرند.

Thingsee-One-4

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰، تعداد سیستم‌های اینترنت اشیاء به نسبت سه به یک از انسان‌ها پیشی گیرد. اوایل سال جاری مقاله‌ای منتشر شد که پیش‌بینی می‌کرد در شش سال آینده ۲۵ میلیون دستگاه متصل به اینترنت وجود داشته باشد که تا پیش از این اشیاء و وسایلی معمولی مانند چراغ‌های راهنمایی و سطل‌های زباله بوده‌اند. در این مقاله همچنین آمده است که در چند سال آینده احتمالاً قابلیت‌های ارتباطی و تبدیل دستگاه‌های معمولی به دستگاه‌های هوشمند، به استانداردی معمول بدل خواهد شد.

کمپین Thingsee One در کیک استارتر ، تا امروز موفق به جذب 74 هزار دلار از 99 هزار دلار بودجه مورد نیاز خود شده و اگر ظرف 20 روز آینده مابقی سرمایه مورد نیاز را جذب کند ، وارد مرحله تولید تجاری خواهد شد.

منابع  : kickstarter & thingsee

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چیز چرت و بدرد نخوریه