نقص الکتریکی عامل ایجاد نور آبی در آسمان

نقص الکتریکی عامل ایجاد نور آبی در آسمان نیویورک شناخته شد

ویدیو و تصاویر زیادی در شبکه‌های اجتماعی درباره آبی شدن آسمان شهر نیویورک در طول شب منتشر شد. اینطور که پیداست، علت حادثه نقص الکتریکی نیروگاه Con Edison بوده است.

چند شب قبل، ساکنان شهر نیویورک شاهد اتفاق ترسناکی بودند که در طول آن، آسمان به رنگ آبی درآمد. تصاویر و ویدیوهای این رویداد به سرعت در رسانه‌های اجتماعی قرار گرفتند و افراد زیادی را در سراسر جهان، متعجب کرد.

علت حادثه بعد از مدت کوتاهی مشخص شد و مربوط به نیروگاه Con Edison در Astoria بود. در لحظات ابتدایی این اتفاق به نظر می‌رسید نور آبی آسمان به علت انفجار نیروگاه است، اما شرکت در صبح روز بعد دلیل این حادثه را نقص الکتریکی عنوان کرد.

شرکت Con Edison در بیانیه‌ای به WABC اظهار داشت:

نقص الکتریکی در تجهیزات 138 هزار ولت باعث ایجاد فلاش قوس الکتریکی شدید شد که در منطقه قابل مشاهده بود. تجهیزات آسیب‌دیده به بخش جداگانه در ایستگاه فرعی منتقل شدند.

نقص الکتریکی نیروگاه Con Edison

نقص الکتریکی به طور کلی فقط جریان الکتریکی بوده که به شکل صحیح رفتار نمی‌کند؛ شرکت Con Edison در حال بررسی دلایل ایجادکننده نقص الکتریکی است.

قوس الکتریکی زمانی اتفاق خواهد افتاد که جریان الکتریسیته از طریق یک غیر رسانا همانند هوا عبور کند؛ همانطور که نیروی برق با گاز واکنش نشان می‌دهد، موجب ایجاد پلاسما خواهد شد که می‌تواند بین دو الکترون و الکترود متصل شود. این پدیده در جوشکاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت و مشابه اتفاقی‌ست که در رعد و برق ایجاد می‌شود، البته رعد و برق یک جرقه الکتریکی کوتاه با قوس ثابت است.

یکی از سخنگوهای شرکت Con Edison خطاب به WABC اظهار داشت که «احتمالا مشکل مربوط به سیستم رله است؛ یک اقدام محافظتی که هنگام نقص الکتریکی باید انتقال برق را متوقف کند». ترانسفورماتورها همانند نور روشنی که تولید شد، نیروی برقی که از طریق آن‌ها به ولتاژهای مختلف جریان پیدا می‌کنند را تغییر خواهد داد.

گاهی وقت‌ها مدارها با برق بیش از حد تحت تاثیر قرار خواهند گرفت، در این زمان دستگاه‌های حفاظتی همانند سیستم رله باید برای قطع جریان وارد عمل شوند.

آبی شدن رنگ آسمان همواره ایجاد نمی‌شود، رسانه‌های اجتماعی روز شلوغی را با کلیپ‌های منتشرشده از این اتفاق داشتند. افرادی که به محل نزدیک‌تر بودند، فایل‌های ویدیویی و تصاویر زیادی را به اشتراک گذاشتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اخبار رسانه ها ( تحت کنترل دولت سایه) همیشه فریب کارانه عمل می کنه …
    این عملیات فرازمینیهای نژاد پلیدینها(Pleiadians -باربارا مارسینیاک شخص ارتباط گیرنده با این گروه از فرازمینیهای پیشرفته وخیر خواه) برای کمک به بشر زمینی .. بوده…
    ….
    حقیقت همیشه عجیبتر از تخیل است..

  2. نیویورک کلا شهر عجیبی هست و خیلی و از شخصیت های کمیک ابرقهرمانی تو این شهر فعالیت دارند معروفترین اونا فکر کنم لاکپشت های نینجا باشند همه میشناسیم

  3. هرجور فکر میکنم با عقل جور در نمیاد

  4. دروغ میگن نمیخان بگن چی بوده

  5. نقض الکتریکی کوجا دقیقا تو هوا؟؟؟