انفجار آیفون ایکس اس مکس

انفجار آیفون ایکس اس مکس خبرساز شد؛ قربانی حادثه در پی اقدام قانونی!

اپل باز هم در معرض یک دعوای حقوقی قرار گرفته و این بار علت آن، انفجار آیفون ایکس اس مکس (iPhone XS Max) است. این حادثه در ایالات اوهایو آمریکا و هنگامی رخ داد که گوشی در جیب عقب شلوار کاربر قرار داشت؛ اما جراحتی به او وارد نشد.

اتفاقات بسیاری هستند که می‌توانند شیرینی خرید گوشی های گران‌قیمتی چون پرچمداران جدید اپل را به کام یک خریدار بخت‌برگشته تلخ کنند. به عنوان مثال نقص گاه و بیگاه عملکرد دستگاه، بروز انواع اشکالات نرم افزاری یا وارد آمدن آسیب ناخواسته به آن همواره محتمل است. اما اینکه یک گوشی هوشمند با انفجار ناگهانی خود، به تهدیدی برای جان کاربر از همه جا بی‌خبر بدل شود؛ نه تنها اتفاقی نادر بلکه ترسناک هم هست. خوشبختانه «جاش هیلارد» از حادثه‌ی انفجار آیفون ایکس اس مکس خود جان سالم به در برده و پس از چندین بار تماس با نمایندگی اپل، تصمیم به عمومی کردن ماجرا گرفته است.

این نخستین باری است که انفجار آیفون ایکس اس مکس توسط کاربران گزارش می‌شود

ظاهرا این کاربر هنگامی که در محل کارش گوشی را درون جیب عقب شلوار خود قرار داده بود، ناگهان متوجه داغ کردن شدید آن شده و در همین حال، دودی سبز یا زرد رنگ از دستگاه خارج می‌شود. در فاصله کوتاهی، انفجار آیفون ایکس اس مکس با زبانه کشیدن شعله‌هایی از آن تکمیل می‌گردد که البته حاضرین در محل، به سرعت آتش را مهار می‌کنند.

اما هیلارد بابت اینکه مقدار زیادی دود شیمیایی را در فاصله‌ درآوردن شلوار و دور کردن گوشی مشتعل از خود استنشاق کرده نگران است. او به علت آسیب جسمی و روحی وارد شده به خود در اثر این حادثه، به اقدام قانونی علیه اپل فکر می‌کند؛ به خصوص پس از مکالمات فراوان حضوری و تلفنی با واحد خدمات مشتریان و کارشناسان ایمنی کمپانی که رضایت‌بخش توصیف نکرده است. ظاهرا اپل تنها پیشنهاد اهدای یک گوشی جدید را به این کاربر داده که به عقیده‌ی او، برای جبران خسارت وارده کفایت نمی‌کند.

انفجار آیفون ایکس اس مکس

تاکنون گزارشی درباره انفجار گوشی آیفون XS یا آیفون XS مکس مخابره نشده بود و آگاهی از علت بروز این حادثه، نیاز به بررسی دقیق آن دارد. البته اخیرا یکی از کاربران آیفون 10 (iPhone X) نیز مدعی انفجار گوشی خود هنگام به‌روزرسانی آن به iOS 12.1 شده بود. با این حال بعضا چنین اخباری در مورد محصولات سایر کمپانی‌ها نیز به گوشی می‌رسد و بعید است که نفرین گلکسی نوت 7 به جان گوشی های جدید اپل افتاده باشد.