روباه های وحشی

ثبت تصاویر زیبا از روباه های وحشی توسط یکی از عکاسان حیات وحش هلند

تصاویر جذاب و بسیار زیبایی توسط یکی از علاقه‌مندان به حیات وحش در کشور هلند از روباه های وحشی به ثبت رسیده است. در این مقاله قصد داریم شما را با انگیزه و تعدادی از تصاویر این عکاس آشنا کنیم.

Roeselien Raimond، یکی از عکاسان حیات وحش کشور هلند بوده و بیشتر از 8 سال است که با تصاویر روباه های وحشی سعی می‌کند تا شادی و سرگرمی برای مردم ایجاد کند. نگاه کردن به گالری تصاویر این عکاس هلندی تجربه‌ای جذاب و آرامش‌بخش است، زیرا Roeselien با توانایی‌های استثنایی خود سعی کرده تا جنبه دیگری از این موجودات زیبا را به تصویر بکشد.

حس کنجکاوی و عزم جدی او برای شکستن تصور غلطی که مردم درباره روباه دارند، باعث ایجاد این رابطه دوستی شده است. با هر سری تصاویر Roeselien از طبیعت این حیوانات باهوش، مهربان و مرموز، احساس می‌کنیم که آن‌ها را کمی بیشتر از قبل می‌شناسیم.

روباه های وحشی

این عکاس هلندی در مصاحبه با مجله بورد پاندا درباره تصاویر روباه های وحشی در محیط‌های برفی اظهار داشت:

این تصاویر مربوط به 8 روباه مختلف است. من اکثر آن‌ها را سال‌ها دنبال کرده‌ام و هر کدام دارای داستان خاص خود هستند. هم اکنون تعداد 6 روباه وجود ندارند و تصاویر آن‌ها خاطرات گران‌قیمتی برای من به حساب می‌آید.

Roeselien با هنر خود سعی دارد تا این حیوانات پیچیده و منحصر به فرد را به تمام مردم جهان معرفی کند.

او اظهار داشت:

من با افسانه و داستان‌های زیادی که درباره روباه‌های وحشی شنیدم، مجذوب آن‌ها شدم. همواره تعجب کرده‌ام که چگونه برچسب فریبکاری را به این موجودات زیبا نسبت می‌دهند. من تصمیم گرفتم تا این موجودات مرموز را بیشتر بشناسم. روباه حیوان پیچیده‌ای است و با این که سالیان طولانی در حال مطالعه آن‌ها هستم، هنوز هم نمی‌دانم آن‌ها چه چیزی در ذهن دارند. هر چه بیشتر آن‌ها را می‌شناسم، بیشتر من را به چالش می‌کشند که این موضوع به دلیل خلاقیت و منحصر به فرد بودن این حیوانات مرموز و جذاب است؛ تا زمانی که آن‌ها برای من جذابیت داشته باشند، قطعا دست از کار خود نخواهم کشید.

اینطور که پیداست، روباه همانند سگ دارای شور و شوق است، اما همانند گربه‌ها سرسخت و غیرقابل پیشبینی هم خواهند بود. Roeselien معتقد است که روباه های وحشی ترکیبی از بهترین ویژگی‌های سگ و گربه هستند.

روباه های وحشی

به نظر می‌رسد داستان‌هایی که درباره حالت تهاجمی روباه های وحشی در برابر انسان ساخته شده‌اند، دروغ بوده تا تصویر بدی از آن‌ها جلوه دهند.

او در بخش دیگری از مصاحبه اظهار داشت:

آن‌ها بسیار شگفت‌انگیز هستند. شما در یک روباه وحشی یا سایر حیوانات انتظار ویژگی‌هایی همانند عدم اعتماد را دارید، اما من به غیر از مهربانی بدون تعصب چیزی ندیده‌ام. امکان دارد حیوانات اهلی هم برای محافظت از قلمرو خود به ببرهای وحشی تبدیل شوند. من ساعت‌های زیادی را در نزدیکی خانه روباه های وحشی گذرانده‌ام، اما تاکنون هیچ حمله‌ای از طرف آن‌ها ندیده‌ام، انگار که آن‌ها به من خوشامد می‌گویند و از این که در کنارشان هستم، خوشحال هستند.

بارش برف در هلند بسیار نادر بوده و به همین دلیل است که ثبت تصاویر جدید، دشوار خواهد بود. این پدیده ممکن است تنها چند ساعت طول بکشد، بنابراین قرارگیری در موقعیت صحیح، آن هم در زمان مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

روباه های وحشی

Roeselien درباره سختی کار خود اظهار داشت:

هیچ فرصتی برای تمرین وجود ندارد، همه اتفاقات در مدت چند ساعت رخ خواهند داد. به عنوان مثال، ممکن است دوربین به علت رطوبت عمل نکند یا بر روی یک دانه برف به جای روباه متمرکز شود، اما دیدن یک روباه وحشی در میان برف را می‌توان بهترین بخش کار دانست، قطعا زمینه سفید با یک حیوان مرموز قرمز رنگ جذاب خواهد بود. چند سال قبل هوا بسیار سرد بود و من دچار هیپوترمی بودم، اما رفتن به خانه در چنین موقعیت حساسی را نمی‌توانستم یک گزینه بدانم. تنها راه‌حل برای گرم کردن بدن، دویدن همانند دیوانه‌ها بود. از اینکه تنها بودم بسیار خوشحالم، زیرا یک عکاس مجهز به کوله پشتی که بر روی برف‌های لغزنده می‌دود، تصویر عجیبی است.

او درباره برنامه‌های کاری آینده خود گفت:

روباه برای من زیباترین حیوان وحشی است، این چیزی‌ست که من می‌بینم و سعی می‌کنم به تصویر بکشم. هنوز مسائل زیادی درباره روباه وجود دارد که من را به سوی خود می‌کشد، بنابراین ممکن است مجموعه‌های بیشتری از من ببینید.

تعدادی از تصاویر روباه های وحشی

روباه های وحشی

روباه های وحشی

روباه های وحشی

روباه های وحشی

روباه های وحشی

روباه های وحشی

روباه های وحشی

روباه های وحشی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. من زیاد کوه میرفتم.روباه زیاد میدیدم واقعا حیوون زیبا وخیلی هم تمیزیه.نمیدونم چرا هر چی روباه میدیدم برق میزد از تمیزی تا الان هم روباه کثیف ندیدم که الودگی روی بدنش خودنمایی کنه .خیلی خجالتیه زیاد تو دید انسانها نمیاد .اگه میگن حیله گره به اون خاطر نیست که فریبکار و بد ذاته نه .توی شکارش کمی فرصت طلبه که باید هم باشه.اما تعجب میکنم چرا دوستان فرق بین وحشی ودرنده رو نمیدونن…زدم تو خال نه
    الان یک گربه خونگی دارم که خیلی دوسشم دارم نه مث بعضیا که واسه خودنمایی حیوون نگه میدارن واسه من مث یک دوست میمونه تا با حیوانات دوست نباشین درکشون نمیکنین تمام رفتاراشون هوشمندانست فقط نمیتونن به زبان ادمیزاد حرف بزنن وگرنه دیدم .غمگین میشن قهر میکنن دعوا میکنن غر میزنن خراب کاریی هم که میکنن میدونن چه گندی زدن جیم میشن.واقعا تماشایی ان.اگه روباه رو اجازه بدن نگه داریم من اولین نفرم که دستام بالاست.قبلا اهو هم داشتم البته نشد که شناسنامه دارش کنم.حیوونی مریض بود دیر متوجه شدیم دیگه کاریش نمیشد کرد.مرد خیلی ناز بود حیف شد.لطفا به خاطر مرده ها حیوانی وانسانی یک دقیقه سکوت…………….

  2. انگار عکاس بهس گفته ژست های مختلف بگیر میخوام عکس بگیرم.

  3. عکسای خیلی عالی گرفته

  4. روباه موجودی بینهایت زیبا و بینظیر و خیلی باهوش محشره این موجود حالا از هر نژادی باشه

  5. چرا فقط گرگ بقیه حیوونا هم بود قشنگ تر میشد

  6. مگ گوگولی تر از اینام داریم چجور میگید وحشی

  7. اصلا ب قیافشون نمیخوره وحشی باشن😂😂